Dobra karuzela na Instagramie – z czego się składa?

23/08/2022

Prowadzisz firmę i masz konto na Instagramie? Aby lepiej zaprezentować swoją ofertę, możesz opublikować post typu karuzela. Ten format jest dość dobrze promowany przez instagramowe algorytmy i dociera do odpowiednich grup docelowych. Dzięki temu ludzie mogą szybciej trafić na Twoje posty, kupić coś od Ciebie, a potem polecić usługi kolejnym klientom. Podpowiadamy, o jakie elementy trzeba zadbać, aby karuzela na Instagramie przyciągnęła uwagę, a w dalszych krokach przełożyła się także na większą rozpoznawalność Twojego przedsiębiorstwa i wymierne zyski.

 

Czytaj dalej, a dowiesz się:

 

  • Instagramowa karuzela – co to jest i na czym polega?
  • Jak zrobić karuzelę na Instagramie w kilku prostych krokach?
  • W jaki sposób wypromować biznes za pomocą karuzeli na Instagramie?
  • Jak znaleźć pomysł na dobrą karuzelę na IG?

Zobacz także: InstaStories, czyli relacje na Instagramie – przełam się i zacznij mówić!

 

Karuzela na Instagramie – co to jest?

 

Masz firmowy Instagram? Karuzela pomoże Ci wypromować lepiej Twoje usługi lub produkty, a nawet pokazać np. krótką relację z codziennego życia firmy czy targów. To bardzo popularny format graficzny, który pozwala na opublikowanie na profilu więcej niż jednego zdjęcia, grafiki bądź filmu w obrębie jednego posta. Bardzo ważny jest fakt, że każdy kafelek daje szansę na to, aby w takim wpisie znalazł się np. link do sprzedawanego przez Ciebie produktu czy oznaczenie osób znajdujących się na fotografii (np. promotorów Twoich marki).

 

Karuzela to rodzaj postu, który pozwala zwiększyć zaangażowanie obserwatorów. Jak to możliwe? Algorytm Instagrama działa tak, że klasyczny 1-slajdowy post wyświetla na siatce zdjęć (tzw. feedzie) każdego z Twoich followersów. Kiedy taka osoba nie zwróci uwagi na wpis i przewinie go dalej, dana grafika czy zdjęcie już nie pojawi się na jego stronie głównej. Zupełnie inaczej jest w przypadku karuzeli.

 

Gdy utworzysz post i go opublikujesz, a Twój followers go zignoruje, algorytm pokaże fotkę lub wideo tej osobie jeszcze jeden raz. Co ważne – okładka takiego albumu ze zdjęć czy grafik zmieni się, a Instagram zaproponuje drugie zdjęcie lub wideo z opublikowanej karuzeli. Jest więc spora szansa, że jeśli pierwsza prezentacja karuzeli nie zadziała, nowe zdjęcie główne przyciągnie uwagę użytkowników i da Ci jeszcze jedną szansę na dotarcie do nich.

 

Karuzela – grafika, która przyciąga uwagę klientów

 

Czytaj też: Zdjęcia na Instagramie – jak je robić, by przyciągały wzrok?

 

Jak zrobić karuzelę na Instagramie?

 

Tworzenie karuzeli na Instagramie z wcześniej przygotowanych grafik czy zdjęć zajmuje dosłownie chwilę. Wystarczy, że wejdziesz na Instagram i w górnym rogu po prawej stronie klikniesz w znak „+”. Po przejściu do galerii zdjęć w telefonie możesz wybrać 10 kafelków. Aby je dodać, wybierz ikonkę podwójnego kwadracika (tuż przy aparacie) i zaznacz elementy, które chcesz umieścić w karuzeli. Ich format może być kwadratowy lub pionowy.

 

Następnie w prawym rogu pojawi się strzałka. Z jej pomocą przejdziesz do edytora. Możesz w nim nieco poprawić wygląd fotek (np. kontrast, wyostrzenie konturów itp.). Ostatni krok to dodanie podpisu pod karuzelą, lokalizacji, oznaczenie osób w poście i publikacja. Pamiętaj też o wklejeniu linków, które pomogą klientom dotrzeć do Twojej oferty.

