Jak sprzedawać swoje produkty na Facebooku i Instagramie?
W kryzysie spowodowanym epidemią koronawirusa przedsiębiorcom przychodzą z pomocą media społecznościowe. Ludzie spędzają teraz online więcej czasu niż kiedyś, a także są bardziej skorzy do zakupów internetowych. Dlatego jeśli jeszcze nie otworzyłeś sklepu na Facebooku czy na Instagramie, teraz jest na to idealny moment! Prężnie działający sklep facebookowy i instagramowy przyda Ci się również w okresie po kwarantannie – w tym trudnym momencie pomoże Ci zdobyć nowych klientów i odbudować Twój biznes. Dowiedz się, jak założyć sklep na Instagramie i jak promować sklep internetowy na Facebooku.
Z tekstu dowiesz się:
- jak założyć sklep internetowy na Facebooku, nawet jeśli nie masz własnej strony internetowej,
- jak założyć sklep na Instagramie.
Chcesz rozwinąć swoje social media i otworzyć strong lub Instagramie? Słusznie! Z Facebooka w Polsce korzysta ok. 18,5 mln osób miesięcznie. Użytkowników mobilnych jest jeszcze więcej – ok. 23,5 mln – i to właśnie w mobile’u klienci najczęściej podejmują decyzje zakupowe.
Co możesz zrobić, aby ułatwić użytkownikom mobilnym zakupy w Internecie? Załóż sklep na Facebooku oraz skonfiguruj swoje konto, aby założyć sklep na Instagramie. Przekonaj się, że cały proces jest równie prosty co zakupy w takich sklepach – wystarczy parę kliknięć!
Sklep na Facebooku – czy warto?
Właściwie każdy przedsiębiorca może zyskać na założeniu sklepu na Facebooku. Zainteresuj się tym, zwłaszcza jeśli prowadzisz firmę jednoosobową i nie masz jeszcze własnej witryny. Facebook sklep internetowy przyda Ci się wówczas do kontaktu z klientami i przy realizowaniu zamówień.
Masz już własny sklep internetowy? Również pomyśl o facebookowej zakładce Sklep, aby wypromować swoje produkty na fanpage’u. Zyskasz w ten sposób nowych klientów.
Jak założyć sklep na Facebooku?
Jeśli Twoja firma ma już swój fanpage na Facebooku, wystarczy, że dodasz do niego zakładkę „Sklep”. Jak założyć sklep na Fb?
- Wejdź w ustawienia konta.
- Kliknij w zakładkę „Szablony i karty”.
- Wybierz szablon „Zakupy” i uaktywnij kartę „Sklep”.
Opcja włączona. To jednak nie koniec. Wybierz jeszcze sposób dokonywania zakupów przez Twoich klientów. Zależy on od tego, czy masz już osobną witrynę ze sklepem internetowym, czy działasz wyłącznie na sklepie facebookowym. Wybierz opcję:
- transakcja zakupu w innej witrynie – jeśli chcesz, by klient po kliknięciu w przedmiot kierował się do Twojego sklepu internetowego,
- wiadomość w sprawie kupna – jeśli nie masz żadnej witryny zewnętrznej i wszelkie zamówienia są składane przez Messenger. Polecamy tę metodę zwłaszcza tym, którzy przed pandemią sprzedawali swoje produkty bezpośrednio klientom (np. na targach, w ramach prywatnych zamówień), nie mieli potrzeby tworzenia strony internetowej i nagle znaleźli się w trudnym położeniu. Umożliwia ona bezpośredni kontakt z klientem i dokładne ustalenie szczegółów zamówienia, co jest często kluczowe np. dla wyrobów rzemieślniczych.
Na koniec skonfiguruj walutę, której używasz i w której będą wyświetlane ceny Twoich produktów w sklepie na Facebooku.
