Prowadzisz agroturystykę? Sprawdź, jak przyciągnąć do siebie więcej klientów

Gospodarstwa agroturystyczne od kilku sezonów przeżywają prawdziwy renesans. Moda na slow life i samodzielnie organizowany wypoczynek z dala od zagłębi turystycznych sprawia, że osoby prowadzące taką działalność na brak gości w sezonie raczej nie narzekają – pod warunkiem że ich oferta jest łatwa do znalezienia. Jak wypromować agroturystykę? Oto kilka skutecznych sposobów. 
 
W artykule wyjaśniamy:
Dlaczego wakacje 2020 to świetny moment, by zacząć reklamować gospodarstwo agroturystyczne?
Jaka reklama agroturystyki przyciągnie do Ciebie gości poszukujących noclegu?
Jak dotrzeć do osób, które jeszcze nie planują podróży w Twoje okolice?
Co poza reklamą pomoże zachęcić klientów do Twojej agroturystyki?
 
Osoba wypoczywająca na hamaku w gospodarstwie agroturystycznym

Agroturystyka – jak zacząć się promować i dlaczego warto to zrobić w wakacje 2020?

Niezależnie od tego, czy prowadzisz agroturystykę nad morzem, na Mazurach, na Kaszubach, w Bieszczadach, czy w jeszcze innym regionie Polski, wakacje 2020 to świetny moment, by zdobyć nowych gości, którzy zostaną z Tobą na lata. Utrudnienia w podróżach zagranicznych sprawiły bowiem, że w sezonie urlopowym miejsca noclegowe w rodzimych gospodarstwach agroturystycznych rozchodzą się jak świeże bułeczki. 
Jeśli nadal nie masz pełnego obłożenia pokoi, pora to jak najszybciej zmienić! Mamy już lipiec, a w większości gospodarstw agroturystycznych zostały tylko miejsca albo bardzo drogie, albo mało atrakcyjne. To ostatni dzwonek i zarazem niepowtarzalna okazja, by zaistnieć w świadomości klientów, którzy szukają agroturystyki na urlop, a u konkurencji „odbijają się od drzwi”.
Sposobów na reklamę agroturystyki jest mnóstwo, możesz więc testować różne i sprawdzać, które najbardziej Ci się opłacą. Na początek najlepiej zacząć od najprostszych. Czy o Twoim prowadzeniu agroturystyki wiedzą i pamiętają wszyscy Twoi znajomi? Trudno o bardziej skuteczną promocję niż osobiste polecenia, dlatego jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, koniecznie przypomnij się ze swoją ofertą np. sieci kontaktów na Facebooku. Możesz utworzyć osobny profil swojego gospodarstwa agroturystycznego, zaprosić do jego polubienia, odwiedzenia Cię i polecania Twojego miejsca innym.
 
Gospodarstwo agroturystyczne – reklama w odpowiednich miejscach to podstawa
Osobista sieć kontaktów to dobry punkt wyjścia, jednak taka reklama gospodarstwa agroturystycznego zdecydowanie nie wystarczy. Jeśli chcesz, by dowiedziało się o Tobie więcej potencjalnych klientów, musisz zaistnieć w miejscach, w których ludzie szukają takich ofert. Czyli gdzie? Na przykład w popularnych wyszukiwarkach noclegów. Do chętnie odwiedzanych stron gromadzących oferty z całego kraju i poszczególnych regionów należą m.in.: Nocowanie.pl, Eholiday.pl, Agroturystyka.pl, E-turysta.pl, Fajnewczasy.pl itp. 
Klimatycznych noclegów, zwłaszcza w standardzie premium, klienci poszukują również na stronie Slowhop.pl. Nawiasem mówiąc, warto inwestować w prowadzenie gospodarstwa agroturystycznego z pięknym wystrojem, nawiązującym do lokalnych tradycji – takie stylowe miejsca są rozchwytywane w każdym regionie Polski, bez względu na cenę. 
Reklamując agroturystykę w internecie, pamiętaj o dużych portalach, takich jak Booking, Airbnb czy Kayak, ale nie omijaj również tych kierujących ofertę do bardzo specyficznej grupy odbiorców – jeśli na przykład akceptujesz gości z psami, dodaj ogłoszenie na Doginclusive.com. Staraj się być w wielu miejscach, również tych nieoczywistych, bo to zwiększa szansę na sukces.
Innym pomysłem na promocję dla prowadzących gospodarstwa agroturystyczne jest wyszukiwarka Google, w której można działać na dwa sposoby. Jeśli masz swoją stronę WWW (do czego zachęcamy), postaw na jej wypozycjonowanie pod często wyszukiwane frazy – im wyżej pojawi się w wynikach wyszukiwania, tym większa szansa, że klient zainteresuje się ofertą. Druga opcja to płatne reklamy Google Ads, które pozwalają na wyświetlenie Twojej oferty na samej górze strony, dzięki czemu od razu wpadnie w oko.
Przykładowe wyniki wyszukiwania dla hasła „agroturystyka Bieszczady”