 

Karuzela zdjęć na Instagramie

 

Przeczytaj także: Instagram reels – jak zrobić tzw. rolkę?

 

Masz Instagram? Karuzela wypromuje Twój biznes – sprawdź, jak ją do tego wykorzystać!

 

Karuzela na Instagramie, która jest skrojona pod potrzeby odbiorców, z pewnością zachęci ich do interakcji, pomoże Ci zdobyć kolejnych obserwujących i zwiększyć zainteresowanie Twoim profilem na IG. Stworzenie popularnego posta wymaga zaangażowania, jednak finalnie taki wysiłek naprawdę się opłaca!

 

Dobra instagramowa karuzela to taka, która jest przemyślana. Zanim więc opublikujesz post, zadbaj, aby był on spójny z całą marką. Miej gdzieś z tyłu głowy to, że każdy kafelek karuzeli powinien opowiadać o czymś innym, ale w połączeniu z resztą ma w wyczerpujący sposób opowiedzieć jakąś historię, przedstawić Twoją ofertę lub produkty. Aby zainteresować karuzelą potencjalnych klientów, zadbaj o odpowiednie środki wyrazu. A jak stworzyć dobrą karuzelę na Instagramie? Oto kilka podpowiedzi.

 

  1. Na pierwszym slajdzie umieść ciekawe hasło, które zwróci uwagę odbiorców.
  2. Zadbaj o to, aby post był czytelny. Wszystkie fonty czy akapity muszą być odpowiedniej wielkości. W innym razie treść będzie nieczytelna i słabo widoczna.
  3. Kapitalikami (wielkimi literami) lub boldem (pogrubieniem) wyróżnij ważne fragmenty, na których Ci najbardziej zależy.
  4. Dobierz pasujące kolory, grafiki lub zdjęcia do wizualnej koncepcji Twojej marki.
  5. Jeśli karuzela ma być typowo informacyjna, pamiętaj, aby na slajdach znalazły się interesujące treści dla potencjalnego odbiorcy.
  6. Aby urozmaicić karuzelę, skorzystaj z darmowych aplikacji (np. Canva) i dodaj ciekawe tło lub grafiki.
  7. Gdy chcesz stworzyć karuzelę na bazie jednego zdjęcia i pokazać na nim ważne detale, użyj kadrowania fotografii na poszczególnych slajdach. Powiększaj te fragmenty zdjęcia, które są dla Ciebie istotne.
  8. Urozmaić karuzelę i połącz różne elementy – np. zdjęcia, grafiki, piktogramy. Mogą one przechodzić między kadrami i tym samym zachęcać odbiorcę, aby przesunął palcem w lewo i odkrył kolejny slajd.
  9. Pamiętaj o dodaniu do karuzeli CTA i prostych instrukcji dla użytkownika. Na ostatnim slajdzie możesz zamieścić np. nawołanie do zakupu, dodania komentarza pod postem, udostępnienia go albo zapisania go sobie w instagramowym panelu.
  10. Pomyśl np. o karuzelach cyklicznych. Raz na jakiś czas publikuj merytoryczny post, który może się odróżniać stylem od Twojej codziennej komunikacji. Przyciągniesz tym uwagę obserwujących i wprowadzisz powiew świeżości na IG marki.

 

Sprawdź również: Kiedy warto organizować wyzwania w mediach społecznościowych i jak robić to dobrze?

 

Karuzela – grafika, na którą trzeba mieć pomysł

 

Post karuzelowy nie może być nudny, bo Twoi followersi nie zainteresują się nim, a opublikowany content nie będzie w 100% wykorzystany tak, jakbyś tego sobie życzył. Spróbuj więc zrobić taką karuzelę, która np. będzie ciekawa, skłoni do przemyśleń albo zachęci do rozwiązania jakiejś zagadki związanej z Twoimi produktami czy ogólnie pojętą działalnością. Wszystko zależy od profilu firmy.

 

Jakie możliwości daje karuzela na Instagramie?