1. Dla firmy
  2. Akademia przedsiębiorcy
  3. Pomysł na biznes w małym mieście – co przyniesie Ci zyski?
Pomysł na biznes w małym mieście – co przyniesie Ci zyski?

Pomysł na biznes w małym mieście – co przyniesie Ci zyski?

5 min czytania

Myślisz nad własnym biznesem w małym mieście? Szukasz pomysłu na własną firmę, ale jeszcze nie wiesz, na co postawić? Sprawdź, co mogłoby przydać się innym mieszkańcom, dać Ci satysfakcję i na czym można zarobić. Podpowiemy Ci, w jaki rodzaj działalności przedsiębiorczej warto zainwestować w niewielkim miasteczku.
 

Czytaj dalej, a dowiesz się:

 

  • W jaki sposób sprawdzić, na czym można zarobić w małym mieście?
  • Co można otworzyć w małym miasteczku?
  • Jaką działalność założyć? Zainspiruj się kilkoma historiami!

Zobacz także: Co to jest biznesplan i jak go napisać?

 

Rynek lokalny – jak rozpoznać jego potrzeby, aby stworzyć dochodowy biznes?

 

Masz zapał do pracy, gotówkę i marzysz o tym, aby stworzyć swój własny biznes w małym mieście? Niestety wciąż brakuje Ci pomysłu, co to może być? W takiej sytuacji warto zacząć od analizy potrzeb lokalnego rynku. Zastanów się, jakie są główne problemy mieszkańców, którzy na co dzień żyją i pracują w Twoim mieście, oraz jak wygląda aktualna sytuacja na rynku pracy w regionie. Nieodzownym elementem analizy jest także sprawdzenie, czy nie będziesz mieć np. silnej konkurencji, co może zmniejszyć zainteresowanie Twoją firmą, a także dochody.

 

Opłacalny biznes w małym mieście – o czym warto pamiętać?

 

Bardzo ważne jest też to, aby poznać standardy na lokalnym rynku pracy – np. średnie płace, jeśli chcesz zatrudniać kogoś do pomocy przy prowadzeniu biznesu. Taka analiza i rozpoznanie brakującej niszy mogą Ci pomóc w rozkręceniu własnej firmy i osiągnięciu sukcesu. Jeśli Twoje przedsiębiorstwo odpowie na zapotrzebowanie odbiorców, nie będziesz nawet martwić się o promocję, bo klienci sami trafią do Ciebie z polecenia.

 

Nie zapominaj też o przyziemnych rzeczach. Zanim założyć własną działalność, pomyśl o odpowiednim zapleczu, kwestiach formalnych, które trzeba załatwić w urzędzie, o potrzebie zakupu kasy fiskalnej, programu do fakturowania, terminala płatniczego albo ściągnięcia aplikacji mobilnej SoftPos, która pozwoli Ci na to, aby pobierać za pomocą smartfona lub tabletu płatności od klientów.

 

Czytaj też: Jak przetestować pomysł na biznes?

 

Biznes w małym mieście – jak znaleźć pomysł na własną firmę?

 

Co najlepiej otworzyć w małym mieście? Aby znaleźć potencjalnych odbiorców swoich usług lub produktów na lokalnym rynku, możesz działać na dwa sposoby.

 

  1. Najpierw znajdź potencjalną grupę odbiorców (np. ludzi młodych w wieku 18-35 lat). Zrób research ich zainteresowań i sposobów na spędzanie wolnego czasu, poznaj także oczekiwania młodych osób, plany na najbliższe lata i opinie o mieście. Wykorzystaj do tego np. lokalne fora internetowe, pójdź na sesję rady gminy lub miasta i sprawdź, jakie są bolączki mieszkańców, aby dowiedzieć się, co można otworzyć w małym miasteczku. Być może najbardziej brakuje przedszkola lub żłobka, do którego rodzice mogliby zaprowadzać swoje dzieci, sali zabaw na wyprawianie urodzin maluchom albo np. sklepu ze zdrową żywnością bądź restauracji z dobrą muzyką i jedzeniem. Sprawdź konkurencyjność takiego biznesu i… pomysł na własną firmę gotowy!