Jak wypromować gospodarstwo agroturystyczne wśród osób, które go nie szukają?

Powyższe rodzaje reklamy dotyczą osób, które już poszukują noclegu w Twojej okolicy. A jak dotrzeć do tych, którzy jeszcze nie wiedzą, że marzą o przyjeździe do prowadzonego przez Ciebie gospodarstwa agroturystycznego? Jednym ze skuteczniejszych sposobów na reklamę agroturystyki jest nawiązanie współpracy z influencerami, czyli osobami prowadzącymi np. popularnego bloga, konto na Instagramie czy kanał na YouTubie. Mogą one relacjonować pobyt w Twoim gospodarstwie, dzięki czemu informacja o ofercie dotrze do tysięcy obserwujących. A atrakcyjne zdjęcia i filmy sprawią, że sporo z nich również zapragnie Cię odwiedzić. W zależności od tego, jakich klientów chcesz przyciągnąć, możesz zaprosić do siebie influencera prowadzącego kanał np. o tematyce podróżniczej, parentingowej, ekologicznej lub innych.
Przykładowe wpisy na blogu Travelover.pl
Przykładowe wpisy blogowe promujące agroturystykę i hotele 
Autor: Patrycja Jaskot, Travelover.pl
 
Jeśli prowadzisz agroturystykę w bardzo fotogenicznym zakątku lub design Twoich wnętrz jest dużym atutem oferty, możesz też sam założyć profil na Instagramie i przyciągać potencjalnych klientów pięknymi zdjęciami z odpowiednimi hashtagami. Warto również korzystać z systemu reklamowego Facebooka, który pozwala dotrzeć do precyzyjnie określonej grupy odbiorców, np. osób interesujących się weganizmem, mających małe dzieci lub często podróżujących. Reklamy mogą być wyświetlane nie tylko na samym Facebooku, lecz także na Instagramie oraz w tzw. sieci reklamowej, czyli w portalach i aplikacjach wydawców współpracujących z Facebookiem.
 

Jedna ważna rzecz, która przyciągnie klientów do Twojej agroturystyki

Co kiedy potencjalny klient zauważy już Twoją ofertę w internecie i będzie chciał zarezerwować u Ciebie miejsce? Możesz być pewny, że zada Ci jedno kluczowe pytanie: „czy można płacić kartą?”. Dziś jest to standardem już nie tylko w dużych hotelach i pensjonatach, dlatego jeśli chcesz przyciągnąć gości, Twoja odpowiedź musi być twierdząca.
Na szczęście obecnie terminale płatnicze są tanie i proste w instalacji, więc decydując się na to rozwiązanie, możesz tylko zyskać. Aby się o tym przekonać, dołącz do Programu Polska Bezgotówkowa i przyjmuj płatności kartą bądź telefonem za darmo przez 12 miesięcy.