1. Dla firmy
  2. Akademia przedsiębiorcy
  3. Targi eko, slow fashion i z rękodziełem – szansa dla małej marki
Targi eko, slow fashion i z rękodziełem – szansa dla małej marki

Targi eko, slow fashion i z rękodziełem – szansa dla małej marki

5 min czytania

Idea slow life, czyli życia w spokojnym tempie, w zgodzie z naturalnymi rytmami, to jeden z niesłabnących trendów ostatnich lat. Podobnie jak zainteresowanie organiczną żywnością, ekologicznymi kosmetykami czy odzieżą z naturalnych tkanin. Jeśli Twoja marka działa zgodnie z tą filozofią, stawia na ekologiczną produkcję, ogranicza plastik i substancje szkodliwe dla człowieka oraz środowiska, ciekawym sposobem na promocję mogą być dla Ciebie targi eko lub slow fashion.

 

Czytaj dalej, a dowiesz się:

 

  • Jakie produkty można sprzedawać na targach dla marek slow i ekologicznych?
  • Dlaczego warto uczestniczyć w targach rękodzieła?
  • Kto powinien zainteresować się targami ze zdrową żywnością?
  • Na jakich targach pokazać się z produktami slow fashion i kosmetykami ekologicznymi?
  • Jak wyszukiwać ciekawe wydarzenia w duchu eko i slow?
  • Jak wykorzystać targi ekologiczne i w nurcie slow do zwiększenia sprzedaży i rozpoznawalności marki?

 

Jak umiejętnie komunikować, że Twoja firma jest eco-friendly?

 

Targi i wydarzenia dla marek ekologicznych i działających w duchu slow

 

Targi eko i slow fashion to zwykle niewielkie wydarzenia odbywające się w weekendy w różnych miejscach w Polsce. Wystawcy na swoich stoiskach prezentują m.in. takie produkty jak:

 

  • naturalne kosmetyki,
  • szyte ręcznie ubrania i torby,
  • ręcznie wykonana biżuteria,
  • ceramika i akcesoria do domu,
  • świece i produkty do aromaterapii,
  • rośliny,
  • ekologiczna żywność

i wiele innych.

 

Wydarzenia promujące zrównoważony styl życia oraz lokalną i ekologiczną produkcję to świetna okazja, by zaprezentować ofertę swojej marki szerszej publiczności. Nawet jeśli na co dzień prowadzisz sklep internetowy lub sprzedajesz za pośrednictwem Facebooka, Instagrama bądź platform z rękodziełem, biorąc udział w ekotargach, masz okazję zyskać nowych obserwatorów, do których być może trudno Ci dotrzeć przy niewielkich zasięgach i ograniczonym budżecie na reklamę.

 

Ramka: wydarzenia towarzyszące targom ekologicznym szansą na promocję

 

Targi rękodzieła

 

Jarmarki, kiermasze i targi rękodzieła czy rzemiosła odbywają się w wielu miejscach w kraju, również w małych miejscowościach. Najlepszy sezon na nie jest latem, bowiem wiele z nich ma miejsce „pod chmurką”. Najbardziej znany jest gdański Jarmark św. Dominika, który miasto organizuje... od XIII wieku! Co roku na kilka wakacyjnych tygodni główne ulice starówki zmieniają się w miejsce dla wystawców i lokalną atrakcję dla mieszkańców oraz turystów.

 

Podobnych wydarzeń – oczywiście na znacznie mniejszą skalę – latem można znaleźć całe mnóstwo, m.in. w miejscowościach turystycznych. Małe targi rękodzieła oraz produktów regionalnych często towarzyszą też różnego rodzaju wydarzeniom, takim jak kino plenerowe, koncert czy impreza miejska. Opłaty za stoisko zwykle nie są wygórowane, a przy dobrej pogodzie można liczyć na naprawdę dużo odwiedzających.

