1. Dla firmy
  2. Akademia przedsiębiorcy
  3. Recykling treści – jak umiejętnie wykorzystywać treści, które już mamy?
Recykling treści – jak umiejętnie wykorzystywać treści, które już mamy?

Recykling treści – jak umiejętnie wykorzystywać treści, które już mamy?

4 min czytania

Recykling treści to ważny element strategii w content marketingu, który zawładnął internetem. Tworzenie ponadczasowych treści to jeden z najlepszych sposobów, aby poprawić swoją pozycję w wyszukiwarkach internetowych i ułatwić sobie proces tworzenia materiałów marketingowych. Dlaczego warto na niego postawić?

 

Czytaj dalej, a dowiesz się:

 

  • Czym jest recycling treści?
  • Czym są treści ponadczasowe (evergreen content) i dlaczego są ważne dla SEO?
  • Jak efektywnie używać tych samych treści do promocji marki?

Czytaj też: Content marketing – jak go robić, by faktycznie pomagał w rozwoju biznesu?

 

Czym jest recycling treści?

 

Recycling treści to bardzo popularna praktyka ponownego wykorzystywania wcześniej już opublikowanych materiałów — zwłaszcza, jeśli zmienia się formę, w której zostaną one wykorzystane.

 

Ramka: Czym jest recycling treści?

 

Dobrym przykładem recyklingu treści jest coroczne aktualizowane postów blogowych, które są nadal aktualne, ale potrzebują drobnych modyfikacji. Innym przykładem może być stworzenie e-booka z istniejących artykułów, zwłaszcza jeśli poświęcone są one konkretnej tematyce.

 

Recycling treści w praktyce

 

To tylko kilka przykładów tego, jak można efektywnie wykorzystać istniejący materiał do promowania swojego biznesu i dostarczać społeczności wartościowe treści. Zmiana formatu pomaga też zaadresować potrzeby różnych grup i zwiększyć zasięgi: niektórzy chętnie posłuchają podcastu, inni z radością spojrzą na jego pisemne podsumowanie czy transkrypcję, bo lepiej przyswajają informacje w tej formie.

 

Jedną z najbardziej oczywistych korzyści z recyklingu treści jest oszczędność czasu i pieniędzy. Wysokiej jakości materiał może być używany kilka razy, ale bardzo ważne jest, by informacje w nim zawarte były aktualizowane i ulepszane: wykorzystywanie postów, które nie są już dłużej aktualne, to wizerunkowa katastrofa dla marki. Aby uniknąć wpadek, warto stworzyć serię ponadczasowych treści, które wraz z upływem czasu będą potrzebowały tylko drobnych modyfikacji.

 

Zobacz też: Social selling – jak działać na LinkedInie i nie tylko?

 

Zespół szuka pomysłów na treści, które pozostaną długo aktualne w ramach recyklingu treści

 

Czym są treści ponadczasowe (evergreen content) i dlaczego są ważne dla SEO?

 

Ponadczasowe treści, tak jak sama nazwa mówi, są aktualne przez długi czas, a więc można je swobodnie wykorzystywać w recyklingu. Po angielsku nazywa się je evergreen content, czyli content, który nie traci na wartości nawet lata po publikacji i zajmuje wysokie miejsca w rankingach wyszukiwarek.

 

Formaty ponadczasowych treści

 

Jeśli prowadzisz sklep kosmetyczny, artykuły o typach skóry i pielęgnacji, jakiej potrzebują, zawsze będą aktualne. Natomiast zestawienia nowości danego miesiąca i roku szybko się przedawnią. Jeżeli sprzedajesz kursy o kryptowalutach i chcesz stworzyć ponadczasowe treści, to skupisz się na tłumaczeniu mechanizmów, a nie opisywaniu jednorazowych wydarzeń, które mogą zostać zapomniane za miesiąc. Statystyki, wiadomości czy trendy to ciekawe materiały do publikacji, ale nie są przykładem ponadczasowych treści, bo mają swoją „datę ważności”.

 

Dlaczego evergreen content jest taki ważny? Oprócz tego, że świetnie nadaje się do recyclingu, to poprawia też wyniki SEO. Google uwielbia wysokiej jakości treści, które pozostają aktualne przez lata i umieszcza je na szczycie list wyszukiwarki. Według statystyk SEO zwiększa to ruch na stronie 1000% bardziej niż organiczne posty w mediach społecznościowych. 53,3% całego ruchu internetowego na stronach nie pochodzi z reklam, ale z rankingu wyszukiwarki*. Jeśli dzięki ponadczasowym treściom Twoja strona znajdzie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, to właśnie pojawiłeś się na radarze większości wyszukujących.

 

Czytaj również: Poznaj 5 sprawdzonych sposobów na poprawienie widoczności Twojej strony w wyszukiwarce Google

 

Algorytm EAT a recykling treści

 

Jak efektywnie używać tych samych treści do promocji marki?

 

Copywriterka tworzy evergreen content do recyklingu treści

 

Jeśli chcesz używać recyklingu treści w swojej strategii marketingowej, to pamiętaj, aby tworzyć ponadczasowe materiały, które będą mogły być użyte ponownie. Jak to zrobić?

 

  • Kiedy to tylko możliwe unikaj wspominania o datach czy wydarzeniach, które mogą szybko tracić na ważności,
  • Używaj odpowiednich słów kluczowych, które poprawią Twoją pozycję SEO,
  • Zmieniaj formy, aby nadać treściom drugie życie (artykuł może stać się infografiką),
  • Poznaj swój rynek: zbadaj, co niezmiennie interesuje ludzi.

Istnieje mnóstwo narzędzi, które pozwolą Ci na znalezienie informacji o tym, co wpisują w wyszukiwarki użytkownicy internetu. Dostęp do wielu z nich jest zupełnie bezpłatny. Jedne z najpopularniejszych to Semrush i AnswerThePublic, które pozwalają sprawdzić, czego szukają internauci. Jeśli budujesz biznes związany ze sztuczną inteligencją, Twój ponadczasowy artykuł mógłby nazywać się „Czy sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe to jest to samo?”, ponieważ to jedno z najczęściej wyszukiwanych pytań związanych ze tematem.

 

Recykling treści to świetna strategia content marketingu, która pozwala na zaoszczędzenie czasu i pieniędzy. Wysokiej jakości treści mogą służyć Ci latami w wielu formach, jeśli tylko efektywnie je wykorzystasz. Zamieniaj swoje artykuły w e-booki, podcasty w materiały wideo, a fragmenty e-booka w infografiki, które przyciągną nowych klientów. Skup się na jakości — to, co dobre, zawsze przyciągnie publikę!

 

Czytaj również: Lead magnet – co to jest, jak go stworzyć i jak wykorzystywać?

* https://ahrefs.com/blog/seo-statistics/

 

 

 

 

Jesteśmy gotowi,
by dzielić się z Tobą
wszystkim co wiemy!

Zapisz się do darmowego newslettera

Zapisz się do darmowego newslettera w ramach Akademii Przedsiębiorcy