1. Dla firmy
  2. Akademia przedsiębiorcy
  3. Jaką platformę wybrać do sklepu internetowego e-commerce?
Mężczyzna prowadzący biznes online za pomocą platformy e-commerce

Najlepsza platforma e-commerce do sklepu online – co wybrać?

5 min czytania

Platforma e-commerce jest specjalnym oprogramowaniem, które umożliwia stworzenie sklepu internetowego i efektywne zarządzanie nim. Jeżeli masz przedsiębiorstwo, to narzędzie może ułatwić Ci np. nadzorowanie procesu zbierania zamówień, wysyłkę produktów, odpowiedzi na reklamacje i zarządzanie zwrotami. Jakie są wady i zalety najpopularniejszych platform e-commerce w Polsce? Zachęcamy do przeczytania tego poradnika. Może wymienione przez nas rozwiązania sprawdzą się w Twoim przypadku.

Czytaj dalej, a dowiesz się:

  •     Czym jest platforma e-commerce i jak może Ci pomóc w prowadzeniu biznesu?
  •     Jaka platforma e-commerce będzie najlepsza dla Twojej firmy?
  •     Popularne platformy sprzedażowe w Polsce – którą z nich wybrać?

Zobacz także: Sklep internetowy czy marketplace – co się bardziej opłaca?

Platforma e-commerce – co to jest?

Świat zakupów już jakiś czas temu przeniósł się do internetu, a e-commerce (inaczej e-handel) tylko umocnił się podczas pandemii. Jeżeli prowadzisz własną firmę i oferujesz klientom produkty lub usługi, warto pójść za tym trendem, aby nie dać się wyprzedzić konkurencji. W takim przypadku platforma e-commerce (nazywana też sprzedażową) może okazać się niezwykle pomocnym narzędziem, które umożliwi Ci stworzenie sklepu internetowego i zarządzanie nim. 

Platformy sprzedażowe mają bardzo szeroki zakres funkcji, które ułatwiają prowadzenie efektywnej działalności online. Większość jest stosunkowo łatwa do wdrożenia nawet dla osób bez doświadczenia w programowaniu. Dodatkowo platformy umożliwiają sprzedawcom online dotarcie do klientów na całym świecie, a nawet oferują funkcje, które ułatwiają tłumaczenie strony internetowej i obsługę różnych walut.

Platformy e-commerce: specyfika i cena

Dzięki platformie e-commerce dotrzesz do większej grupy odbiorców, zwiększysz rozpoznawalność swojej marki i z łatwością wypromujesz swoje usługi lub produkty w internecie. Pod ręką będziesz mieć bowiem odpowiednie narzędzie marketingowe, które  pomoże Ci lepiej nadzorować procesy płatności oraz dostaw produktów, a także pozwoli na wnikliwą analizę danych prowadzącą np. do optymalizacji wydatków firmy. 

Sprawdź też: Cyfryzacja firmy – jaki ma wpływ na zrównoważony rozwój?

Najlepsza platforma e-commerce dla Twojego biznesu – jakie oprogramowanie wybrać?

Platforma e-commerce powinna przede wszystkim spełniać Twoje potrzeby biznesowe. Aby wybrać pasujące narzędzie, należy wziąć pod uwagę m.in. łatwość obsługi, liczbę sprzedawanych produktów, a nawet możliwość wdrożenia metadanych SEO (informacji przekazujących ważne dane o podstronie różnego rodzaju aplikacjom – np. robotom Google i przeglądarkom internetowym), aby być lepiej widocznym na tle konkurencji. Nie ma jednego idealnego rozwiązania, które sprawdza się w każdej firmie, dlatego weź ten aspekt pod uwagę przy wyborze platformy dla Twojego biznesu. To, co sprawdza się u innych, niekoniecznie musi działać w Twoim przypadku.