 

Targi żywności ekologicznej

 

Targi ze zdrową żywnością i produktami regionalnymi to inna propozycja wydarzeń, podczas których mogą promować się firmy z branży spożywczej, w tym zwłaszcza gospodarstwa ekologiczne. Produkty takie jak jajka, sery, mięsa i wędliny, świeże ryby z dobrych źródeł, miody, owoce i warzywa, soki, przetwory, kiszonki, domowe wyroby garmażeryjne czy wina z polskich winnic są bardzo poszukiwane w dużych miastach – a nie każdy umie znaleźć lokalnego sprzedawcę w internecie. Po wypróbowaniu produktów kupionych stacjonarnie sporo klientów zaczyna składać regularne zamówienia, więc warto się w takich miejscach pokazywać.

 

Targi slow food i ze zdrową żywnością lub tematyczne (np. dotyczące tylko wina lub wybranej kuchni regionalnej) mogą być wydarzeniami organizowanymi raz na jakiś czas lub cyklicznie – jak np. stałe weekendowe targowisko w warszawskiej Hali Gwardii czy katowicki BioBazar.

 

Czytaj także: Opakowania ekologiczne – jak pakować i wysyłać ekologicznie?

 

Targi ekologiczne i slow fashion

 

Małe marki slow fashion i firmy z branży kosmetycznej mogą też wystawiać swoje produkty podczas wydarzeń promujących ideę slow life, minimalizmu i wspierania małych biznesów wytwarzających np. wysokiej jakości ubrania z naturalnych tkanin czy kosmetyki z certyfikatami ekologicznymi. Wśród przykładów takich imprez odbywających się cyklicznie w największych polskich miastach można wymienić targi Jestem slow, Ekocuda, Ekotyki czy Bio Eko Natura.

 

Kobiece dłonie przykładające karteczkę z napisem „slow fashion” do wieszaka z ubraniami

 

Lokalne jarmarki, targi ekologiczne i dla marek slow – skąd się o nich dowiadywać?

 

Poza największymi wydarzeniami eko i slow organizowanymi w dużych miastach i w popularnych miejscach warto też szukać inicjatyw lokalnych i nowych. Jak trafić na tego typu wydarzenia, by zarezerwować na nich stoisko? Nie zawsze jest to proste, ale istnieje kilka sposobów, by nic Ci nie umknęło.

 

Aktualizowane na bieżąco informacje na temat lokalnych jarmarków i targów rękodzieła można znaleźć np. na stronie https://jarmarki-kiermasze.pl/. Poza tym doskonałym źródłem danych jest Facebook, szczególnie grupy tematyczne oraz zakładka z wydarzeniami. Wprawdzie gdy event jest promowany, zwykle lista wystawców została już zapełniona, ale i tak warto zaobserwować strony takich wydarzeń, by dowiedzieć się o kolejnych edycjach. Koniecznie pozapisuj się też na newslettery organizatorów.

 

Dodatkowo jeśli będziesz obserwować polskie marki ekologiczne i slow fashion oraz reagować na treści o takiej tematyce, algorytmy Facebooka zaczną podsuwać Ci potencjalnie interesujące reklamy. Dzięki temu łatwiej dotrzesz do wydarzeń, na których możesz się promować ze swoją ofertą.

 

Jak sprzedawać na ekotargach?

 

Na koniec kilka porad, które pomogą Ci zwiększyć sprzedaż podczas samych targów, zbudować rozpoznawalność marki, a także sprawić, by klienci powracali po Twoje produkty, robiąc zakupy online.

 

Jak sprzedawać na targach slow i eko – porady

 

Nie masz jeszcze terminala, bo na co dzień sprzedajesz online? Sprawdź terminal w formie aplikacji na telefon

 

Jesteśmy gotowi,
by dzielić się z Tobą
wszystkim co wiemy!

Zapisz się do darmowego newslettera

Zapisz się do darmowego newslettera w ramach Akademii Przedsiębiorcy