Lead magnet – jak przekonać klienta do podania adresu e-mail?
Lead magnet to skuteczne narzędzie do powiększania bazy klientów oraz gromadzenia ich danych kontaktowych. Przenosząc swój biznes do przestrzeni online, koniecznie zadbaj o wprowadzenie lead magnet w swojej internetowej działalności. Z tego artykułu dowiesz się, czym jest to zjawisko, a także na czym polega jego tworzenie.
Czytaj dalej, a dowiesz się:
- Co to jest lead magnet?
- Lead magnet – rodzaje
- Lead magnet – cechy dobrego magnesu na klientów
- Lead magnet – jak je wykorzystać we własnej firmie?
Czytaj także: E(mpa)tyczna sprzedaż – zrozum i szanuj, a kupią
Lead magnet – co to jest?
Lead magnet to pojęcie marketingowe, które odnosi się do darmowych przedmiotów lub usług, oferowanych w zamian za dane kontaktowe, takie jak adres e-mail klientów. Założeniem tego działania jest przyciągnięcie potencjalnych klientów i wprowadzenie ich na początkowy etap lejka zakupowego.
Lead magnet – przykłady i rodzaje
Lead magnet są to wszelkiego typu treści, produkty bądź usługi, które mogą się przyczynić do rozwiązania problemu odbiorców – grupy docelowej – lub swoją atrakcyjnością skłonić ich do udostępnienia danych kontaktowych. Najczęściej jako lead magnet służą treści edukacyjne, rozrywkowe, społeczne, sprzedażowe czy użyteczne z punktu widzenia użytkownika, na przykład gotowe pliki do pobrania. Treści te powinny być spójne z komunikacją i strategią marketingową marki oraz łatwo dostępne i wygodne w stosowaniu.
Lead magnet – cechy dobrego magnesu na klientów
Tworząc skuteczny lead magnet, należy wiedzieć, jaki cel ma spełniać to narzędzie marketingowe. Konkretnie i świadomie zdefiniowany powód, dla którego chcesz wprowadzić lead magnet do swojej firmy pomoże przyciągnąć potencjalnych klientów z grupy docelowej, do której chcesz trafić. Określenie celu wspomoże również dobór odpowiedniej formy i treści komunikatu, która zaangażuje jak największą liczbę użytkowników i odpowie na problem, który pojawił się na ich ścieżce zakupowej.
Czytaj też: Analiza SWOT – co to jest, jak ją wykonać i dlaczego warto?
Oprócz tego doby lead magnet powinien:
- rozwiązywać problem i odwoływać się do potrzeb odbiorców,
- gwarantować wysoką wartość i jakość treści,
- koncentrować się na konkretnym zagadnieniu,
- oferować natychmiastową dostępność,
- zapewniać łatwość odbioru treści i estetyczny wygląd,
- podkreślać specjalistyczną wiedzę w dziedzinie, którą zajmuje się marka.
Lead magnet – jak to wykorzystać we własnej firmie?
Przenosząc swoją działalność do internetu, warto zacząć od wprowadzenia prostych, lecz angażujących lead magnet. Pamiętaj, aby proponowane treści dla potencjalnych klientów spełniały powyższe cechy, ponieważ stają się one wizytówką Twojej marki w sieci. Na początek możesz stworzyć edukacyjne nagranie wideo lub podcast, który roześlesz w kampanii mailingowej.
Może zainteresuje Cię też: Napisz maila do swoich klientów, czyli jak samodzielnie zrobić newsletter?
Popularne są także niewymagające dużego nakładu pracy formy graficzne – takie jak infografiki, checklisty czy fiszki, dzięki którym pozyskasz dane kontaktowe konsumentów. Warto także zaplanować webinar, który może posłużyć jako rozwiązanie wątpliwości klientów. Poinformuj o takim wydarzeniu w mediach społecznościowych, dowiedz się, o czym chcieliby posłuchać Twoi odbiorcy, i przygotuj się do wystąpienia publicznego. W ten sposób osiągniesz interakcję z przyszłymi klientami, zbudujesz pozytywny wizerunek marki oraz pozycję eksperta na rynku.
Lead magnet to skuteczny sposób na planowanie strategii marketingowej oraz pozyskiwanie nowych klientów. Narzędzia te niosą obopólne korzyści, ponieważ użytkownicy w zamian za udostępnienie firmie poufnych danych otrzymują wartościowe benefity.
Przeczytaj także: Jak sprzedawać swoje produkty na Facebooku i Instagramie?