1. Dla firmy
  2. Akademia przedsiębiorcy
  3. Nie chcę sklepu internetowego. Jak mogę inaczej działać w internecie?
Nie chcę sklepu internetowego. Jak mogę inaczej działać w internecie?

Nie chcę sklepu internetowego. Jak mogę inaczej działać w internecie?

15 min czytania

Koronawirus spowolnił Twoją firmę? Znajdź swój sposób na zdalną komunikację z klientami. Nie musisz zakładać sklepu internetowego, żeby sprzedawać produkty i usługi w internecie. Dołącz do grup kupna i sprzedaży na Facebooku, skorzystaj z tzw. dropshippingu na Allegro, poprowadź webinar – żaden kryzys nie będzie przecież trwać wiecznie.

Z tekstu dowiesz się:

  • jak wymieniać się przez internet informacjami z klientami,
  • jak sprzedawać w grupie sprzedażowo-zakupowej na Facebooku,
  • do czego służy funkcja Marketplace na Facebooku,
  • na czym polega dropshipping na Allegro,
  • do czego warto wykorzystać webinary.

Zarabianie na Instagramie – influencerka nagrywa film

Epidemia zmusza niemal wszystkich do pozostania w domach, więc maleje szeroko rozumiana konsumpcja dóbr trwałego użytku oraz usług (źródło: GUS). Przeniesienie małego i średniego biznesu do internetu może być jednym ze skutecznych sposobów przetrwania kryzysu. Sprawdź, co możesz zrobić w sytuacji, gdy zakupy przez internet stają się niemal koniecznością, ale nie chcesz bądź nie możesz teraz założyć sklepu internetowego.

Twórz interakcje z klientami – dołącz do akcji #DziałamyNieZnikamy

Potrzebujesz nowych form kontaktu z klientami? Dołącz do grup z Twojej miejscowości na Facebooku i reaguj na lokalne potrzeby i zapytania. Poinformuj w mediach społecznościowych o nowych sposobach świadczenia usług przez Twoją firmę, zmianach w obsłudze dotychczasowych zamówień, godzinach pracy w tygodniu i soboty. Nawet królowa brytyjska Elżbieta II uczy się w czasie izolacji obsługi Skype’a i FaceTime’a, by móc wspierać swoich poddanych dobrymi wiadomościami. Jeśli dołączysz do swoich postów hashtagi #DziałamyNieZnikamy i #WspierajLokalnyBiznes, ułatwisz potencjalnym klientom znalezienie Twojego biznesu w czasie pandemii.

Post o zmianach działalności klubu w czasie pandemii https://pl-pl.facebook.com/regeneracja.klub.warszawa

Regeneracja – post o zmianach w działalności klubu

Dołącz do grup sprzedażowo-zakupowych na Facebooku

Profesjonalna sprzedaż towarów i usług w grupach na Facebooku sprawdza się szczególnie w sytuacjach, gdy Twoja oferta jest kierowana do wąskiej, dobrze zdefiniowanej grupy klientów. W założonej przez siebie lub już funkcjonującej w Twojej okolicy grupie sprzedażowo-zakupowej (np. Warszawa > Sprzedam > Kupię > Zamienię > Oferuję, Grodziski eBazar, Kupię Sprzedam Oddam Przasnysz) zamieszczaj ogłoszenia z nazwą i opisem produktu, ceną, formą i sposobem dostarczenia przesyłki. Posty z ofertą daje się łatwo edytować, a po transakcji oznaczyć, że produkt został sprzedany.
Jeśli chcesz zadbać o większą promocję swojej firmy, załóż grupę tematyczną, aby co jakiś czas zamieszczać w niej porady i w ten sposób budować wizerunek eksperta w swojej branży.

Grupy na Facebooku – najważniejsze zalety:

  • korzystasz z nowego kanału promocji i sprzedaży,
  • budujesz zaangażowaną społeczność wokół swoich produktów i usług,
  • możesz szybciej identyfikować potrzeby i problemy klientów,
  • zyskujesz nowe narzędzie do testowania nowych pomysłów.

Podejmujesz wyzwanie? Buduj i aktywizuj społeczność, którą możesz dzięki grupie skupić wokół swojej marki. Zaangażowani członkowie grupy mogą stać się influencerami inspirującymi innych do zakupów i korzystania z Twoich usług. Zyskasz więcej pozytywnych opinii, renomę i nowych klientów.

Marketplace na Facebooku – kupuj i sprzedawaj lokalnie

Chcesz zacząć od czegoś prostszego? Wystaw swoje produkty do sprzedaży, korzystając z nowej funkcji Marketplace na Facebooku. To platforma służąca do kojarzenia kupujących i sprzedających, z wyodrębnionymi kategoriami tematycznymi, takimi jak Artykuły remontoweElektronikaOdzież czy Ogród i otoczenie.

