Jak sprzedawać produkty, kiedy zamknięto lokale i odwołano targi? Sklep na Allegro, Etsy i inne
Przedsiębiorco! Tworzysz produkty hand made lub handlujesz innymi unikatowymi rzeczami? Jeśli do tej pory prowadziłeś sklep stacjonarny lub swoją sprzedaż w dużej mierze opierałeś na różnych targach, to spróbuj dotrzeć do Twoich stałych klientów oraz zdobyć nowych za pośrednictwem sklepu na Allegro lub innej internetowej platformy zakupowej. Dowiedz się, jak zacząć zarabiać w ten sposób.
Z tekstu dowiesz się:
- czy przeniesienie Twojego małego biznesu na Allegro to dobry pomysł w czasie kryzysu,
- jak założyć sklep na Allegro,
- co zrobić, aby Twój biznes na Allegro działał prężnie mimo kryzysu,
- co i jak zacząć sprzedawać na Etsy,
- czy na platformach shoppingowych takich jak, pakamera.pl, Allegro, Eatsy można sprzedawać bez działalności gospodarczej.
Wszystkie zaplanowane na najbliższe tygodnie targi zostały odwołane lub przeniesione na odległe terminy. Nie poddawaj zbyt łatwo – to najgorsze, co mógłbyś zrobić w tej sytuacji. Dowiedz się, jak zacząć sprzedawać na Allegro, Eatsy lub pakamera.pl i przenieś swój biznes tam, gdzie są teraz wszyscy Twoi klienci – do internetu!
Czy sklep na Allegro opłaca się w dobie kryzysu?
Sklep internetowy na Allegro to dobry pomysł na rozwinięcie Twojej firmy, która aktualnie nie ma możliwości zaistnienia poza rzeczywistością online – na przykład stacjonarnie w lokalu i na targach.
Ale czy sklep na Allegro opłaca się małym przedsiębiorstwom w czasie kryzysu? Oczywiście! W marcu zanotowano tu wzrost aktywności kupujących. Potwierdzają to dane: specjalista firmy Cyrek Digital przeanalizował 30 mln transakcji z różnych kategorii zawartych od 13 marca 2020 do 3 kwietnia 2020. Wyniki porównał z tym samym okresem ubiegłego roku. Okazało się, że w obliczu kryzysu największe wzrosty zanotowały kategorie: konsole i automaty (+194%), supermarket (+172%) oraz rękodzieło (+163%). Tak ogromny wzrost sprzedaży w ostatniej z tych grup produktów pokazuje, że allegrowicze naprawdę chętnie wspierają obecnie małe, wartościowe biznesy tworzone przez Polaków – to dla Ciebie duża szansa!
Co ważne, właściciel Allegro zapowiedział, że w obecnej sytuacji nie wprowadzi żadnych podwyżek opłat dla sprzedawców. W ramach wsparcia małych firm zostanie też wydłużony termin płatności – z 14 do 60 dni, a wszyscy nowi sprzedawcy przez trzy miesiące nie będą w ogóle płacić prowizji.
Sklep na Allegro krok po kroku
Jak otworzyć sklep na Allegro? Aby w pełni skorzystać z tej platformy, zapoznaj się z regulaminem sklepu na Allegro i kilkoma przydatnymi wskazówkami dotyczącymi jego założenia. W przypadku konta zwykłego (sprzedaż na Allegro bez działalności gospodarczej) wystarczy, że je zarejestrujesz i aktywujesz – tak samo, jak przy tworzeniu konta do kupowania.
Założenie konta firmowego będzie wymagało od Ciebie nieco więcej formalności.
- Krok 1 – wypełnij formularz rejestracyjny. Podaj w nim nazwę konta, e‑mail, adres firmy i NIP.
- Krok 2 – odbierz e‑mail z linkiem aktywacyjnym.
- Krok 3 – na stronie aktywacji zostaniesz poproszony o przelanie 1,01 zł na konto serwisu (ta kwota wróci potem na Twoje konto).
- Krok 4 – w niektórych przypadkach potrzebna jest dodatkowa weryfikacja w postaci przesłania zeskanowanych dokumentów potwierdzających prowadzenie działalności -podążaj za ewentualnymi wskazówkami, które otrzymasz
Przejdź cały proces i gotowe! Możesz teraz zacząć sprzedawać swoje produkty na Allegro. Jeśli natomiast myślisz o handlowaniu online bez pośredników i na większą skalę, sprawdź też, jak założyć sklep internetowy.