Platforma e-commerce – cechy idealnego narzędzia (1).jpg

Przeczytaj również: Jak założyć sklep internetowy? Koszty są niższe niż myślisz

Największe platformy e-commerce w Polsce

Zanim podejmiesz decyzję i wybierzesz którąś z platform, warto wcześniej poznać jej wady i zalety, aby dopasować narzędzie do specyfiki biznesu. Specjalnie dla Ciebie zebraliśmy kilka najpopularniejszych propozycji, które wiodą prym na polskim rynku.

Shoper – polska platforma e-commerce typu SaaS, która jest jednym z liderów wśród małych i średnich firm. Oferuje szeroki wybór funkcji, a także wsparcie techniczne w języku polskim. Dzięki niej możesz szybko i wygodnie otworzyć własny sklep online. Aby skorzystać z narzędzia, trzeba płacić co miesiąc abonament. 

PrestaShop – darmowa, francuska platforma sprzedażowa typu open source, która jest popularna na całym świecie. Jej obsługa jest łatwa, a narzędzie ma sporo dodatkowych rozszerzeń. Do wprowadzenia wielu zmian na stronie potrzebna jest znajomość CSS (języka nadającego stronie wygląd) i HTML (języka znaczników tworzących stronę internetową). W PrestaShop można bez problemu dodawać słowa kluczowe, dzięki którym widoczność sklepu jest większa. 

WooCommerce umożliwia postawienie sklepu internetowego na popularnym oprogramowaniu WordPress do tworzenia stron www. Jest to bezpłatne rozwiązanie, które obsługuje się w prosty sposób. Wystarczy wybrać szablon sklepu i dodać do niego własne produkty. 

Shoplo – narzędzie stworzone z myślą o małych i średnich firmach. Jest elastyczne i tanie. Działa po opłaceniu abonamentu. Jego możliwości są uzależnione od wybranego pakietu, za który trzeba zapłacić. 

Wix Stores – to rozwiązanie możesz znać, jeżeli wcześniej korzystałeś z kreatora stron internetowych. Wix Stores to jego rozbudowana wersja z funkcją prowadzenia sklepu online. Niestety w tym przypadku optymalizacja i pozycjonowanie serwisu są nieco ograniczone.

Idosell – polska platforma umożliwiająca sprzedaż online w efektywny i zintegrowany sposób. Z jej pomocą można zarządzać sklepem, transakcjami i analizą danych. Idosell jest zintegrowany z wieloma systemami płatności. Oprogramowanie można wykorzystać do handlu na Allegro i Amazonie. Sprawdza się przy dużym asortymencie. Minusami, na które często wskazują użytkownicy, są nieintuicyjny panel CMS, zmiany na stronie za dodatkową opłatą i ograniczony dostęp do dodatkowych rozszerzeń usprawniających działanie e-sklepu.

Magento – dosyć wymagająca platforma open source pod względem wdrażania zmian. Aby to zrobić, potrzebujesz wsparcia IT. Dzięki niej możesz stworzyć interesujący wygląd sklepu. Dostępność do rozszerzeń jest nieograniczona, jednak przy ich nadmiarze spada intuicyjność panelu CMS.

OpenCart – działa bardzo podobnie do PrestaShop. Aby wdrożyć zmiany, musisz współpracować ze specjalistą IT. To platforma typu open source. Łatwo dodaje się do niej produkty, a także opisy i ich atrybuty. 

Platforma e-commerce: koszyk zakupowy

Platforma e-commerce z pewnością jest narzędziem, które ułatwi Ci prowadzenie przedsiębiorstwa. Z jednej strony ma ono mnóstwo zalet, jednak należy pamiętać o jego wadach, takich jak wymagania techniczne i koszty zakupu lub comiesięcznego abonamentu oprogramowania. To, która platforma będzie najlepsza dla Ciebie, zależy od indywidualnych potrzeb i wymagań biznesowych firmy. Warto przeanalizować różne opcje i wybrać taką, która sprosta Twoim oczekiwaniom.

Czytaj także: Strategia marketingowa online – jak to ugryźć?

Jesteśmy gotowi,
by dzielić się z Tobą
wszystkim co wiemy!

Zapisz się do darmowego newslettera

Zapisz się do darmowego newslettera w ramach Akademii Przedsiębiorcy