Darmowe grafiki dla firmy
Chcesz uatrakcyjnić swoją stronę internetową lub profil na Facebooku? Zastanawiasz się, jak niskim kosztem pozyskać grafiki do broszury lub ulotki? Nie musisz od razu zatrudniać profesjonalnego grafika – w stworzeniu podstawowych form graficznych pomogą Ci popularne programy do tworzenia grafiki: Canva i Power Point.
Z tekstu dowiesz się:
- czym powinny się charakteryzować grafiki na social media,
- jak wygląda projektowanie grafik w Canvie,
- jak stworzyć prostą grafikę w Power Poincie.
Współczesny świat komunikuje się za pomocą obrazów – co to tego nie ma wątpliwości. Dotyczy to również Twojego biznesu – bez względu na to, czy prowadzisz zakład fryzjerski, czy sprzedajesz części samochodowe. Twoi potencjalni klienci reagują na atrakcyjne wizualnie zdjęcia i grafiki. Jak jednak użyć ich przy tworzeniu strony internetowej lub wzbogacić o nie swoją komunikację w social mediach, jeśli masz ograniczony budżet i nie możesz sobie pozwolić na współpracę z grafikiem? Spokojnie – wiele darmowych grafik i zdjęć bez praw autorskich jest dostępnych w internecie. Do ich samodzielnej obróbki z powodzeniem wykorzystasz przyjazne użytkownikowi i popularne programy – Canva i Power Point.
Tworzenie grafik na social media – o czym należy pamiętać?
Jeśli chcesz uatrakcyjnić swój profil na Facebooku lub Instagramie, oprócz zdjęć produktowych i postów o promocji warto czasami umieścić na profilu grafikę nienawiązującą bezpośrednio do Twojego asortymentu. To zaktywizuje użytkowników, zapewni im rozrywkę i utwierdzi w przekonaniu, że warto obserwować Twój profil. Jakimi cechami musi się charakteryzować dobra grafika na social media?
- Spójnością z innymi grafikami na profilu – zadbaj o to, by użytkownik już od pierwszej chwili wiedział, że ma do czynienia z Twoją marką. Konsekwentnie stosuj tę samą kolorystykę, czcionkę, a nawet charakterystyczne słownictwo. Najlepszym rozwiązaniem będzie umieszczenie na grafice Twojego logotypu lub znaku wodnego.
- Czytelnością i zrozumiałością – unikaj skomplikowanych form – użytkownik będzie miał zaledwie parę sekund na zapoznanie się z tym, co na obrazku. Jeśli masz wątpliwości, czy Twój post i grafika są zrozumiałe, zapytaj o opinię osoby trzecie.
- Zwięzłością – wybierz krótkie hasło i atrakcyjne zdjęcie, a większość tekstu umieść raczej w treści posta niż na grafice.
- Legalnością pozyskania – jeśli prowadzisz niekomercyjny fanpage o lekkiej tematyce, publikowanie czyichś zdjęć czy prac uszłoby Ci na sucho, jednak w przypadku fanpage’a firmowego autorski content to podstawa! W internecie znajdziesz sporo baz z darmowymi zdjęciami (np. Pexels, Pixabay, Unsplash). Upewnij się, że stosujesz zdjęcia bez praw autorskich, które mają licencję do użytku komercyjnego.
Nie masz pomysłu na temat grafiki na social media? Zobacz, jak działa konkurencja! Nie kopiuj dokładnie ich postów, a jedynie się nimi zainspiruj – sprawdź, co lajkują użytkownicy, jakiego rodzaju posty cieszą się dużą liczbą udostępnień, jak często są publikowane.
Pamiętaj też o odpowiednich rozmiarach grafik, aby poprawnie się wyświetlały użytkownikom mobilnym i stacjonarnym. W przypadku Facebooka rozmiary grafik prezentują się następująco:
- zdjęcie profilowe – 180 px × 180 px,
- zdjęcie w tle – 851 px × 315 px,
- grafika posta reklamowego 1200 px × 900 px.
- grafika dla urządzeń mobilnych – 960 px × 640 px,
- grafika wydarzenia – 1200 px × 450 px.
Tworzenie darmowych grafik w Canva
Popularnym i bardzo przyjaznym dla niedoświadczonego użytkownika narzędziem do tworzenia darmowych grafik jest Canva. Dzięki niej stworzysz nie tylko grafikę na social media, ale także:
- plakaty,
- ulotki,
- zaproszenia,
- ogłoszenia,
- wizytówki,
- papeterię firmową,
- infografikę,
- kalendarz.
Wystarczy, że wybierzesz interesującą Cię kategorię, a program krok po kroku przeprowadzi Cię przez cały proces projektowania. Możesz się zdecydować na jeden z gotowych szablonów (czytelnie podzielonych na kategorie) i dowolnie go modyfikować, wybierając inne zdjęcie z bazy lub zamieszczając swoje własne.
Zobacz także: Jak wypromować osiedlowy biznes wśród lokalnej społeczności?
Potrzebną grafikę możesz stworzyć nawet w 5 minut. Zrobisz to w 5 prostych krokach:
- Otwórz stronę Canva.com lub uruchom aplikację (działającą na iOS i Androidach).
- Wybierz układ grafiki, który Cię interesuje. Do wyboru masz serwisy takie, jak: Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest i inne. Dzięki temu masz pewność, że grafika będzie odpowiednich rozmiarów.
- Dodaj swoje własne zdjęcia lub wybierz darmowe zdjęcia stockowe oraz tło z bazy.
- Edytuj tekst, dodaj filtry lub efekty. Do wyboru masz ponad 130 czcionek.
- Zapisz swoje dzieło i dodaj do posta na swoim profilu!
W niektórych szablonach pojawia się znak wodny Canva.com. Oznacza to, że zdjęcie umieszczone w grafice jest płatne. Nie zniechęcaj się jednak – za niewielką sumę możesz bowiem zyskać dla Twojej firmy prawdziwie unikatową grafikę.
Dużą zaletą programu do tworzenia grafik Canva jest to, że raz zapisany projekt możesz edytować w nieskończoność. W ten sposób możesz stworzyć jeden modelowy post i na tym szablonie kreować kolejne. Projekty łatwo udostępnisz innym pracownikom firmy, aby i oni mogli wprowadzać w nich zmiany.
Zobacz także: Reklama w internecie nie musi być droga! Daj się zauważyć online bez dużego budżetu
Tworzenie darmowych grafik w Power Poincie
Czy wiesz, że atrakcyjną grafikę na fanpage’a firmowego stworzysz również w starym dobrym Power Poincie? Możliwe, że przy przygotowywaniu prezentacji nigdy nie zwróciłeś uwagi na opcję SmartArt w zakładce „Wstawianie”. Znajdziesz tam szablony przydatne do grafiki, na której chcesz przedstawisz dane w formie listy, grafu, drzewka i innych czytelnych sposobów.
Po wybraniu interesującego Cię szablonu:
- wklej tekst,
- dodaj zdjęcia w dowolnym polu (swoje własne lub wybrane z banku zdjęć pakietu Office),
- dodaj kształty lub ikony,
- zmień kolor całej grafiki, aby był spójny z kolorystyką Twojej firmy (w zakładce „Projekt grafiki SmartArt”),
- dowolnie zmień rozmiar grafiki.