Sklep na Allegro – jak zacząć sprzedawać pomimo kryzysu?
Mimo wielu udogodnień dla sprzedawców pamiętaj, że Twój nowy sklep na Allegro, aby przynosił zyski porównywalne z dotychczasowymi, musi się wyróżniać na tle konkurencji i zdobyć zaufanie klientów.
Na początku zadbaj o odpowiednią nazwę konta – taką, która brzmi wiarygodnie oraz będzie pasować do wystawianych przez Ciebie przedmiotów. Jeśli Twoja marka jest dość znana, wykorzystaj ją – w ten sposób przyciągniesz do siebie klientów, którzy np. już kiedyś spotkali Cię na targach.
Oprócz tego stwórz stronę „O mnie” (możesz skorzystać z szablonów Allegro).
Zamieść najważniejsze informacje:
- pełne dane kontaktowe – adres, telefon, e-mail, media społecznościowe – w ten sposób ułatwisz klientom kontakt, a to uczyni Cię bardziej wiarygodnym sprzedawcą,
- kilka słów o swojej firmie – np. jak długo istnieje na rynku, kto jest założycielem – to stworzy pozytywne wrażenie i zwiększy Twoją wiarygodność, co jest szczególnie ważne w czasie, kiedy wielu internautów zwraca uwagę na potrzebę wspierania polskich biznesów,
- metody płatności – zamieść informację o tym, że obecnie najlepiej jest wybrać płatność online i poprosić kuriera, aby zostawił paczkę pod drzwiami – to wzmocni poczucie bezpieczeństwa klientów,
- czytelne zasady zwrotów i reklamacji – a także regulamin dotyczący wysyłki i inne potrzebne informacje – spróbuj wczuć się w Twojego klienta i zastanów się, co chciałbyś wiedzieć, gdybyś był na jego miejscu.
Pamiętaj także o wyczerpującym opisie każdego sprzedawanego produktu. Nie zamieszczaj treści dotyczących przedmiotów, których nie posiadasz w swojej ofercie na Allegro lub które sprzedajesz w ramach innej aukcji, dodatkowych reklam ani ogłoszeń. Dobry opis powinien zatem zawierać:
- czytelną nazwę produktu bez nazw marek czy modeli niezwiązanych z oferowanym przedmiotem,
- jak najdokładniejszy i zgodny z prawdą opis cech i funkcji (w tym opis dostępnych kolorów i wymiarów produktu),
- realne zdjęcia produktu z różnych perspektyw (nie zastępuj jednak treści oferty samą grafiką).
Zastanawiasz się, co jeszcze możesz zrobić, aby lepiej poradzić sobie z prowadzeniem sprzedaży online w czasie kryzysu gospodarczego? Właśnie dla takich osób jak Ty Allegro przygotowało kurs online – osiem lekcji, materiały wideo i artykuły, które znajdziesz na platformie edukacyjnej Akademii Allegro.
Jeśli możesz sobie pozwolić na otwarcie lokalu w pełnym lub ograniczonym zakresie (np. masz restaurację z odbiorem osobistym zamówień), zajrzyj na #ZdrowoBezgotówkowo. Znajdziesz tam garść informacji na temat tego, jak bezpiecznie prowadzić działalność, na co zwrócić uwagę podczas kontaktów z klientami i dostawcami oraz wiele innych przydatnych wskazówek.
Sprzedaż na Etsy i innych platformach zakupowych – dobre wyjście dla artystów i rzemieślników
Allegro to najbardziej znana, ale nie jedyna platforma zakupowa. Możliwe, że inna będzie bardziej pasowała do profilu Twojej działalności. Jeśli do tej pory sprzedawałeś głównie na targach rękodzielniczych czy artystycznych, możesz zdecydować się na przykład na sklep na Etsy. Co to takiego?
Twórcy tej platformy shoppingowej mówią o niej „globalny rynek online łączący ludzi z całego świata, którzy tworzą, kupują, sprzedają i kolekcjonują wyjątkowe produkty”. Jako sprzedawcy gromadzą się tu głównie:
- rękodzielnicy,
- artyści,
- rzemieślnicy.
Wystawianie produktów na Etsy to zatem świetny pomysł dla Ciebie, jeśli robisz szaliki na drutach, handlujesz ręcznie robioną biżuterią czy prowadzisz sklep z odzieżą. A kto kupuje? Głównie osoby organizujące przyjęcia, urządzające wnętrza, a także po prostu wielbiciele rękodzieła z całego świata.