1. Dla firmy
  2. Akademia przedsiębiorcy
  3. Jak zrobić logo? Programy i porady
Jak zrobić logo? Programy i porady

Jak zrobić logo? Programy i porady

5 min czytania

Jak zrobić logo firmy? To pytanie zadaje sobie wiele osób, które planują wypuścić na rynek swoją markę. Dobre logo firmy ma ogromne znaczenie dla tworzenia jej profesjonalnego wizerunku. Stanowi też łatwo zapadający w pamięć element całej identyfikacji wizualnej i wyróżnia markę na tle konkurencji. Jakich zasad warto się trzymać przy jego projektowaniu? Czy robienie logo trzeba zlecić specjalistom, czy można się tym zająć samodzielnie? Jaka aplikacja czy program do robienia logo sprawdza się najlepiej? Przeczytaj poniższy tekst i dowiedz się więcej na ten temat!

 

Czytaj dalej, a dowiesz się:

 

  • Jakie funkcje spełnia logo firmy?
  • Czym jest i jak zrobić dobre logo?
  • Jakich zasad przestrzegać przy projektowaniu loga?
  • Jak zrobić logo – samodzielnie czy zlecić to zadanie profesjonalistom?
  • Jaki program do robienia loga wybrać?

Zobacz także: Moc brandingu – po co Ci nazwa i logo i kiedy warto w nie inwestować?

 

Jak zrobić własne logo firmy i dlaczego ma to tak duże znaczenie?

 

Kiedy masz już pomysł na biznes, okazało się, że ma on ogromny potencjał, więc stopniowo wprowadzasz go w życie, przed Tobą jeszcze kilka istotnych etapów, m.in. opracowanie identyfikacji wizualnej, której kluczowym elementem jest stworzenie logo firmy.

 

Logo to tak naprawdę niewielki znaczek, który ma jednak ogromny wpływ na to, jak odbierana jest firma. W przypadku tych marek, które odniosły największy sukces, często jest pierwszą rzeczą, która przychodzi konsumentowi na myśl, gdy o nich mowa. Przykładami są tu największe brandy, których logo jest uznawane za kultowe i nie zmienia się (albo zmienia tylko nieznacznie) mimo upływu lat. Należą do nich m.in.: Apple i ich proste nadgryzione jabłuszko, Coca-Cola i logo w postaci nazwy marki zapisane bardzo charakterystycznym fontem czy McDonald’s z legendarnymi złotymi łukami, które są po prostu żółtą literą „M”.

 

Jak zrobić swoje logo, by spełniało swoje funkcje?

 

Dobrze zrobione logo może bardzo pomóc firmie w jej komunikacji wizualnej. Złe, nieprzemyślane logo lub jego brak – mogą natomiast poważnie jej zaszkodzić.

 

Jak zrobić swoje logo? Porady

 

Czym właściwie jest dobre logo? Z pewnością to takie, które spełnia przynajmniej część z poniższych wymagań:

 

  • jest proste (czytelne, jasne),
  • będąc niewielkim symbolem, niesie maksimum przekazu,
  • jest estetyczne (również jeśli chodzi o dobór kolorów czy fontu),
  • pozostaje spójne z charakterem firmy,
  • zawiera jeden główny element, który przyciąga uwagę,
  • zapada w pamięć, jest charakterystyczne.

Sprawdź też: Analiza SWOT – co to jest, jak ją wykonać i dlaczego warto?

 

Większość specjalistów, którzy na co dzień zajmują się tworzeniem identyfikacji wizualnej dla firm, podkreśla, że aby zrobić dobre logo, trzeba przede wszystkim nauczyć się upraszczać – co nie zawsze okazuje się łatwe. Ponadto warto trzymać się następujących zasad.

 

Jak zrobić dobre logo? 5 zasad, których warto się trzymać

 

Samo projektowanie logo, czyli szkicowanie na papierze, przenoszenie wzoru do specjalnego programu itd. powinna poprzedzić wytężona praca myślowa. Nim opracujesz logo, musisz dokładnie przemyśleć, co i komu chcesz za jego pomocą powiedzieć. Powinieneś więc m.in. mieć gotową analizę Twojej grupy docelowej, znać jej potrzeby, gusta i style kupowania, doskonale się orientować w działaniach swojej konkurencji oraz posiadać dopracowaną strategię marketingową – z wytyczonymi celami, wiodącym stylem i określonymi ideami.

 

Jak zrobić logo? Aplikacja do robienia logo i kobieta projektująca je na monitorze

 

Aplikacje, programy do robienia logo

 

Zlecić czy spróbować własnych sił – oto jest pytanie. Jeżeli nie masz żadnego doświadczenia w pracy w programach do tworzenia grafik, nie znasz się na kwestiach związanych z identyfikacją wizualną i obawiasz się, że nie potrafisz stworzyć naprawdę dobrego logo, rozważ oddanie tego zadania w ręce jednej z wielu firm specjalizujących się w tym temacie. Biorąc pod uwagę fakt, jak istotne jest logo w procesie budowania wizerunku marki, a także jak trudno jest w tak niewielkim i prostym symbolu przekazać wszystko, co powinno się w nim znaleźć – może to być jedna z najlepszych inwestycji Twojej firmy.

 

Natomiast jeśli wolisz spróbować zrobić swoje logo samodzielnie, masz do dyspozycji kilka programów i aplikacji, które Ci w tym pomogą. Wiele z nich jest darmowych i działa na bardzo prostych zasadach, dzięki czemu nawet osoba bez doświadczenia w tym zakresie w intuicyjny sposób poradzi sobie z pracą – np. w popularnej Canvie, która w wersji podstawowej jest bezpłatna.

 

Jak zrobić logo za darmo? Bezpłatne programy i aplikacje do robienia logo

 

Dla osoby, która nigdy wcześniej nie tworzyła logo, problemem może być przede wszystkim etap opracowywania koncepcji. Jak już zostało wspomniane, sama obsługa programów do robienia logo firmy nie powinna stworzyć nikomu większych kłopotów. Aby więc uniknąć męki braku inspiracji czy pomysłów, skorzystaj z kilku sprawdzonych trików:

 

  • poszukaj inspiracji w skojarzeniach, jakie budzi np. nazwa Twojej marki,
  • nie musisz być dosłowny – logo nie musi zawierać rzeczy, która jeden do jednego oddaje typ działalności Twojej firmy, możesz myśleć szerzej,
  • poproś o pomoc swoich współpracowników, znajomych czy członków rodziny, zróbcie burzę mózgów (im więcej osób, tym więcej pomysłów i więcej szans, że ktoś wpadnie na ten najlepszy),
  • wszystkie, nawet najbardziej abstrakcyjne pomysły przenoś na papier, tzn. szkicuj, zapisuj (możesz przygotować sobie w tym celu planszę lub skorzystać z programu do tworzenia moodboardów, czyli tablic z inspiracjami),
  • jeśli nie potrafisz zbyt dobrze rysować, tym lepiej – postaw sobie za cel, by Twoje logo każdy mógł bez kłopotu naszkicować,
  • baw się słowami i ich znaczeniami (logo nie musi koniecznie być symbolem, możesz postawić na logotyp).

Przeczytaj również: Content marketing, czyli jak tworzyć treści, które pokocha internet

 

 

Jesteśmy gotowi,
by dzielić się z Tobą
wszystkim co wiemy!

Zapisz się do darmowego newslettera

Zapisz się do darmowego newslettera w ramach Akademii Przedsiębiorcy