1. Dla firmy
  2. Akademia przedsiębiorcy
  3. Opis firmy – jak zainteresować nim klientów?
Opis firmy – jak zainteresować nim klientów?

Opis firmy – jak zainteresować nim klientów?

4 min czytania

Tworząc stronę internetową swojej firmy, zwróć szczególną uwagę na zakładkę, w której umieścisz opis przedsiębiorstwa. To wizytówka Twojej działalności. Jednocześnie informacje o firmie pełnią funkcję sprzedażową – powinny zachęcać do współpracy. Od tego, czy zainteresujesz potencjalnych klientów, może zależeć tempo rozwoju Twojego biznesu. Zobacz, jak opisać firmę, aby zyskać nowych klientów. 

 

Czytaj dalej, a dowiesz się:

 

  • Do kogo skierować opis firmy?
  • Gdzie na stronie „O firmie” umieścić najważniejsze informacje?
  • Jak sprawić, by opis Twojej firmy był wiarygodny dla klienta?
  • Jak opisać zespół pracujący w firmie?
  • Jak za pomocą krótkiego opisu firmy zaangażować odbiorców?

Czytaj też: Daj się poznać! Twoja wizytówka w Google Moja Firma

 

Charakterystyka przedsiębiorstwa – do kogo ją skierować?

 

Jak napisać niesztampowy opis firmy? Zacznij od tego, aby jasno określić, do kogo kierujesz usługi lub produkty, które masz w swojej ofercie. Zdefiniuj grupę docelową i nazwij jej potrzeby, ale też problemy i oczekiwania. Wyobraź sobie też wiek, miejsce zamieszkania, status społeczny. Pamiętaj, aby określić, czy Twoja oferta ma trafić do klientów indywidualnych czy firm. 

 

Kiedy odpowiesz sobie na te pytania, pomyśl, co zachęci do działania przedstawiciela tak określonej grupy. Zakładka z opisem firmy powinna być przemyślana i oryginalna. Warto sprawdzić, jak wygląda u innych przedsiębiorstw, które oferują podobne usługi i… odróżnić się od nich. W charakterystyce firmy możesz pokazać, jakie wartości są podstawą Twojego działania oraz jaką misję realizujesz. 

 

Czytaj także: Buyer persona – co to takiego i jak wykorzystać tę wiedzę w biznesie?

 

Opis firmy – od czego zacząć?

 

Opis firmy warto rozpocząć od najważniejszych informacji. Mapy cieplne (z ang. heat maps) wskazują, że największa liczba użytkowników zapoznaje się głównie z górną częścią strony internetowej. Im strona jest dłuższa, tym mniej osób dociera do samego końca. Dlatego najważniejsze informacje umieść na górze – w pierwszym foldzie, czyli w pierwszym obszarze widocznym po wejściu na stronę. 

 

Ramka – Zakładka „O nas” – opis firmy a kluczowe informacje

 

Informacje o firmie – jak sprawić, by były ciekawe?

 

Wyobraź sobie, że zakładka „O firmie” to Twoja opowieść, która może wciągnąć użytkowników. Napisz ją tak, aby chcieli wiedzieć o Twoim biznesie jeszcze więcej. Storytelling, czyli tworzenie opowieści, to technika, która może okazać się przydatna.

 

Charakterystyka firmy może opisywać anegdoty, ale też historie, które były dla Ciebie dobrą lekcją i pozwoliły wprowadzić Ci istotne zmiany sposobu działania. Pamiętaj jednak, że internet rządzi się swoimi prawami i treść opisu firmy nie powinna być nadmiernie rozbudowana. Dłuższe partie tekstu podziel śródtytułami, aby uporządkować tekst i dodać mu czytelności. 

 

Staraj się używać bezpośrednich zwrotów, jeśli kierujesz ofertę do klientów indywidualnych. Pisz tak, jakby po drugiej stronie był ktoś, komu opowiadasz o swojej działalności. To pomoże skrócić dystans między Tobą a klientami, a nawet zbudować między Wami więź. 

 

Czytaj także: Content marketing – jak go robić, by faktycznie pomagał w rozwoju biznesu?

 

Dłonie piszące na komputerze krótki opis firmy

 

Jak opisać firmę i zespół?

 

Czy warto pisać o pracownikach? Oczywiście! Historie ludzi, którzy współtworzą firmę, świetnie się czytają. Przykłady takich opisów znajdziesz na stronach działalności rzemieślniczych, rękodzieła i małych marek. Właściciele takich firm często opowiadają, jak wpadli na pomysł stworzenia swojej działalności, kto wspierał ich w tym dążeniach lub kto stale z nimi współpracuje. 

 

Oprócz opisania zajmowanych stanowisk lub zakresu obowiązków danych osób, informacje o firmie warto wzbogacić o zdjęcia. W tym wypadku sprawdzą się nie tylko biznesowe portrety. Zdecydowanie chętniej klienci oglądają fotografie prezentujące kulisy pracy. Naturalne ujęcia sprawią, że cały opis firmy stanie się dla użytkowników jeszcze bardziej wiarygodny.
 

Jeśli chcesz wzmocnić przekaz, możesz skorzystać z tak zwanego dowodu społecznego. Co to takiego? To rodzaj potwierdzenia jakości oferowanych przez Ciebie usług lub produktów, którego udzielają Twoi klienci.

 

Ramka – Opis firmy: przykład dowodów społecznych

 

Informacje o firmie – jak zachęcić klientów do działania?

 

W charakterystyce firmy, którą przygotujesz, pamiętaj też o tym, aby używać call to action. To czasowniki w trybie rozkazującym, które zachęcają użytkowników do podejmowania różnych działań. Ożywiają opis i dodają mu dynamiki. Oczywiście, nie warto przesadzać i stosować ich zbyt często. 

 

Ramka – Opis firmy: przykład call to action

 

Opis firmy, który umieścisz w zakładce „O firmie”, to jedno z najważniejszych miejsc na Twojej stronie. Postaraj się, aby charakterystyka przedsiębiorstwa, którą tam przedstawisz, była wyczerpująca, ciekawa i wyróżniająca się na tle innych.

 

Od tego, jak opiszesz swój sposób działania, może zależeć, czy zyskasz nowych klientów. Dla osób, które spotkają się z Twoją marką po raz pierwszy, na pewno ważne będzie też to, czy tekst wzbudza zaufanie i jest wiarygodny. Dlatego nie koloryzuj. Postaraj się przedstawić szczery i ciekawy opis firmy. To z pewnością zyska aprobatę klientów!

 

Przeczytaj też: Tworzenie stron internetowych – jak wybrać odpowiednią firmę?

Jesteśmy gotowi,
by dzielić się z Tobą
wszystkim co wiemy!

Zapisz się do darmowego newslettera

Zapisz się do darmowego newslettera w ramach Akademii Przedsiębiorcy