Dodawanie produktów do sklepu na Facebooku
Teraz wystarczy już tylko dodać produkty do Twojego sklepu Facebook. Należy to zrobić w zakładce „Sklep”, w opcji „Dodaj produkt”. Uzupełnij nazwę produktu, jego cenę i opis, a także zamieść zdjęcie. Zadbaj o to, by było w rozdzielczości 1024 × 1024 px, w formacie kwadratowym oraz prezentowało rzeczywisty produkt na białym tle.
W Twoim sklepie na Facebooku są już produkty? Możesz je zamieszczać w swoich postach i w ten sposób promować (przy edycji posta wybierz opcję „Oznacz produkt”).
Taki post trafi do większej liczby osób (ma większe zasięgi) niż np. zwyczajny link do oferty sklepu zewnętrznego.
Jak promować sklep internetowy na Facebooku?
Wykorzystaj narzędzia, które oferuje sam Facebook. Jednym z nich są płatne reklamy, za pomocą których wypromujesz nie tylko swój fanpage, ale także post z konkretną ofertą (np. z produktem, na którego sprzedaży szczególnie Ci zależy).
Posty sponsorowane możesz kierować również do konkretnych grup odbiorców, np. do użytkowników o konkretnych zainteresowaniach. Wystarczy, że przy promocji posta wybierzesz zainteresowania Twojej grupy docelowej. Staraj się być precyzyjny (np. zamiast „Kosmetyki” wybierz konkretną kategorię „Kremy do twarzy”), ale nie ograniczaj się wyłącznie do wąskich grup. Najlepiej celuj równocześnie do grupy szerokiej i wąskiej. Szczegółowe informacje, jak reklamować się na Facebooku, znajdziesz w Menedżerze reklam.
Masz swój własny sklep internetowy? Facebook daje Ci możliwość promocji wybranych pozycji za pomocą tzw. product ads, czyli reklam produktowych. W obrębie jednego posta sponsorowanego użytkownikom wyświetla się aż 5 produktów, np. z najnowszej kolekcji albo promocji sezonowej. Klienci często reagują na tego rodzaju reklamy – klikają w przycisk „Kup teraz” i przechodzą na stronę e-commerce, aby dokonać zakupu.
Jak założyć sklep na Instagramie?
Odkąd Instagram wprowadził opcję zakupów w aplikacji, firmy zaczęły doceniać ten kanał. Atrakcyjne zdjęcia opatrzone popularnymi hasztagami pomagają zaprezentować szerszej publiczności całą urodę produktu. Po takiej prezentacji wystarczy jedno kliknięcie w zdjęcie, aby pokazał się link przekierowujący na stronę produktową w sklepie internetowym.
Kto powinien założyć sklep na Instagramie? Przede wszystkim przedsiębiorcy z branży beauty, modowej i wnętrzarskiej, a także wszelkiego rodzaju rzemieślnicy. Instagram jest wprost stworzony do promowania pięknych produktów!
Sklep na Instagramie – krok po kroku
Dzięki sklepowi na Instagramie użytkownik szybko przejdzie z Twojego profilu instagramowego do produktu na Twojej stronie internetowej, żeby go kupić (w tym przypadku musisz mieć stronę internetową z e-sklepem). Przed podjęciem jakichkolwiek czynności upewnij się, że:
- masz najnowszą wersję aplikacji mobilnej Instagram na telefonie,
- ustawiłeś profil na Instagramie jako biznesowy,
- połączyłeś swój profil biznesowy z Facebook Business Manager i z katalogiem produktów dostępnym na fanpage’u na Facebooku,
- oferujesz dobra fizyczne, które nie są dostępne wyłącznie dla osób pow. 18. roku życia
Jeśli spełniłeś wszystkie te warunki, czekaj na weryfikację swojego profilu. Trwa to zwykle kilkanaście dni roboczych. Gdy proces dobiegnie końca, otrzymasz powiadomienie.
Użytkownicy mogą przejść od zdjęć do strony Twojego sklepu internetowego za pomocą tagów produktowych. Aby skonfigurować tagi:
- kliknij w „Rozpocznij” na górze Twojego profilu,
- wybierz „Produkty” i „Kontynuuj”,
- wskaż katalog produktów i połącz go z profilem.