1. Dla firmy
  2. Akademia przedsiębiorcy
  3. Co zrobić, gdy reklama na Facebooku nie działa?
Co zrobić, gdy reklama na Facebooku nie działa?

Co zrobić, gdy reklama na Facebooku nie działa?

4 min czytania

Promowania w mediach społecznościowych – jak wszystkiego – trzeba się nauczyć. To zupełnie normalne, jeśli Twoich pierwszych kilka kampanii reklamowych nie odniesie spektakularnych sukcesów. Warto wiedzieć, jakie są najpopularniejsze błędy, które sprawiają, że reklama na Facebooku nie działa, i co zrobić, żeby ich uniknąć.

 

O czym przeczytasz w artykule:

 

  • Czy błędy w reklamach to coś nieuniknionego?
  • Dlaczego cierpliwość popłaca?
  • Czy stałość w przypadku Facebook Ads to wartość?
  • Po czym poznać, że reklama jest dobrze targetowana?
  • Co zmienić w kreacji?

Czytaj też: Pierwsza reklama na Facebooku – jak ją ustawić?

 

Błędy w reklamach na Facebooku zdarzają się każdemu

 

Początkujący reklamodawcy popełniają wiele błędów. System Facebook Ads trzeba rozgryźć, a najlepiej robi się to, próbując, optymalizując i zmieniając. Jeśli więc ustawiona przez Ciebie reklama na Facebooku nie działa – nie przejmuj się! Nie istnieją skuteczne sposoby, które sprawią, że Twoje kreacje zawsze odniosą sukces, zainwestowane w reklamę środki się zwrócą, a baza klientów wzrośnie kilkukrotnie.

 

Pamiętaj jednak, że istnieje kilka prostych błędów, które zdarza się popełnić nawet doświadczonym ekspertom od facebookowej reklamy. Mogą one wynikać z pośpiechu, niedostatecznej uwagi poświęconej kreacjom albo niewiedzy. Jeśli więc Twoje reklamy nie działają tak, jak byś chciał, sprawdź, czy nie wystarczy prosta ingerencja w podstawowe ustawienia.

 

Czytaj też: Wyznaczanie celów – jak robić to dobrze?

 

Błąd 1.: Niecierpliwość i częste zmiany

 

Stałość i cierpliwość to kluczowe cechy, w jakie musisz się wyposażyć, jeśli oczekujesz wyników. Facebook coraz lepiej radzi sobie z optymalizacjami kreacji pod wybrane cele marketingowe (ruch, zwiększanie świadomości, sprzedaż itp.). Potrzebuje jednak czasu, by „nauczyć się” działać zgodnie z Twoimi oczekiwaniami. Eksperci twierdzą, że zaczyna się to dziać po osiągnięciu 50 konwersji tygodniowo. Dla niektórych to duża liczba, której przy małych budżetach nie osiągną. To nic złego – wówczas Twoje reklamy po prostu mogą być mniej skuteczne albo cały cykl rozkręcania się ich będzie trwał dłużej.

 

Ważne, by nie wprowadzać do już odpalonej kreacji dużych zmian. Poprawienie literówki jest dopuszczalne (ale niezbyt często!), ale już zmienianie zdjęcia czy modyfikacja grupy odbiorców sprawi, że Twoja reklama straci na widoczności, a wszystko, czego nauczył się algorytm – zostanie zapomniane. Jeśli znajdziesz się w sytuacji, gdy musisz coś zmodyfikować, lepiej odpal drugą, równoległą kampanię.

 

Czytaj też: Jak sprzedawać swoje produkty na Facebooku i Instagramie?

 

Błąd 2.: Brak zmian

 

Częste zmiany nie wpływają dobrze na kampanie reklamowe, ale i brak zmian nie jest dla nich optymalny. Może się bowiem okazać, że Twoim potencjalnym odbiorcom… znudził się Twój przekaz i albo w ogóle na niego nie reagują, albo reagują z niechęcią.

 

Ile wyświetleń reklamy jest skutecznych?

 

Żeby nie dopuścić do przesytu, regularnie zmieniaj swoje kreacje. Im bardziej kreatywne i różniące się między sobą, tym lepiej! Jeśli będziesz zaskakiwać odbiorców swoimi pomysłami na kampanię, chętniej będą wchodzić z nią w interakcje. Pamiętaj jednak o spójności – różnorodność jest ważna, ale w jakichś określonych ramach. Klient musi mieć pewność, że wiesz, co robisz i jaki produkt oferujesz.

 

Czytaj też: Facebook statystyki – jak analizować dane o fanach Twojej marki?

 

Kobieta analizuje, czemu reklama na Facebooku nie działa

 

Błąd 3.: Niewłaściwie dobrana grupa docelowa

 

Zdarza się i tak, że Twoje reklamy są dobrze ustawione, kreacje przemyślane, ale efekt niezadowalający. W takim przypadku sprawdź, czy dobrze określiłeś grupę docelową, do której trafiają Twoje treści. Wśród wielu parametrów, jakie możesz ustawić w Menedżerze reklam, są takie dotyczące wieku, lokalizacji, płci czy zainteresowań. Warto wypełnić je szczegółowo. Im bardziej specjalistyczny jest Twój produkt, tym bardziej musisz się postarać, by komunikat trafił faktycznie tam, gdzie chcesz i gdzie może spotkać się z pozytywnym odbiorem.

 

Jednym z parametrów do wypełnienia – nieobowiązkowym – są „szczegółowe opcje targetowania”. Tam możesz ustawić, że chcesz, by komunikat trafiał do użytkowników, którzy lubią Twoją stronę, lubią fanpage Twojej konkurencji, wchodzili w interakcje z Twoimi poprzednimi kreacjami… opcji jest wiele i warto się nimi zapoznać.

 

Remarketing – czy warto?

 

Czytaj też: Jak zainstalować Pixel Facebook na stronie?

 

Błąd 4.: Słaba kreacja

 

Ostatnim błędem, który może być odpowiedzialny za to, że Twoja reklama na Facebooku nie działa, i który można łatwo wyeliminować, jest po prostu słaba kreacja: złej jakości zdjęcia, niedopracowane copy… Powodów może być dużo. Aby je wyeliminować, wypróbuj następujące sposoby:

 

  • eksperymentuj z formatami: sprawdź, jak odbiorcy reagują na video, rolki albo karuzele,
  • sprawdzaj, czy wolą dłuższe posty, czy krótsze,
  • spróbuj skorzystać ze storytellingu – ludzie lubią dobrze opowiedziane historie,
  • pamiętaj, by mówić językiem korzyści,
  • zwróć uwagę, czy na pewno format dostosowany jest do urządzeń mobilnych.

Czytaj też: Pokolenie Z, milenialsi, iksy, boomersi... Jak wykorzystać wiedzę o pokoleniach w marketingu i sprzedaży?

 

 

Jesteśmy gotowi,
by dzielić się z Tobą
wszystkim co wiemy!

Zapisz się do darmowego newslettera

Zapisz się do darmowego newslettera w ramach Akademii Przedsiębiorcy