1. Dla firmy
  2. Akademia przedsiębiorcy
  3. Agroturystyka – jak ją wypromować?
Agroturystyka – jak ją wypromować?

Agroturystyka – jak ją wypromować?

5 min czytania

Jeżeli prowadzisz gospodarstwo agroturystyczne i szukasz sposobów na wypromowanie swojego biznesu, musisz podejść do tego na kilka różnych sposobów. Kluczowa jest reklama w internecie, nie warto jednak zapominać także o innych metodach promocji. Warto więc się dowiedzieć, jak reklamować swój biznes w sieci i poza nią oraz jak prowadzić agroturystykę, by goście polecali ją innym. Przeczytaj poniższy tekst, by zostać ekspertem w tej dziedzinie!

 

Czytaj dalej, a dowiesz się:

 

  • Jak prowadzić agroturystykę, by Twoi goście chcieli wracać i polecać Twoje gospodarstwo znajomym?
  • O co musisz zadbać, zanim zaczniesz promować agroturystykę?
  • Jak promować agroturystykę w internecie?
  • Reklama agroturystyki poza siecią – jak do tego podejść?

Zobacz też: Strategia marketingowa online – jak to ugryźć?

 

Jak prowadzić agroturystykę, by przynosiła dochody?

 

Gospodarstwa agroturystyczne cieszą się sporym zainteresowaniem polskich wczasowiczów. Boom na tego typu miejsca nastąpił w 2020 r., kiedy pierwsze wakacje po wybuchu pandemii okazały się dla wielu z nas okazją do poszukiwania bezpiecznych, ustronnych miejsc na urlop w Polsce. Ograniczenia w podróżach zagranicznych i konieczność utrzymywania dystansu społecznego spowodowały, że ludzie zaczęli interesować się ofertą agroturystyczną w kraju.

 

Jeśli prowadzisz takie gospodarstwo, z pewnością wiesz, że nie tylko w okresie pandemii stanowi ono atrakcyjną formę wypoczynku dla całych rodzin i osób chcących uciec od zgiełku miasta oraz pobyć bliżej natury. Aby więcej osób się o tym dowiedziało, konieczne jest zaplanowanie skutecznej kampanii promocyjnej – dzięki czemu zwiększysz szanse na uczynienie swojego biznesu dochodowym.

 

Czytaj również: Działalność sezonowa – wszystko, co musisz wiedzieć

 

Zanim jednak zaczniesz wykupować reklamy i drukować ulotki, zastanów się nad tym, czy Twoja oferta jest rzeczywiście atrakcyjna, ciekawa i wyróżnia Cię na tle konkurencji. Podstawową formą promocji jest bowiem system poleceń – zadowoleni goście chcą wracać do Twojego gospodarstwa i zachęcają do wybrania się do niego znajomych. Dlatego tak ważne jest to, jak prowadzisz swoją agroturystykę, jakim jesteś gospodarzem, co znajduje się w Twojej ofercie oraz w jaki sposób ją przedstawiasz.

 

O co zadbać, gdy prowadzisz swoje gospodarstwo?

 

Poniżej przedstawiamy Ci kilka sugestii, które dobrze jest wziąć pod uwagę, gdy prowadzisz gospodarstwo otwarte na turystów i chcesz przyciągnąć ich więcej.

 

  • Skup się na stworzeniu dobrej strony internetowej, która będzie zawierała szczegółowy opis oferty i dobrej jakości zdjęcia prezentujące wszystkie atrakcje agroturystyki oraz wygląd pokoi, wyposażenia, łazienek itd.
  • Zadbaj o to, by Twoje gospodarstwo miało tak wiele atrakcji – zarówno dla dzieci, jak i dla dorosłych – by można w nim było spędzić cały urlop. Podkreśl to w opisie oferty!
  • Postaraj się, by zapewnić pełne i atrakcyjne wyżywienie swoim gościom, również tym, którzy stosują specjalne diety (np. wegetariańską czy wegańską, bezglutenową itp.).
  • W menu powinny królować produkty regionalne, warzywa z twojego ogródka itd.
  • Zadbaj o udogodnienia, takie jak telewizor, dobre wi-fi, zacieniony parking.
  • Postaraj się umożliwić różne formy płatności za pobyt (nie tylko gotówką, lecz także bezgotówkowo, np. przez terminal płatniczy). W opisie swojej oferty wyraźnie podkreśl, w jaki sposób goście mogą dokonać zapłaty.
  • W ofercie – oprócz wszystkich zalet swojej agroturystyki – podkreśl również wszelkie walory regionu, opisz okoliczne atrakcje.
  • Przedstaw siebie jako gospodarza, który zorganizuje na życzenie gości specjalne atrakcje, pomoże zaplanować wycieczkę, odpowie na wszelkie pytania i prośby.

