Trening online w czasie pandemii
Pandemia koronawirusa spowodowała zamknięcie wielu miejsc użyteczności publicznej, w tym siłowni i obiektów sportowych. Nie oznacza to jednak, że trenerzy personalni i inne osoby utrzymujące się z pracy ze sportem muszą całkowicie zawiesić działalność. Jeśli zarządzasz siłownią, prowadzisz zajęcia fitness lub w inny sposób pracujesz w sporcie, pamiętaj, że znaczną część działań możesz przenieść do sieci i dzięki temu zminimalizować straty finansowe.
Z tekstu dowiesz się:
- jakie działania online warto podjąć w dobie koronawirusa,
- jak nie stracić klientów i zachęcić nowych do wsparcia Twojego biznesu,
- jak prowadzić siłownię w czasie epidemii,
- jak zorganizować trening online.
Siłownie i kluby fitness stanęły przed trudnym wyzwaniem – jak przetrwać czas, w którym klienci siedzą odizolowani w domach i nie planują z nich wychodzić przez kolejne kilka tygodni? Rozwiązaniem chwilowego kryzysu mogą być treningi online i różnego rodzaju działania w social mediach. Sprawdź, jak komunikować się ze swoimi klientami.
Komunikacja trenera online w internecie
W pierwszej kolejności powinieneś uspokoić swoich klientów i zapewnić ich, że mimo zamknięcia obiektu wciąż działasz, a Twoim celem nadal jest zadbanie o nich i dostarczenie im usług na poziomie. Ważne, aby pozostawać z nimi w stałym kontakcie: odpowiadać na ich pytania czy obawy i być otwartym na sugestie. Komunikuj się za pośrednictwem swojej strony internetowej, social mediów, planu treningowego online czy newstlettera .
Warto uprzedzać pewne kwestie – publikuj informacje dotyczące bieżących wydarzeń i działania siłowni. Dzięki temu Twoi klienci poczują się zaopiekowani, a Ty zaoszczędzisz czas, który musiałbyś poświęcić na odpowiadanie na szereg pytań. Zachęć użytkowników do tego, by nie rezygnowali z karnetów i abonamentów, oferując w zamian atrakcyjne rabaty i dodatki po zniesieniu obostrzeń i otworzeniu siłowni. Dobrym rozwiązaniem jest przedłużenie wszystkich karnetów o czas, w którym Twój obiekt był niedostępny.
Zatroszcz się o swoich klientów: publikuj komunikaty o tym, jak zadbać o zdrowie w czasie pandemii i uniknąć zakażenia wirusem. Zachęć do dbania o odporność poprzez regularne treningi czy zdrową dietę . Warto też rozważyć wymianę wiedzy eksperckiej pomiędzy Twoim kanałem a innym związanym ze zdrowym trybem życia, np. ze stroną dotyczącą odżywania się sportowców. Poszerzy to zasięg Twojej reklamy, potwierdzi Twój profesjonalizm i być może przyciągnie nowych klientów.
Zapewnij odbiorców, że już teraz przygotowujesz się na otwarcie siłowni po pandemii: dbasz o szkolenie pracowników w zakresie bezpieczeństwa, odpowiednie zaopatrzenie i przygotowanie obiektu na powrót ćwiczących.
Nie rezygnuj też z codziennej komunikacji niezwiązanej bezpośrednio z pandemią i funkcjonowaniem obiektu. Publikuj posty i informacje w formie ciekawostek, np. zainspirowane kalendarzem „świąt nietypowych”. Dzień Słońca? Zachęć do wykonania ćwiczeń w ogrodzie lub na balkonie. Międzynarodowy Dzień Gwiezdnych Wojen? Stwórz wyzwanie polegające na zrobieniu treningu w przebraniu jednego z bohaterów filmowych. Takie z pozoru błahe działania uatrakcyjnią Twoją stronę w social mediach, co bezpośrednio przełoży się na większe zasiegi. Sprawi, że Twoja marka stanie się rozpoznawalna i będzie pozytywnie odbierana wśród klientów.
Sprzedaż internetowa i wypożyczalnia sprzętu sportowego
Jeżeli równocześnie z zarządzaniem siłownią prowadziłeś także sprzedaż produktów do ćwiczeń, warto zadbać o uatrakcyjnienie oferty i szeroko komunikować sprzedaż online. Masz już swój sklep internetowy? Przygotuj atrakcyjne rabaty dla swoich klientów.