Po zalogowaniu się do Facebooka wybierz ikonkę sklepu z podpisem Marketplace z menu po lewej stronie. Do swojej dyspozycji masz tu zestaw filtrów do precyzyjnego poszukiwania towarów i usług, na przykład w swojej okolicy. Po kliknięciu w przycisk Sprzedaj coś edytujesz własną ofertę. Szczegóły transakcji ustalasz z kupującym za pośrednictwem Messengera.

Marketplace na Facebooku – edycja oferty sprzedaży

Marketplace na Facebooku – edycja oferty sprzedaży w kategorii Dom i ogród

Allegro i dropshipping – więcej korzyści dla przedsiębiorcy

Nie musisz mieć własnego sklepu internetowego, żeby obsługiwać zamówienia obecnych i nowo zdobytych klientów. Wykorzystaj Allegro, które jest w tej chwili najpopularniejszą platformą zakupową w Polsce. Oferuje ona sprzedawcom możliwość skorzystania z usługi dropshippingu, czyli sprzedaży internetowej w ścisłej współpracy z hurtownią. Możesz pracować z domu – przyjmujesz zamówienia, a ich realizacją zajmuje się wybrana hurtownia, której ofertę prezentujesz. Nie magazynujesz, nie pakujesz i nie wysyłasz towarów. Twoim zadaniem jest zarządzanie zamówieniami i generowanie satysfakcji klientów.

Od czego zacząć? Załóż na Allegro konto firmowe – opisz swoją działalność, poinformuj klientów o możliwości reklamacji i zwrotu towaru. Zamów towary u kilku hurtowników, którzy oferują dropshipping i podejmij współpracę z tym, który oferuje najwyższą jakość usługi.

Co zyskujesz:

  • nowy sposób możliwości e-sprzedaży,
  • możliwość zbudowania szerszej bazy klientów,
  • większą i bardziej zróżnicowaną ofertę – jak u hurtownika,
  • oszczędność kosztów przechowywania towarów,
  • oszczędność czasu przeznaczanego na pakowanie i wysyłkę towaru,
  • oszczędność kosztów marketingu i reklamy.

Dzięki dropshippingowi możesz wykorzystać gotowe zdjęcia produktów, zapłacisz jedynie za to, co zamówili Twoi klienci i zarobisz na narzuconej marży.

Zrób webinar, czyli prezentację lub szkolenie online

Czas rozwinąć swoje kompetencje! Pomyśl o poprowadzeniu webinaru, dzięki któremu Twoja firma zacznie działać na wyższych obrotach.

Webinar to:

  • szkolenie lub prezentacja wideo połączona z czatem,
  • nowoczesna metoda promocji online,
  • trwające około godziny spotkanie, podczas którego możesz zaprezentować online swoje produkty i usługi.

Zanim zaczniesz, weź udział w jakimś webinarze. Sprawdź, z jakiej platformy lepiej skorzystać (np. Zoom, Skype, Microsoft Teams, Facebook Live, ClickMeeting, Get Response, Expertise.tv, Google Hangouts Meet, MyOwnConference, WebEx). Poproś o pomoc osobę, która będzie mogła odpowiadać na pytania klientów podczas czatu i zadbaj o profesjonalny wygląd otoczenia, jeśli będziesz prowadzić prezentację z domu.

Jak zrobić webinar?

  1. O możliwości zapisania się na webinar poinformuj odpowiednio wcześniej uczestników za pośrednictwem e-maila / postów / wydarzenia na Facebooku.
  2. Wyznacz datę i godzinę rozpoczęcia webinaru.
  3. Zadbaj o kwestie techniczne – połączenie internetowe, działający mikrofon i kamerkę.
  4. Zaplanuj treści – o czym i jak opowiesz.
  5. Przygotuj atrakcyjny bonus dla uczestników, który będzie można odebrać tylko online, w trakcie wydarzenia, np. PDF z prezentacją.
  6. Poprowadź część z Q&A (questions and answers, czyli pytania i odpowiedzi) po tym, jak przedstawisz swój produkt czy usługę.
  7. Zaoferuj odbiorcom nagranie webinaru.

Postaraj się o możliwość nagrywania swoich webinarów. Dzięki temu obecni i potencjalni klienci Twojej firmy, którzy z jakichś powodów nie uczestniczyli w transmisji online, będą mogli odtworzyć nagrany materiał w stosownej chwili. Większość popularnych platform do obsługi webinarów oferuje tę usługę bezpłatnie przez 30 dni i zapewnia polskie wsparcie techniczne. Zapewniają one również możliwość stworzenia formularza zapisu na webinar, współdzielenia i udostępniania ekranu, a także wgrywania różnych plików multimedialnych oraz transmisję na żywo na Facebooku i YouTubie.

Zaangażuj się w marketing internetowy, by nadążyć za zmianami

Trudne czasy wymagają zdobywania nowych ko

Jesteśmy gotowi,
by dzielić się z Tobą
wszystkim co wiemy!

Zapisz się do darmowego newslettera

Zapisz się do darmowego newslettera w ramach Akademii Przedsiębiorcy