1. Dla firmy
  2. Akademia przedsiębiorcy
  3. Reklama w internecie po kosztach
Reklama w internecie po kosztach

Reklama w internecie po kosztach

16 min czytania

W czasie pandemii, kiedy większość sprzedaży i wszystkie działania reklamowe przeniosły się do internetu, każda mała marka chciałaby się wyróżnić wśród konkurencji. Ale co zrobić, jeśli kryzys finansowy daje się Twojej firmie we znaki i nie pozwala na kampanię online z rozmachem? Na szczęście istnieją sposoby na tanią lub darmową reklamę w internecie. Przygotowaliśmy dla Ciebie informacje o 5 rodzajach reklamy w internecie, które wprowadzisz w życie szybko, samodzielnie i co najważniejsze – bez dużego budżetu.

Z tekstu dowiesz się:

  • jak bez kosztów zaistnieć w Mapach Google,
  • czy warto założyć profil firmowy w katalogu biznesowym,
  • ile kosztuje reklama na Facebooku czy Instagramie,
  • czy małej firmie opłaca się współpracować z internetowymi promotorami,
  • jak reklamować się z małym budżetem za pomocą Google Ads.

Stolarz reklamujący swoją firmę w internecie

Nie sztuka wydać majątek na dobrą reklamę – sztuką jest wydać jak najmniej przy maksymalnym zwrocie inwestycji! Szczególnie teraz, kiedy w dobie pandemii Twoja firma stoi przed dużym wyzwaniem finansowym, tania reklama w internecie to coś, na co zdecydowanie powinieneś zwrócić uwagę.

1. Reklama w sieci z Google Moja Firma

Pierwsza propozycja reklamy w internecie to wizytówka Google, potocznie nazywana także czerwoną pinezką. Stworzysz ją za pomocą narzędzia Moja Firma. To jedna z najbardziej popularnych metod wyszukiwania firm w internecie – z Google Maps korzysta w Polsce ponad 10 milionów użytkowników urządzeń mobilnych z systemem Android. Każdy, kto znajdzie się w pobliżu Twojego sklepu, piekarni, restauracji czy innego lokalu usługowego i skorzysta z nawigacji lub wyszukiwarki, zobaczy Twoją wizytówkę. Te same informacje wyświetlą się także w Mapach Google na komputerze.

Reklama w internecie – wizytówka Google

Stworzenie profilu swojego przedsiębiorstwa w Google Moja Firma jest dobrym pomysłem dla każdego biznesu – a już na pewno w przypadku firmy, której usługi są skierowane do osób z danego obszaru (na przykład restauracji czy salonu fryzjerskiego). Jeśli już masz swoją wizytówkę, uzupełnij ją o ważne informacje, które zwiększą Twoją wiarygodność i zachęcą potencjalnych klientów do wizyty czy zamówienia produktów, takie jak:

  • adres,
  • telefon,
  • godziny otwarcia,
  • krótki opis firmy,
  • zdjęcia sklepu/lokalu.

Dlaczego to tania reklama w internecie?

Stworzenie wizytówki w Google jest szybkie, proste i… całkowicie bezpłatne! Dlatego to świetny pierwszy krok do zaistnienia w internecie w czasie kryzysu i pozostania tam na dobre.

2. Biznesowe katalogi jako reklama w sieci

Innym dobrym przykładem na to, jak zaistnieć w internecie bez budżetu na reklamę, jest założenie wizytówki firmowej w katalogu online. Największą popularnością cieszą się katalogi:

  • Panorama Firm,
  • pkt.pl,
  • Yellow Pages,
  • Zumi.

Zaglądają tu przede wszystkim osoby, które szukają lokalnych przedsiębiorstw z danej branży, np. usług budowlanych. Katalogi pozwalają na filtrowanie według kilku różnych wytycznych, a często dają także możliwość oceny firmy przez klientów.

Reklama w sieci – zakładanie profilu w katalogu Panorama Firm

Dlaczego to tania reklama w internecie?

Jest to bezpłatna usługa, w której nie ma ukrytych kosztów. Samo założenie profilu jest łatwe i szybkie.

3. Reklamy internetowe na Facebooku i Instagramie

Masz profil firmowy w social mediach? Jeśli jeszcze nie, zdecydowanie powinieneś go założyć! W czasie kryzysu i po nim ułatwi Ci on przekazywanie klientom informacji o promocjach, zmianach w działaniu, a także pokazywanie zdjęć Twoich produktów lub efektów pracy (np. metamorfozy fryzjerskie są świetną reklamą dla salonu). Dodatkowo social media to dla Ciebie możliwość prowadzenia sklepu na Facebooku oraz reklamowania swoich usług lub produktów.

Swoją reklamę firmy w internecie skonstruujesz tu za pomocą intuicyjnego narzędzia – Facebook Ads. Co ważne, pozwoli Ci ona dotrzeć także do użytkowników Instagrama i Messengera. Masz tu spory wybór form wyświetlania reklam, np. obraz, wideo czy pokaz slajdów. Cały proces jest szybki i łatwy. Z pewnością poradzisz sobie samodzielnie!