Do tej pory nie otworzyłeś własnej platformy sprzedażowej w sieci? Zobacz, jak założyć sklep internetowy w 72 godziny lub skorzystaj z któregoś z popularnych serwisów sprzedażowych.
Jeśli nie zajmujesz się sprzedażą, warto pomyśleć o nawiązaniu współpracy z lokalnym sklepem sportowym. W zamian za umieszczenie reklamy sklepu na swojej stronie poproś o zachęcanie kupujących do odwiedzenia Twojej siłowni po epidemii. Uatrakcyjnij propozycję za pomocą rabatów na karnety tylko dla klientów sklepu.
Warto rozważyć także wypożyczanie klientom sprzętu, którym dysponuje Twoja siłownia. To, jaki rodzaj wyposażenia zdecydujesz się wypożyczyć, zależy od Ciebie. Powinieneś wziąć pod uwagę takie kwestie, jak:
- wartość sprzętu,
- możliwość transportu,
- gabaryty.
Z łatwością możesz wypożyczyć ciężarki, hantle, kettelbelle, gumy do ćwiczeń, gryfy, talerze, zaciski, sztangi, maty, TRX itp. Przygotuj cennik zawierający wykaz sprzętu wraz ze specyfikacją, liczbę dostępnych produktów, czas, na jaki oferujesz wypożyczenie, ceny oraz adekwatne kaucje.
Nie zapomnij o wzbogaceniu oferty o rabaty dla stałych klientów! Przykładowo: zaoferuj wynajem sprzętu za równowartość miesięcznego karnetu klubowiczom, którzy nie zrezygnowali z opłacania abonamentu. Klienci z zawieszonym karnetem otrzymają stosowny rabat, np. w postaci 50% zniżki. Pozostali zaś mogą skorzystać z promocji na trzeci sprzęt gratis przy wynajęciu dwóch produktów.
Jak zorganizować trening online?
Najważniejszym punktem prowadzenia siłowni w czasie pandemii koronawirusa jest udostępnianie treningów w internecie. Treningi online za darmo przeprowadzisz za pośrednictwem swojej strony internetowej, social mediów lub platform publikujących filmy (YouTube, Vimeo). Sporą popularnością cieszą się także platformy do organizowania webinarów, które przy okazji oferują dodatkowe opcje, takie jak możliwość budowania społeczności, chatowania z oglądającymi, import oraz eksport list mailingowych itd.
Część serwisów pozwala na bezpłatne korzystanie z usługi, narzucając jednak pewne ograniczenia, np. w liczbie webinarów lub uczestników mogących wziąć udział w wydarzeniu. Najpopularniejsze serwisy to LiveWebinar, Hangout, LiveStorm, Expertise.tv.
Zadbaj o odpowiednią reklamę. Poinformuj swoich klientów o prowadzonych przez Ciebie treningach online i zachęć ich do regularnego udziału oraz zapraszania znajomych do wydarzenia. W dobie kryzysu notuje się wzrost zainteresowania influencer marketingiem – wykorzystaj to i znajdź promotora Twojego biznesu w sieci!
Trzymaj się planu!
Warto kontynuować online zajęcia, które Twoja siłownia oferowała przed pandemią. Zebrana przez miesiące lub nawet lata grupa odbiorców przyzwyczaiła się do konkretnych rodzajów zajęć prowadzonych przez trenerów w stałych godzinach według grafiku. Daj swoim klientom poczucie, że mimo zmiany okoliczności nie rezygnujesz z ich ulubionych aktywności, a każdy trener online angażuje się w prowadzenie zajęć w taki sam sposób, jak podczas spotkań na żywo.
Warto zadbać o stałych klientów. Udostępnij część filmów szerszej publiczności, a węższą grupę zachęć do zapoznania się z materiałem, który powstał tylko dla nich. Przykładowo: możesz stworzyć eksperckie wideo lub zaoferować indywidualny plan treningowy online tylko tym, którzy zdecydowali się nie rezygnować z karnetu. Twoi klienci z pewnością poczują się docenieni i wyjątkowi. Zwiększa to też szansę na ich powrót do korzystania z Twoich usług po epidemii.
Dowiedz się, jak jeszcze możesz wspomóc swój biznes w czasie kwarantanny i po zelżeniu obostrzeń. Wejdź na stronę #DziałamyNieZnikamy.