1. Dla firmy
  2. Akademia przedsiębiorcy
  3. Jak działa Menedżer reklam? Facebook Ads krok po kroku
Jak działa Menedżer reklam? Facebook Ads krok po kroku

Jak działa Menedżer reklam? Facebook Ads krok po kroku

5 min czytania

Chcesz zacząć się reklamować w internecie, ale nie wiesz, jak się za to zabrać? Zacznij od mediów społecznościowych! Skuteczna reklama na Facebooku nie wymaga dużych nakładów finansowych ani czasowych. Przygotowaliśmy krótki poradnik, dzięki któremu dowiesz się, jak działa Menadżer reklam Facebooka i jak ustawić w nim swoją pierwszą kampanię.

 

Czytaj dalej a dowiesz się:

 

  • Od czego zacząć, jeśli planujesz reklamę na Facebooku?
  • Czym jest Menedżer reklam Facebooka?
  • Jak ustawić swoją pierwszą reklamę na Facebooku?
  • Co powinno się znaleźć w kreacji reklamowej?

Czytaj też: Ustaw swoją pierwszą reklamę Google Ads – instrukcja

 

Reklama na Facebooku – zacznij od fanpage’a

 

Aby skutecznie reklamować firmę na Facebooku, trzeba spełniać kilka warunków. Podstawowym jest posiadanie fanpage’a. Zbudowana wokół niego społeczność fanów to naturalni adresaci Twoich usług, a wielu z nich zdecyduje się na zakup pod wpływem postów organicznych – czyli niepromowanych.

 

Posiadanie strony firmowej to także doskonałe źródło wiedzy o odbiorcach: Facebook zbiera dane o osobach, które lubią dany fanpage, wchodzą w interakcje z postami czy piszą wiadomości. Łatwo sprawdzisz ich wiek, lokalizację, płeć, poznasz zainteresowania. To ważne informacje, bo pozwolą Ci ocenić, czy dobrze rozpoznałeś swoją grupę docelową, i precyzyjniej tworzyć komunikaty skierowane dokładnie do niej.

 

Czytaj też: Jak sprzedawać swoje produkty na Facebooku i Instagramie?

 

Menedżer reklam Facebooka – co to takiego?

 

Aby reklamować się na Facebooku, potrzebujesz Menedżera reklam. Facebook pozwala promować posty z poziomu Twojego walla (przy wielu wrzucanych przez Ciebie informacjach znajduje się przycisk „Promuj post”), ale jest to zdecydowanie mniej opłacalna i skuteczna droga. Lepiej skorzystać z darmowego narzędzia, do którego dostęp masz bezpośrednio z Twojego konta lub przez Meta Business Site.

 

Menadżer reklam Facebooka pozwala w prosty sposób tworzyć kampanie reklamowe, planować je i na bieżąco nimi zarządzać także na Instagramie i Messengerze. Z jego pomocą dopasujesz też format reklamy do nośnika, na którym się wyświetli (telefonu, tabletu czy komputera), precyzyjnie dobierzesz grupę odbiorców i sprecyzujesz swój przekaz.

 

Reklama: Facebook to wciąż najpopularniejszy serwis społecznościowy

 

Czytaj też: Facebook statystyki – jak analizować dane o fanach Twojej marki?

 

Tworzenie reklamy na Facebooku. Poradnik dla początkujących

 

Aby stworzyć swoją pierwszą reklamę na Facebooku, musisz wejść na stronę business.facebook.com, wybrać swoją firmę i przejść do Menedżera reklam. Tam ustawisz kampanię, czyli zestawy reklam wyświetlanych użytkownikom serwisu. W ramach jednej kampanii powstaje kilka zestawów reklam składających się z przynajmniej jednej kreacji. Dzięki temu mogą być precyzyjnie skierowane do konkretnych grup i lepiej trafić do przekonania odbiorców.

 

Jak zrobić reklamę na FB skierowaną do byłych klientów?

 

Czytaj też: Jak zainstalować Pixel Facebook na stronie?

 

Drugim krokiem jest więc stworzenie kampanii. Kliknij „Utwórz” i wybierz jej cel spośród dostępnych opcji. Cele kampanii są bardzo różne, warto więc zastanowić się, na czym zależy Ci najbardziej. Być może dopiero rozkręcasz swoją markę i chciałbyś, by dowiedziało się o niej więcej osób. W takim przypadku wybierz „Rozpoznawalność marki”. Chcesz przekierować ruch na swoją stronę internetową? Za cel ustaw „Ruch”. Zależy Ci na tym, by rozpowszechnić swoje wideo? Doskonałą opcją będzie „Wyświetlenia filmu”. A może planujesz zebrać jak najwięcej leadów? W takim przypadku dobrą opcją będzie „Pozyskiwanie kontaktów”.

