Przydatne aplikacje, które pomogą Ci w prowadzeniu firmy
Czas to pieniądz, a dzięki technologii możemy pracować szybciej i mądrzej. Rynek jest pełen aplikacji, które ułatwiają nie tylko codziennie życie, lecz także prowadzenie biznesu. Przykłady? Aplikacje do zarządzania zleceniami, fakturami, dokumentami, sprzedażą czy mediami społecznościowymi. Jeżeli dana czynność może być automatyzowana, z dużym prawdopodobieństwem istnieje już odpowiednia technologia. Poznaj przydatne aplikacje, które możesz wykorzystać w biznesie.
Czytaj dalej, a dowiesz się:
- Jakie są popularne aplikacje do zarządzania pracownikami i zleceniami?
- Jakie narzędzia cyfrowe ułatwiają zarządzanie dokumentami i umowami?
- Jakie aplikacje sprawdzają się w zarządzaniu sprzedażą?
- Jaka aplikacja do zarządzania Instagramem i innymi mediami społecznościowymi podbija serca przedsiębiorców?
Aplikacje do zarządzania pracownikami i projektami
Gdybyśmy zapytali przedsiębiorców, jaka jest ich ulubiona aplikacja do zarządzania pracownikami i projektami, najprawdopodobniej większość z nich wskazałaby Slack, Trello czy Asanę. Czym się wyróżniają te narzędzia?
- Slack
Slack to intuicyjna aplikacja dla biznesu, która ułatwia komunikację między różnymi zespołami. Za pomocą Slacka pracownicy mogą swobodnie dyskutować i wymieniać się plikami. Narzędzie pozwala również na współpracę między zespołami w różnych firmach (Slack Connect), posiada wbudowaną funkcję automatyzowania rutynowych zadań oraz integracje z wieloma innymi aplikacjami dla przedsiębiorców (m.in. Gmail, Zoom, Dropbox, Twitter, Trello).
- Trello
Trello zyskało sporą popularność dzięki swojemu prostemu i intuicyjnemu designowi. Aplikacja składa się z tablic, kart i list, dzięki którym firmy mogą zarządzać projektami i organizować zadania. Trello ułatwia automatyzację pracy, kontrolowanie terminów i monitorowanie postępów. Umożliwia też przypisywanie zadań członkom zespołu. Narzędzie jest zintegrowane z aplikacjami takimi jak Slack, Dropbox, Google Drive czy Evernote.
- Asana
Asana pozwala na zorganizowanie pracy całego zespołu w jednej przestrzeni, planowanie zadań i zarządzanie nimi. Dzięki aplikacji można przypisywać zadania poszczególnym członkom zespołu, ustalać priorytety i terminy wykonania. Aplikacja posiada takie opcje jak: wizualizacja postępów na osi czasu czy definiowanie poszczególnych etapów pracy na tablicach. Umożliwia automatyzację rutynowych zadań oraz ułatwia pracę dzięki integracji z przydatnymi narzędziami dla biznesu, m.in. Slackiem, Google Drive’em, Microsoft Teams, Canvą czy Trello.
Zobacz też: Social selling – tajniki sprzedaży na LinkedInie i innych mediach społecznościowych
Aplikacje do zarządzania dokumentami i umowami
Wśród najbardziej przydatnych aplikacji umożliwiających przechowywanie i przepływ dokumentów w firmie można wymienić:
- Google Drive
Ten klasyk pośród aplikacji do dzielenia się plikami świetnie sprawdza się również w kontekście biznesowym. Google Drive pozwala na współpracę w czasie rzeczywistym nawet 50 różnym osobom, co bywa pomocne, jeśli dzielimy się dokumentami w czasie spotkań służbowych. Do najważniejszych atutów narzędzia należą:
- łatwe wyszukiwanie plików,
- automatyczna synchronizacja danych,
- możliwość pracy nad plikami w trybie offline,
- obsługa ponad 100 typów plików.
- Dropbox
Dropbox to jedna z najbardziej znanych aplikacji do zarządzania dokumentami, z której korzystają zarówno małe, jak i duże organizacje. Pakiety dla zespołów zaczynają się już od 10 euro na miesiąc za każdego użytkownika przy rocznym rozliczeniu. Dropbox pozwala m.in. na:
- przechowywanie i synchronizację plików,
- szybkie udostępnianie plików,
- śledzenie uaktualnień plików.
- Notion
Notion ostatnimi czasy zdobywa ogromną popularność i z powodzeniem mogłoby znaleźć się także w kategorii aplikacji do zarządzania zespołem czy projektami. Grupowy plan Notion zaczyna się od 8 dolarów za miesiąc za każdego członka zespołu. Ta aplikacja dla przedsiębiorców pozwala np. na:
- tworzenie notatek i przechowywanie dokumentów,
- współpracę w czasie rzeczywistym,
- śledzenie postępów zespołu,
- personalizację dokumentów i arkuszy,
- używanie funkcji, kart i tabel.