 

Ciekawy biznes w małym mieście – przedsiębiorcy we własnej kawiarni

 

  1. Nieco innym podejściem do biznesu będzie dopasowanie gotowego produktu do potencjalnych odbiorców. Zastanów się, w czym czujesz się naprawdę dobrze, co Ci sprawia przyjemność i jak możesz przekuć to w dochodowy biznes. Jeśli np. uwielbiasz piec torty i babeczki, to świetna okazja do tego, aby otworzyć cukiernię. Interesujesz się wędkarstwem, bo w pobliżu Twojego miasta są rzeki, jeziora czy sztuczne zbiorniki, w których można łowić ryby? Pomyśl o sklepie dla wędkarzy z profesjonalnym sprzętem. Kochasz kwiaty? Z pewnością inni mieszkańcy mają takie samo hobby i z chęcią kupią od Ciebie np. pelargonie, ziemię do kwiatów czy sadzonki drzew do swoich ogrodów. W okolicy jest mnóstwo ścieżek rowerowych, ale nie ma żadnego serwisu naprawczego z częściami? Dla takiej „złotej rączki” jak Ty to prawdziwa szansa!

Jak promować firmę na rynku lokalnym – infografika

 

Sprawdź również: Talenty Gallupa – czym są i jak je wykorzystywać w biznesie?

 

Jaką działalność otworzyć w małym mieście? Oni znaleźli odpowiedź na to pytanie!

 

To zupełnie normalne, że boisz się przyszłości i nie wiesz, czy Twój biznes jest na pewno strzałem w dziesiątkę. Tego typu rozterki mieli także inni mali przedsiębiorcy, którzy zaczynali od lokalnych firm w rodzimych miastach. Dzisiaj z dumą mogą powiedzieć, że założenie własnej działalności gospodarczej naprawdę się opłaciło i dodało im skrzydeł. Oto kilka inspirujących przykładów, które być może popchną Cię do działania i zwiększą wiarę we własne siły.

 

  • CoffeeDesk – marka, która zajmuje się wszystkim, co jest związane z kawą. W Kołobrzegu otworzyli swoją pierwszą kawiarnię, którą połączyli z showroomem i pracownią. Dzisiaj współpracują z ponad 50 palarniami z Europy, reprezentują ponad 100 producentów i oferują aż 2700 produktów.
  • Lechpol Electronics – firma zaczęła działalność w 1990 roku w okolicach Garwolina. Na początku oferowała układy scalone do systemów telewizyjnych, po które właściciel jeździł maluchem aż do Czechosłowacji. Z czasem biznes mocno się rozrósł i jest dzisiaj znany m.in. ze smartfonów i akcesoriów elektronicznych z logo Krüger & Matz.
  • Ministerstwo Dobrego Mydła – to mała, rodzinna manufaktura, którą założyły dwie siostry z Kamienia Pomorskiego. Firma oferuje ręcznie wyrabiane mydła i kosmetyki. Dzisiaj dziewczyny są członkiniami Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego.
  • Browar Jasło – tę działalność założyli dwaj przyjaciele, którzy pierwsze piwo warzyli we własnych domach. Metodą prób i błędów doszli do perfekcji. Tak właśnie powstał Browar Jasło, który jest dzisiaj znany nie tylko na Podkarpaciu.

Mamy nadzieję, że powyższe historie zainspirowały Cię do działania i już wiesz, jak stworzyć pewny biznes w małym mieście. Teraz wystarczy tylko zacząć działać. Powodzenia!

 

Przeczytaj także: Branding w małej firmie – co dają dobra nazwa i logo?

 

 

Jesteśmy gotowi,
by dzielić się z Tobą
wszystkim co wiemy!

Zapisz się do darmowego newslettera

Zapisz się do darmowego newslettera w ramach Akademii Przedsiębiorcy