Twoja wizytówka Google
5 miliardów restauracji, miliard sklepów odzieżowych, 600 milionów salonów fryzjerskich i salonów urody – tyle wyszukiwań kont w Google Moja Firma jest rejestrowanych każdego miesiąca na całym świecie. Taki profil to zatem bardzo ważna wizytówka Twojego przedsiębiorstwa w sieci. Dodatkowo pozwala łatwo kontaktować się z klientami w wyszukiwarce i w Mapach Google. Dowiedz się więcej na ten temat i daj się zauważyć klientom w internecie.
Z tekstu dowiesz się:
- dlaczego warto mieć profil firmy w Google,
- jak stworzyć wizytówkę Google,
- co powinna zawierać dobra wizytówka,
- jak wygląda kwestia opłat dla Google Moja Firma.
Czy wiesz, że utworzenie wizytówki Twojej piekarni, salonu kosmetycznego czy kawiarni w Google Moja Firma to prosty proces, który nie wymaga wiedzy technicznej? Zobacz, jak to zrobić!
Google Moja Firma – warto tu być!
Widoczność firmy w wynikach wyszukiwania Google już od wielu lat jest ważna dla każdego biznesu, szczególnie lokalnego. Pamiętaj, że im mniejsza miejscowość, tym mniejsza konkurencja. Wizytówka Google sprawi, że jako mechanik, fryzjer czy właściciel sklepu będziesz zgarniał wszystkie zapytania z Google lub bardzo dużą ich część.
A jeśli Twój lokal znajduje się w Warszawie czy innym dużym mieście? W tym przypadku profil firmy pomoże osobom, które szukają danej usługi w konkretnej okolicy. Z dokładną lokalizacją na mapie z łatwością dotrą do Ciebie klienci, którzy wybiorą Twój sklep lub lokal usługowy ze względu na lokalizację w pobliżu domu czy miejsca pracy.
Moja firma w Google – jak stworzyć wizytówkę?
Założenie konta firmy w Google jest bardzo intuicyjne i nie zajmie Ci dużo czasu. Istnieją dwa możliwe scenariusze działania.
- W sieci nie ma jeszcze wizytówki Twojej firmy – w takim wypadku zarejestruj ją w Google Moja Firma. Otwórz stronę narzędzia, kliknij w „Zarządzaj teraz” i zgodnie z instrukcjami podaj nazwę, obszar działania i kilka innych szczegółów.
- Ktoś założył już profil Twojej firmy, ale nie masz dostępu do jego edycji – zgłoś się jako właściciel do istniejącej wizytówki. Wpisz nazwę przedsiębiorstwa w wyszukiwarce lub Mapach Google, kliknij „Jesteś właścicielem tej firmy?” i postępuj zgodnie z instrukcjami.
Aby zarządzać informacjami o firmie, musisz jeszcze zweryfikować wizytówkę. W ten sposób zwiększysz dokładność informacji o firmie, a dodatkowo tylko Ty będziesz miał dostęp do ich edycji. Większość lokalnych firm weryfikuje profile drogą pocztową. Niektóre przedsiębiorstwa mają też dostęp do innych opcji weryfikacji, np. przez e-mail czy telefon. O tym, jakie możliwości są dostępne dla Ciebie, dowiesz się z bieżących komunikatów Google.
Dlaczego weryfikacja jest taka ważna? Pamiętaj, że każda z wizytówek firm w Google Maps posiada opcję „zaproponuj zmianę”. Funkcja ta pozwala na zgłaszanie oraz modyfikowanie treści przez użytkowników sieci. Każdy może więc zaproponować nowe godziny otwarcia, adres czy inne dane Twojej firmy. Po weryfikacji wizytówki wszystkie zmiany, które proponowane są przez użytkowników, będą wymagać akceptacji – więc przy regularnym monitorowaniu żadne niechciane czy błędne informacje nie zostaną wprowadzone bez Twojej wiedzy.
Co powinna zawierać Twoja wizytówka Google?
Profil, który zweryfikujesz w Google Moja Firma, będzie widoczny dla wszystkich w wyszukiwarce i Mapach Google. Aby był jak najbardziej pomocny dla potencjalnych klientów i przynosił Ci jak największe korzyści, uzupełnij wszystkie przygotowane pola. Jako właściciel łatwo edytujesz profil, udostępnisz zdjęcia i wpisy, sprawdzisz opinie klientów itp. Informacje potrzebne na wizytówce to:
- Nazwa firmy – podaj ją dokładnie w takiej formie, w jakiej faktycznie pojawia się na szyldach, w artykułach itd. Nazwy firmy nie zmienisz po weryfikacji wizytówki, chyba że za pomocą kolejnej weryfikacji.
- Kategoria – wybierz z listy kategorie, które najlepiej opisują Twoją firmę (główną i dodatkowe).
- Adres – wpisz pełną lokalizację firmy.
- Dni i godziny otwarcia – podaj standardowe godziny obsługi klientów w tygodniu oraz niestandardowe w święta.
- Telefon – potencjalny klient prędzej zadzwoni do Ciebie, jeśli nie będzie musiał szukać numeru na Twojej stronie internetowej lub na Facebooku.
- Witryna – jeśli masz swoją stronę internetową, wpisz jej adres.
- Zdjęcia – dodaj kilka ujęć Twojego lokalu (np. zdjęcie wnętrza restauracji i najciekawszych dań).
- Opis – napisz parę zdań o swojej firmie. Wspomnij o jej tradycjach, daj znać, co oferujesz swoim klientom i co znajdą w Twoim sklepie czy lokalu usługowym.
- Data otwarcia – poinformuj klientów, od kiedy działasz na rynku.
Właściciele firm z niektórych branż będą mogli uzupełnić jeszcze kilka dodatkowych informacji. Dodaj menu, jeśli masz swoją restaurację, oraz godziny zameldowania i wymeldowania w przypadku prowadzenia hotelu.
Pamiętaj, że jeśli nie obsługujesz klientów stacjonarnie (na przykład prowadzisz wyłącznie sklep internetowy ), warto zaznaczyć to w opisie i pozostawić puste pole w miejscu na adres. Jeśli jednak masz taką możliwość, stwórz klientom możliwość osobistego odbioru zakupów – to znacząco zwiększa wiarygodność i zaufanie do Twojej marki. Po garść dodatkowych porad związanych z prowadzeniem usług w czasie pandemii zajrzyj na #ZdrowoBezgotówkowo.
Wizytówka Google cena – ile to kosztuje?
Na koniec zostawiliśmy Ci najlepszą wiadomość związaną z wizytówką Google Maps – jej stworzenie jest całkowicie darmowe! Jeśli zadzwoni lub napisze do Ciebie „ktoś z Google” z żądaniem zapłaty, zignoruj tę wiadomość. Zdarza się, że oszuści podszywają się pod pracowników Google, ale prawdziwi przedstawiciele Google Moja Firma nigdy nie pobiorą opłaty.
Daj się poznać online – jak widzisz, to wcale nie musi być kosztowne! Sprawdź także, jak zrobić swojej firmie reklamę w internecie bez dużego budżetu.