Reklama Google – jak wykorzystać ją w swoim biznesie?
Reklamy Google Ads (dawniej AdWords) są doskonałym narzędziem do tego, aby Twój biznes nabrał rozpędu. W dobie ogromnej konkurencji trzeba bowiem dołożyć wielu starań, by móc się wyróżnić na tle innych, a co za tym idzie – zdobyć dzięki reklamie wielu klientów. Jeżeli zależy Ci na zaistnieniu w sieci i dotarciu do odpowiedniej grupy, która będzie zainteresowana Twoimi usługami czy też produktami, koniecznie przeczytaj nasz artykuł i w kilku prostych krokach uruchom swoją pierwszą reklamową kampanię!
Czytaj dalej, a dowiesz się:
- Reklamy w wyszukiwarce Google – co to jest?
- Kampania Google Ads krok po kroku – od czego zacząć?
- Ile kosztuje reklama w Google Ads?
- Na czym polega optymalizacja kampanii reklamowej w sieci?
Zobacz także: Pomysły na biznes w małym mieście – co przyniesie Ci zyski?
Reklama Google Ads – co to jest?
Jeżeli chcesz zaistnieć w sieci i dopasować swój przekaz reklamowy do potencjalnego klienta w danym wieku, o określonym wykształceniu czy np. mieszkającego w Twojej okolicy, warto wykorzystać do tego system reklamowy firmy Google, czyli tzw. Google Ads. Dzięki niemu będziesz mieć szansę, aby pokazać swoje usługi lub produkty m.in. w najpopularniejszej wyszukiwarce, w różnych witrynach, aplikacjach mobilnych czy w serwisie YouTube.
Co to oznacza w rzeczywistości? Jeśli prowadzisz np. kwiaciarnię w podwarszawskim Piasecznie, możesz zadbać o to, aby link do Twojej strony internetowej, gdy ktoś wpisze w wyszukiwarkę hasło: „Kwiaciarnia Piaseczno”, wyświetlał się jako jeden z pierwszych po kliknięciu w button „Szukaj”. Tym sposobem możesz zwiększyć popularność swojej strony, liczbę wizyt na niej, a pośrednio także przychody firmy, bowiem jest duże prawdopodobieństwo, że osoby, które chcą kupić bukiet we wspomnianej wyżej lokalizacji, trafią na taką reklamę i spośród innych kwiaciarni wybiorą właśnie Twoją.
Innym przykładem może być wyświetlenie wideo z prezentacją Twojej oferty jako przerywnik reklamowy w trakcie oglądanego teledysku lub innego nagrania na YouTube czy pokazanie na wybranych stronach www pięknej grafiki zachęcającej do kupna np. Twojego produktu. Pamiętaj, że reklama internetowa wyświetlona we właściwym momencie i odpowiedniej osobie może sprawić, że już wkrótce ten ktoś zostanie Twoim klientem!
Czytaj też: Jak zrobić rolkę na Instagramie?
Kampania Google Ads – od czego zacząć?
Google Ads daje Ci możliwość wyświetlania reklam, które są perfekcyjnie skrojone pod Twoich potencjalnych klientów. Aby jednak do nich dotrzeć, musisz stworzyć interesującą kampanię. Jak to zrobić? Zacznij od stworzenia konta Google Ads. Będziesz potrzebować do tego poczty gmail, dlatego jeśli jej jeszcze nie masz, koniecznie nadrób zaległości. Następnie wystarczy wejść na stronę www.ads.google.com i postępować zgodnie z komendami intuicyjnego kreatora.
Po uzupełnieniu wszystkich okienek z ważnymi informacjami dotyczącymi Twojej firmy (m.in. strefy czasowej, danych podatnika, adresu przedsiębiorstwa, ustawień płatności itp.) należy wybrać słowa kluczowe (za pomocą narzędzia, które znajduje się w panelu użytkownika). Wybierz od 5 do 10 słów, które najtrafniej określają Twoją działalność. Aby zrobić to dobrze, wejdź w skórę klienta i zastanów się, co ten by wpisywał w wyszukiwarkę internetową, gdyby chciał znaleźć Twoją firmę, usługi czy produkty. Gdy już zbierzesz komplet słów, możesz utworzyć swoją pierwszą kampanię.
Pierwszym krokiem na pewno jest wybranie celu kampanii, aby była skuteczna. Może to być np. zwiększenie ruchu na stronie, zasięgów lub liczby połączeń czy też poprawienie sprzedaży online i świadomości marki. W trakcie optymalizowania kampanii, czyli sprawdzania, czy zabiegi, których użyłeś, faktycznie działają, możesz modyfikować wcześniej zaznaczone cele. Bardzo ważną wskazówką jest to, że jeśli zależy Ci na dwóch różnych celach, musisz stworzyć do nich osobne kampanie reklamowe – np. jedną wizerunkową, a drugą typowo sprzedażową.