- Sharepoint
Sharepoint to aplikacja, która wchodzi w skład Microsoft 365 dla biznesu, a więc jest świetnie zintegrowana z całym pakietem Office. Umożliwia stworzenie firmowego intranetu, dzielenie się, plikami, danymi, informacjami i zasobami. Działa zarówno na komputerach, jak i urządzeniach przenośnych.
Czytaj również: Wyznaczanie celów – jak robić to dobrze?
Jeżeli chodzi o zautomatyzowane zarządzanie umowami, to przedsiębiorcy często sięgają po aplikacje, takie jak:
- PandaDoc
PandaDoc to aplikacja pozwalająca automatyzować zarządzanie umowami. Użytkownicy mogą korzystać z prawnie wiążących e-podpisów, wygodnie śledzić przepływ dokumentów, zintegrować aplikację z własną witryną czy uprościć proces tworzenia ofert, kosztorysów i umów. Dostępna jest zarówno wersja bezpłatna aplikacji, jak i bardziej zaawansowana (biznesowa) za 49 dolarów miesięcznie.
- DocuSign
Aplikacja dla biznesu DocuSign pozwala na podpisywanie umów z użyciem podpisu elektronicznego, automatyzację zarządzania kontraktami, tworzenie szablonów umów czy analizowanie kontraktów za pomocą sztucznej inteligencji. Subskrypcja zaczyna się od 10 dolarów na miesiąc.
Aplikacje do zarządzania sprzedażą
Zarządzanie sprzedażą może być wyczerpujące, zwłaszcza jeśli Twoja firma jest mała, a jedna osoba musi nadzorować wiele różnych zadań. Na ratunek mogą przyjść aplikacje takie jak:
- Monday Project Management
Monday to ulubieniec takich gigantów rynkowych jak Hulu, Coca Cola, Canva czy EA. Umożliwia szeroko pojęte zarządzanie projektami, zwłaszcza jeśli chodzi o sprzedaż. Aplikacja pozwala na obsługę działań przed- i posprzedażowych, monitorowanie transakcji i wyników oraz organizację danych klientów. Podstawowy pakiet kosztuje 18 dolarów miesięcznie.
- Pipedrive
Pipedrive to kolejna aplikacja dla biznesu, która umożliwia sprawne zarządzanie leadami sprzedażowymi (potencjalnymi klientami), monitorowanie komunikacji biznesowej, automatyzację powtarzalnych zadań czy otrzymywanie dokładnych raportów sprzedażowych. Cena za subskrypcję zaczyna się od 12,5 euro za miesiąc.
- Act!
Act! to aplikacja, która może być używana zarówno w marketingu, jak i w sprzedaży. Pozwala na generowanie spersonalizowanych procesów sprzedażowych na podstawie danych, które otrzymuje, a także na zarządzanie leadami sprzedażowymi. Subskrypcja zaczyna się od 12 dolarów miesięcznie za użytkownika. Możliwe jest darmowe przetestowanie produktu przez 2 tygodnie.
Czytaj również: Lejek sprzedażowy. Jak dobrze planować działania online z jego pomocą?
Popularna aplikacja do zarządzania Instagramem i innymi mediami społecznościowymi
Po aplikacjach do zarządzania pracownikami, dokumentami czy sprzedażą przyszedł czas na aplikacje do zarządzania mediami społecznościowymi. Bardzo popularnym wśród małych firm rozwiązaniem jest Buffer, czyli aplikacja do planowania postów na takich platformach społecznościowych jak Instagram, Facebook, LinkedIn, Twitter i Pinterest. Jakie funkcje ma Buffer? Najważniejsze z nich to:
- personalizacja postów na potrzeby różnych platform,
- tworzenie przypomnień o publikacji,
- analiza statystyk wygenerowanego zainteresowania,
- zarządzanie komentarzami obserwatorów.
Podstawowy pakiet Buffera jest darmowy, a wersja rozszerzona kosztuje 5 dolarów miesięcznie za każdy dodany kanał w mediach społecznościowych.
Czytaj także: Recykling treści – jak umiejętnie wykorzystywać treści, które już mamy?
W świecie, w którym technologia wkracza na coraz to wyższe poziomy zaawansowania, prowadzenie biznesu staje się bardziej zautomatyzowane niż kiedykolwiek. Przedsiębiorca ma do dyspozycji wiele narzędzi do zarządzania pracownikami, księgowością, umowami, zleceniami, sprzedażą i mediami społecznościowymi. Automatyzacja to przyszłość — w końcu lepiej pracować mądrzej, a nie dłużej!