Reklama w social mediach pozwoli Ci w bezpośredni sposób dotrzeć do klientów, którzy mogą być zainteresowani Twoją ofertą. Przyjmijmy, że prowadzisz salon kosmetyczny i chcesz poinformować swoje stałe i nowe klientki o promocji, którą planujesz na okres po cofnięciu zakazu działania. Ty określasz, kto zobaczy Twój post sponsorowany czy baner. Z łatwością doprecyzujesz więc cechy odbiorców, np.:

  • płeć – jeśli oferta Twojego salonu jest skierowana do kobiet, opłaca Ci się wyświetlać reklamy tylko im,
  • wiek – jeśli np. oferujesz promocję na zabieg niwelujący zmarszczki, ogranicz wyświetlanie reklamy tylko do pań 40+ – Twój budżet reklamowy nie zmarnuje się na facebookowych tablicach nastolatek.
  • lokalizacja – na pewno nie chciałbyś, aby reklama Twojego salonu kosmetycznego w Białymstoku wyświetlała się kobietom z Krakowa… określ więc, jak daleko od Twojego salonu mogą się znajdować jego potencjalne klientki.

Dlaczego to tania reklama w internecie?

Reklama na Facebooku kosztuje tyle, ile Ty chcesz na nią wydać. Dlatego jeśli masz mały budżet, zacznij nawet od 10 zł dziennie. Gdy dobrze określisz profile osób, do których chcesz dotrzeć, nawet taka kwota z powodzeniem wystarczy, aby nowi klienci dowiedzieli się o Twojej ofercie.

Reklama w internecie – określanie budżetu na Facebook Ads

4. Reklama w internecie z udziałem promotorów biznesu

Wydaje Ci się, że influencer marketing jest dobry dla Coca-Coli czy Adidasa, ale nie dla Twojej marki? Niekoniecznie! To reklamowa szansa także dla małej firmy – i to do zrealizowania za niewielkie pieniądze.

Reklama w internecie z blogerami i vlogerami, którzy zajmują się promocją firm, czyli tzw. influencerami, to trend, który od kilku lat niezmiennie przynosi duże korzyści. Sekret udanej współpracy tkwi w dobrym wyborze osoby do współpracy. Ważne, abyś do reklamy wybrał taką osobę, która wiarygodnie zareklamuje Twój produkt. Na przykład jeśli robisz ręcznie biżuterię, w sprawie współpracy influencerskiej odezwij się młodej dziewczyny, która mogłaby ją nosić – to zwiększy wiarygodność przekazu i pomoże Ci trafić do odpowiedniej grupy odbiorców.

Aby dowiedzieć się, jak sformułować wiadomość do instagramera czy blogera, przeczytaj nasz tekst na temat influencer marketingu.

Reklama w internecie we współpracy z instagramerką

Autor: Instagram/hinqa

Dlaczego to tania reklama w internecie?

Kampanie z udziałem osób, które mają swoich stałych odbiorców w internecie, mają ogromną rozpiętość cenową. Jeśli masz mały budżet, raczej nie proponuj promowania Twojego osiedlowego sklepu ze zdrową żywnością Annie Lewandowskiej. Ale jak najbardziej opłaca Ci się poszukać instagramerki, która mieszka w tym samym mieście, pokazuje na swoim profilu ćwiczenia, które można wykonywać w domu, i przepisy na dania fit, a liczba obserwujących ją osób wynosi kilka tysięcy. Istnieje duża szansa, że taka osoba zgodzi się zareklamować Twój sklep swoim odbiorcom w zamian np. za voucher na zakupy – szczególnie teraz, gdy wspieranie polskich firm jest bardzo na czasie. To dla Ciebie niewielki koszt, który przełoży się na dużą liczbę nowych osób, które poznają Twoją firmę – i to od razu w dobrym świetle.

5. Reklama w sieci z użyciem Google Ads

Co robią ludzie, gdy szukają informacji gdzie zjeść, dokąd pojechać albo co kupić? Oczywiście korzystają z wyszukiwarki. Z pomocą Google Ads Twoja reklama będzie pojawiała się w widocznym miejscu właśnie wtedy, kiedy potencjalny klient potrzebuje tego, co Ty masz mu do zaoferowania.

Narzędzie Google przeprowadzi Cię krok po kroku przez proces tworzenia kampanii. Pamiętaj, że na etapie wyboru słów kluczowych warto wyszukać niszowe hasła, na które będzie wyświetlała się Twoja reklama. Nie ma sensu, abyś jako właściciel małej firmy promował się na frazę „sukienki letnie”, bo to określenie zbyt ogólne. Wpisują je w wyszukiwarkę raczej mało zdecydowani klienci. Ale już fraza „czerwona sukienka z jedwabiu” jest konkretem, który skutecznie przekieruje na Twoją witrynę osobę, która z dużym prawdopodobieństwem kupi produkt. Oczywiście pod warunkiem, że masz w ofercie dokładnie taką sukienkę, jakiej szuka.

Jesteśmy gotowi,
by dzielić się z Tobą
wszystkim co wiemy!

Zapisz się do darmowego newslettera

Zapisz się do darmowego newslettera w ramach Akademii Przedsiębiorcy