Agroturystyka – dzieci bawiące się z alpakami podczas wakacji z gospodarstwie agroturystycznym

 

Jak promować agroturystykę w internecie?

 

Kiedy masz już przygotowaną ofertę oraz jej opis i działa Twoja strona internetowa, pora skupić się na promowaniu agroturystyki. W dzisiejszych czasach oczywistym i najskuteczniejszym wyborem będzie reklama online. Gdzie i jak promować agroturystykę? Możliwości jest naprawdę wiele – poniżej omówimy je po kolei.

 

  1. Twoja strona internetowa – oprócz dobrego opisu oferty i zachęcających zdjęć, postaw również na pozycjonowanie strony, m.in. dzięki pisaniu treści zgodnie z zasadami SEO.
  2. Kampanie reklamowe: Google Ads, Facebook Ads, Instagram Ads itd.
  3. Media społecznościowe – bądź aktywny na swoich kanałach na Facebooku, Instagramie, Twitterze, TikToku itd. (organizuj konkursy, publikuj zdjęcia, informuj obserwatorów o nowych pomysłach i inwestycjach w gospodarstwie, nagrywaj InstaStories itd.).
  4. Dobra opinia biznesu w sieci – zadbaj o to, by goście zostawiali pozytywne recenzje i oceny po odwiedzeniu Twojego gospodarstwa, np. w serwisach z opiniami, na Twojej stronie internetowej, w mediach społecznościowych  itd.
  5. Reklama zewnętrzna, współprace – postaraj się, by reklama Twojego biznesu znalazła się na stronach internetowych władz gminy czy na portalu informującym o najciekawszych obiektach regionu (jeśli taki istnieje; jeśli nie – być może warto, byś to Ty go założył i prowadził).

Czytaj również: Reduce, reuse, recycle – 8 zasad, jak prowadzić biznes z poszanowaniem środowiska

 

  1. Google Maps i Google Moja Firma – zadbaj o swoją wizytówkę i o to, by turyści mogli łatwo odszukać Twój obiekt oraz informacje o Twojej firmie po wpisaniu słów kluczowych do wyszukiwarki.
  2. Portale turystyczne, ogłoszeniowe, z noclegami – tzw. agregatory turystyczne dominują w wynikach wyszukiwarek, w związku z tym warto również tam zaprezentować swoją ofertę.
  3. Blog gospodarstwa agroturystycznego – to możliwość rozszerzenia opisu Twojej oferty znajdującego się na stronie internetowej, dokładnego przedstawienia okolicznych atrakcji i walorów regionu (to kolejna szansa na wykorzystanie możliwości, jakie daje content marketing).
  4. Współpraca barterowa online – nawiąż współpracę z okolicznymi dobrze prosperującymi podmiotami, dzięki której możecie się nawzajem reklamować i polecać na swoich stronach internetowych. Mogą to być np.: producent żywności regionalnej, zaprzyjaźnione restauracje czy organizatorzy różnych atrakcji, takich jak spływy kajakowe, jazda konna itp.
  5. Współpraca płatna online – zaproś do współpracy blogerów piszących o podróżach, influencerów itd.

 

Jak promować agroturystykę poza siecią?

 

Obecnie największe szanse na wypromowanie jakiegokolwiek biznesu daje nam Internet, nie warto jednak zapominać również o miejscach poza siecią. Wiele osób prowadzących agroturystykę aktywnie działa w różnego typu stowarzyszeniach agroturystycznych, które organizują targi i imprezy pozwalające wypromować poszczególne biznesy. Często ulotki rozdawane na takich wydarzeniach potrafią skusić wiele osób do bliższego zapoznania się z ofertą.

 

Jako gospodarz powinieneś pojawiać się na ważnych wydarzeniach w regionie, podjąć współpracę barterową z innymi podmiotami działającymi w okolicy. Możesz też rozwiesić plakaty informujące o Twojej agroturystyce w miejscach, w których pojawia się wielu turystów, np. w restauracjach, muzeach, na poczcie itd.

 

Przeczytaj również: Targi rękodzieła, wydarzenia w duchu eko i slow – szansa na promocję dla małej marki

 

Jesteśmy gotowi,
by dzielić się z Tobą
wszystkim co wiemy!

Zapisz się do darmowego newslettera

Zapisz się do darmowego newslettera w ramach Akademii Przedsiębiorcy