 

Jak zrobić reklamę na Facebooku – wybór celu kampanii

 

Nazwij kampanię oraz wybierz sposób jej finansowania. Ustal budżet dzienny i sposób jego wydawania. Możesz ustawić opcję „najniższy koszt”, wówczas Facebook sam rozdziela pieniądze na poszczególne zestawy reklam według tego, co uzna za najbardziej opłacalne, albo wybrać kwoty samodzielnie i na bieżąco monitorować, czy to optymalne rozwiązanie. Jeśli zależy Ci, by reklamy wyświetlały się w konkretnych godzinach (np. otwarcia Twojego sklepu), skorzystaj z harmonogramu wyświetlania reklam.

 

Tworzenie reklamy na Facebooku – optymalizacja budżetu

 

Kolejnym krokiem podczas ustawiania reklamy na Facebooku jest ustalenie okresu trwania kampanii. Możesz ustawić tu konkretne daty albo zdecydować się na czas nieokreślony. Wtedy ręcznie zakończysz okres promowania, gdy uznasz, że kampania odniosła skutek. Konieczne jest też sprecyzowanie grupy docelowej, czyli osób, do których ma trafiać reklama. Zastanów się, do kogo chcesz skierować swój przekaz: Gdzie mieszka? Ile ma lat? Czym się interesuje? Opcji do wyboru – bardzo szczegółowych i dotyczących różnych aspektów – jest naprawdę sporo, dlatego warto poświęcić czas i zastanowić się, na czym Ci zależy. Gdy już określisz te parametry, zapisz swoje ustawienia, by móc je wykorzystać w kolejnych kampaniach.

 

Jak zrobić reklamę na FB – dobór grupy docelowej

 

Jednym z ostatnich etapów jest wybór miejsca, w którym będzie się wyświetlać Twoja reklama na Facebooku. Może to być Messenger, InstaStories na Instagramie, Relacje czy tradycyjny feed. Warto wybrać miejsce ręcznie, a nie pozostawiać tego automatowi, bo każdy placement ma swoje wymagania techniczne dotyczące rozmiaru reklam. Na Facebooku znajdziesz Przewodnik reklam, w którym umieszczono wszelkie niezbędne informacje: wymiary grafik, limity znaków itp.

 

Rodzaje reklam na Facebooku – kobieta nagrywa filmik reklamowy

 

Skuteczna reklama na Facebooku – jak ją zaprojektować?

 

Kiedy już ustawisz wszystkie parametry w Menedżerze reklam Facebooka, przychodzi czas na bardzo ważny etap, czyli stworzenie kreacji, która będzie wyświetlana użytkownikom.

 

Rodzaje reklam na Facebooku – formaty:

 

  • film – to jeden z najpopularniejszych wyborów, bo film doskonale przyciąga uwagę użytkownika i zatrzymuje go na dłużej. Warto wpisać się w trendy i nakręcić też rolkę,
  • karuzela – post, w którym przewijają się zdjęcia świetnie sprawdzi się, gdy planujesz kampanię produktową i zależy Ci na pokazaniu swojej oferty,
  • post ze zdjęciem – to klasyczny post, jakich dużo w feedzie,
  • kolekcja – ta reklama działa w aplikacji i ma formę podstrony, na której tworzy się mniejsze moduły wypełnione treścią, zdjęciami czy grafikami.

Do stworzenia postu skorzystaj ze swoich zdjęć (np. zrobionych podczas profesjonalnej sesji zdjęciowej) albo poszukaj czegoś na darmowych stockach. Możesz też stworzyć samodzielnie grafikę w Canvie. Pamiętaj, że reklam na Facebooku jest naprawdę dużo, dlatego Twoja musi przyciągnąć uwagę. Kreacja posta powinna być wzbogacona o zachęcający nagłówek oraz opis (czyli treść posta). Nie powinna ona być za długa, ale warto, by w ciekawy sposób przedstawiała zalety Twojej usługi czy produktu. Treść warto zakończyć CTA, czyli zachętą do kliknięcia. Najpopularniejszym call to action na Facebooku jest „Więcej informacji”, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by spośród dostępnych opcji wybrać coś ciekawszego. Nie zapomnij też o dodaniu adresu strony, na którą chcesz przekierować ruch. I gotowe! Twoja reklama na Facebooku już działa!

 

Skuteczna reklama na Facebooku – przykład kreacji

 

Jesteśmy gotowi,
by dzielić się z Tobą
wszystkim co wiemy!

Zapisz się do darmowego newslettera

Zapisz się do darmowego newslettera w ramach Akademii Przedsiębiorcy