Sesja zdjęciowa w biurze – jak ją zorganizować?
Sesje zdjęciowe, portrety biznesowe czy fotografie przedstawiające pracowników w trakcie wykonywania obowiązków są narzędziem komunikacyjnym wielu marek i wpływają na określenie ich wizerunku w oczach klientów oraz kontrahentów. Zastanawiasz się, jak zorganizować sesję zdjęciową w swojej firmie? Kiedy ją wykonać, ile może potrwać i jak przygotować się do zdjęć? W tym artykule otrzymasz wszelkie wskazówki.
Czytaj dalej, a dowiesz się:
- Organizacja sesji zdjęciowej – od czego zacząć?
- Sesja zdjęciowa – jakie miejsce wybrać?
- Kiedy najlepiej zrobić sesję zdjęciową?
- Ile trwa sesja zdjęciowa?
Przeczytaj także: Wizerunek firmy podczas epidemii
Sesje zdjęciowe – na czym polega ich organizacja?
Jak zorganizować sesję zdjęciową? Przygotowania należy rozpocząć od ustalenia konkretnej daty, godziny oraz wstępnych pomysłów dotyczących rodzaju wykonywanych zdjęć. Trzeba pamiętać, że jesienią i zimą warunki oświetleniowe nie są tak korzystne jak latem, dlatego warto poświęcić również czas na znalezienie odpowiedniego studia. Firmowe sesje zdjęciowe wypadają naturalnie, gdy organizuje się je w biurze. Jest to wygodne rozwiązanie, ponieważ pracownicy zgromadzeni są w jednym miejscu, a także nie musisz wydawać pieniędzy na wynajęcie przestrzeni do zdjęć. Po prostu wybierz odpowiednie miejsce w biurze, które najbardziej odda charakter Twojego przedsiębiorstwa.
Sesja zdjęciowa – inspiracje dotyczące miejsca
Profesjonalna sesja zdjęciowa wymaga odpowiednich warunków, aby efekt końcowy był korzystny i pozytywnie wpływał na wizerunek całej firmy. Nie każde biuro jest dostosowane do robienia zdjęć, lecz fotografowie często zabierają własny sprzęt, oświetlenie, a nawet mobilne studio fotograficzne. Wystarczy jednolite tło (na przykład biała ściana), niewielka przestrzeń, brak okien i dodatkowego światła. Warunki te są wystarczające do wykonania zdjęć portretowych oraz całych sylwetek. Należy jednak pamiętać o uporządkowaniu biura lub magazynu, aby niepotrzebne przedmioty nie kolidowały z ustaloną wcześniej kompozycją.
Sesja zdjęciowa – kiedy najlepiej ją zrobić?
Data i godzina sesji zdjęciowej, szczególnie tej biznesowej, to kryteria, które należy dobrze przemyśleć i zaplanować. Najlepszy czas na wykonanie sesji zdjęciowej przypada na pierwszą część dnia, kiedy ma się najwięcej energii do działania oraz wypoczętą twarz. O tej porze światło zazwyczaj jest optymalne i nie trzeba rozstawiać dodatkowych lamp. Sesje popołudniowe lub wieczorne mogą nie należeć do udanych ze względu na zmęczenie po dniu pracy czy chęć szybkiego powrotu pracowników do domu. Z tego powodu nie poleca się także robienia sesji biznesowej pod koniec tygodnia. Osoby, które zatrudniasz, powinny być chętne do wykonania zdjęć i odprężone, aby uzyskać pozytywne rezultaty sesji zdjęciowej.
Przeczytaj także: Branding w małej firmie – co dają dobra nazwa i logo?
Sesja zdjęciowa w firmie – jak długo trwa i ile kosztuje?
Organizacja sesji zdjęciowej wymaga również określenia czasu trwania całego przedsięwzięcia. W zależności od tego, ile osób ma zostać sfotografowanych, określa się czas sesji zdjęciowej. Jeżeli w Twojej firmie jest wiele osób, możesz przygotować listę, według której pracownicy będą wchodzić na plan zdjęciowy. Zazwyczaj fotografowie poświęcają około piętnastu minut jednej osobie, aby zrobić jak najwięcej dobrych zdjęć.
A ile kosztuje sesja zdjęciowa? Ustalenia z każdym fotografem są indywidualne i zależą m.in. od miasta, liczby wykonanych zdjęć, potrzebnego czasu oraz ilości retuszu. Ceny zaczynają się od kilkuset złotych i mogą sięgać nawet kilku czy kilkunastu tysięcy.
Biznesowa sesja zdjęciowa to wizytówka wielu firm, którym zależy na kontakcie z klientami. Umieszczanie zdjęć pracowników w naturalnym środowisku podnosi autentyczność marki w świadomości odbiorców, dlatego warto zainwestować w profesjonalną sesję zdjęciową.
Przeczytaj także: Promowanie Instagrama Twojej marki