Następne kroki to wybranie typu kampanii, czyli miejsc, w których Twoje reklamy będą widoczne dla użytkowników sieci, oraz ustalenie dziennego budżetu. Oczywiście możesz go w dowolnej chwili zmienić, jeśli uznasz, że jest zbyt wysoki lub za niski. Ważnym elementem jest także wybór strategii ustalania stawek. Na samym początku dobrze jest wybrać model CPC (cost per click) ustalany samodzielnie, aby zaznaczać ręcznie, ile maksymalnie chcesz płacić za kliknięcia w reklamy.
Kolejnym ważnym punktem jest dodanie rozszerzeń do reklam w postaci np. linków, numeru telefonu czy wskazówek dojazdu do Twojej firmy. Tego typu opcje są oferowane w przypadku kampanii w sieciach wyszukiwania czy przy filmach wideo. Możesz nawet ustawić harmonogram wyświetlania reklam w przypadku, gdy np. firma działa tylko od 8:00 do 16:00 i to właśnie w tych godzinach chcesz, aby klienci do Ciebie dzwonili.
Pamiętaj też o tym, aby połączyć swoje kampanie w grupy na podstawie zainteresowań odbiorców, co pozwoli Ci dotrzeć do użytkowników, którzy są gotowi skorzystać z oferowanych usług lub kupić Twoje produkty. Jeżeli prowadzisz np. sklep z damską odzieżą, będą to wyłącznie kobiety, które są zainteresowane modą. Istotne jest również to, że każda grupa reklam powinna zawierać co najmniej jedno słowo kluczowe i co najmniej jedną reklamę. Aby więc dotrzeć tylko do tych klientów, dla których masz gotową ofertę, ustaw kierowanie reklam. Dzięki tej opcji Twój przekaz reklamowy dotrze do osób np. w danym wieku, o takich samych zainteresowaniach czy nawet mieszkających np. w okolicy Twojej firmy.
Na sam koniec dodaj swoją reklamę. W przypadku reklamy tekstowej uzupełnij nagłówki reklamowe, wpisując do nich słowa kluczowe i wskaż w nich np. benefity Twojego produktu czy usługi. Musisz tylko uważać, aby nie przekroczyć określonej liczny znaków ze spacjami. Najlepiej konwertujące nagłówki to te, które zachęcają do działania (mają dobre CTA, czyli call to action), poruszają emocje i dają obietnicę realnych korzyści. Przy reklamie graficznej, dodaj zaprojektowane banery, a jeśli zależy Ci na kampanii video – wgraj filmy. Jeszcze tylko wklej link strony docelowej, na którą klient zostanie przeniesiony po kliknięciu w reklamę, i gotowe!
Przeczytaj także: Pixel Facebooka – jak dodać go na stronę?
Reklama w Google – cennik dopasowany do budżetu każdego przedsiębiorcy
Użytkownicy Google Ads mogą dowolnie zarządzać swoim budżetem reklamowym. Tak naprawdę to od nich zależy, ile pieniędzy chcą wydać na daną kampanię, którą w dowolnej chwili mogą uruchomić czy zastopować, jeśli np. reklamy nie są rentowne i nie przynoszą żadnych zysków. Tego typu dane można z łatwością wyciągnąć z panelu. Zarządzanie pieniędzmi jest proste – wystarczy ustalić miesięczny limit wydatków, którego nigdy się nie przekroczy. Jeśli chodzi o wysokość budżetu – tutaj kwestia zależy m.in. od konkurencji na rynku, zasięgu, czasu trwania kampanii czy jej celów. Możesz miesięcznie przeznaczyć na reklamę zarówno 1000 zł, jak i 10 000 zł. To zależy od Ciebie.
Sprawdź również: Baza mailingowa – jak wybrać tę najlepszą?
Optymalizacja kampanii Google Ads
Gdy już uruchomisz swoją pierwszą kampanię, potrzebna będzie jej optymalizacja! To oznacza, że musisz skonfigurować konwersje, a także na bieżąco przyglądać się np. użytym słowom kluczowym, które mają skłonić użytkowników do wejścia na Twoją stronę, statystykom z panelu mówiącym o liczbie kliknięć w reklamę czy też o finalnych zakupach użytkowników. Podglądanie efektów kampanii sprawia, że można ją na bieżąco modyfikować – zmieniać budżet dzienny i dopasowywać formaty reklamowe do potrzeb potencjalnego klienta.