1. Dla firmy
  2. Akademia przedsiębiorcy
  3. Sesja zdjęciowa w biurze – jak ją zorganizować?
Sesja zdjęciowa w biurze – jak ją zorganizować?

Sesja zdjęciowa w biurze – jak ją zorganizować?

3 min czytania

Sesje zdjęciowe, portrety biznesowe czy fotografie przedstawiające pracowników w trakcie wykonywania obowiązków są narzędziem komunikacyjnym wielu marek i wpływają na określenie ich wizerunku w oczach klientów oraz kontrahentów. Zastanawiasz się, jak zorganizować sesję zdjęciową w swojej firmie? Kiedy ją wykonać, ile może potrwać i jak przygotować się do zdjęć? W tym artykule otrzymasz wszelkie wskazówki.

 

Czytaj dalej, a dowiesz się:

 

  • Organizacja sesji zdjęciowej – od czego zacząć?
  • Sesja zdjęciowa – jakie miejsce wybrać?
  • Kiedy najlepiej zrobić sesję zdjęciową?
  • Ile trwa sesja zdjęciowa?

Przeczytaj także: Wizerunek firmy podczas epidemii

 

Sesje zdjęciowe – na czym polega ich organizacja?

 

Jak zorganizować sesję zdjęciową? Przygotowania należy rozpocząć od ustalenia konkretnej daty, godziny oraz wstępnych pomysłów dotyczących rodzaju wykonywanych zdjęć. Trzeba pamiętać, że jesienią i zimą warunki oświetleniowe nie są tak korzystne jak latem, dlatego warto poświęcić również czas na znalezienie odpowiedniego studia. Firmowe sesje zdjęciowe wypadają naturalnie, gdy organizuje się je w biurze. Jest to wygodne rozwiązanie, ponieważ pracownicy zgromadzeni są w jednym miejscu, a także nie musisz wydawać pieniędzy na wynajęcie przestrzeni do zdjęć. Po prostu wybierz odpowiednie miejsce w biurze, które najbardziej odda charakter Twojego przedsiębiorstwa.

 

Sesja zdjęciowa – inspiracje dotyczące miejsca

 

Profesjonalna sesja zdjęciowa wymaga odpowiednich warunków, aby efekt końcowy był korzystny i pozytywnie wpływał na wizerunek całej firmy. Nie każde biuro jest dostosowane do robienia zdjęć, lecz fotografowie często zabierają własny sprzęt, oświetlenie, a nawet mobilne studio fotograficzne. Wystarczy jednolite tło (na przykład biała ściana), niewielka przestrzeń, brak okien i dodatkowego światła. Warunki te są wystarczające do wykonania zdjęć portretowych oraz całych sylwetek. Należy jednak pamiętać o uporządkowaniu biura lub magazynu, aby niepotrzebne przedmioty nie kolidowały z ustaloną wcześniej kompozycją.

 

Sesja zdjęciowa ¬biznesowa – portret

 

Sesja zdjęciowa – kiedy najlepiej ją zrobić?

 

Data i godzina sesji zdjęciowej, szczególnie tej biznesowej, to kryteria, które należy dobrze przemyśleć i zaplanować. Najlepszy czas na wykonanie sesji zdjęciowej przypada na pierwszą część dnia, kiedy ma się najwięcej energii do działania oraz wypoczętą twarz. O tej porze światło zazwyczaj jest optymalne i nie trzeba rozstawiać dodatkowych lamp. Sesje popołudniowe lub wieczorne mogą nie należeć do udanych ze względu na zmęczenie po dniu pracy czy chęć szybkiego powrotu pracowników do domu. Z tego powodu nie poleca się także robienia sesji biznesowej pod koniec tygodnia. Osoby, które zatrudniasz, powinny być chętne do wykonania zdjęć i odprężone, aby uzyskać pozytywne rezultaty sesji zdjęciowej.

 

Sesja zdjęciowa – o której godzinie robić zdjęcia?

 

Przeczytaj także: Branding w małej firmie – co dają dobra nazwa i logo?

 

Sesja zdjęciowa w firmie – jak długo trwa i ile kosztuje?

 

Organizacja sesji zdjęciowej wymaga również określenia czasu trwania całego przedsięwzięcia. W zależności od tego, ile osób ma zostać sfotografowanych, określa się czas sesji zdjęciowej. Jeżeli w Twojej firmie jest wiele osób, możesz przygotować listę, według której pracownicy będą wchodzić na plan zdjęciowy. Zazwyczaj fotografowie poświęcają około piętnastu minut jednej osobie, aby zrobić jak najwięcej dobrych zdjęć.

 

Ramka: Sesja zdjęciowa – porada

 

A ile kosztuje sesja zdjęciowa? Ustalenia z każdym fotografem są indywidualne i zależą m.in. od miasta, liczby wykonanych zdjęć, potrzebnego czasu oraz ilości retuszu. Ceny zaczynają się od kilkuset złotych i mogą sięgać nawet kilku czy kilkunastu tysięcy.

 

Sesja zdjęciowa w biurze

 

Biznesowa sesja zdjęciowa to wizytówka wielu firm, którym zależy na kontakcie z klientami. Umieszczanie zdjęć pracowników w naturalnym środowisku podnosi autentyczność marki w świadomości odbiorców, dlatego warto zainwestować w profesjonalną sesję zdjęciową.

 

Przeczytaj także: Promowanie Instagrama Twojej marki

Jesteśmy gotowi,
by dzielić się z Tobą
wszystkim co wiemy!

Zapisz się do darmowego newslettera

Zapisz się do darmowego newslettera w ramach Akademii Przedsiębiorcy