Regulamin hotelu w czasie w pandemii
Chociaż pandemia koronawirusa wciąż trwa, a niektórzy badacze zapowiadają nawet nadejście kolejnych fal epidemii, to branża turystyczna powoli podnosi się z finansowego dołka. Ludzie zaczynają znów żyć normalnie – a do normalności z pewnością zaliczają się wakacyjne wyjazdy, których nie sposób wyobrazić sobie bez działania miejsc noclegowych. Aby nowy regulamin hotelowy miał sens i niósł za sobą wspólne bezpieczeństwo, jego zasady muszą być przez wszystkich przestrzegane. Sprawdź, jak sprawnie egzekwować je wśród personelu i gości.
Z tekstu dowiesz się:
- jakimi kanałami informować gości o nowym regulaminie hotelu podczas pandemii,
- jak zachęcić gości do przestrzegania przepisów sanitarnych,
- jak zadbać o przestrzeganie regulaminu hotelowego na czas pandemii przez pracowników.
Wakacje 2020 oznaczają dla pracowników branży turystycznej oraz osób wypoczywających w hotelach, pensjonatach, prywatnych kwaterach oraz innych miejscach noclegowych konieczność przestrzegania ograniczeń wynikających z sytuacji epidemicznej. O ile zasady są dość jasne, o tyle sposoby ich egzekwowania bywają różne. Tymczasem w obecnym czasie dobre zarządzanie nowymi przepisami to kluczowy aspekt pozytywnego\ wizerunku firmy wśród klientów!
Regulamin pobytu w hotelu – informuj gości jeszcze przed przyjazdem
Najważniejszym warunkiem tego, aby regulamin organizacyjny hotelu w czasie pandemii był skuteczny, jest umieszczenie go w widocznym miejscu tak, żeby nie można go było przeoczyć. Dobrą metodą będzie informowanie gości o wszystkich ogólnych oraz wewnętrznych obostrzeniach jeszcze przed przyjazdem, na przykład za pomocą:
- specjalnej zakładki na stronie internetowej,
- przypiętego do góry strony posta na fanpage’u Facebookowym marki,
- tematycznych newsletterów,
- dedykowanych maili wysyłanych po dokonaniu rezerwacji,
- smsa z informacją, gdzie można przeczytać więcej na temat nowych zasad, które panują w obiekcie.
Udostępnij także gościom hotelu regulamin w formie tradycyjnej, wydrukowanej, dostępny na miejscu – na przykład powieszony na ścianie lub wydawany wraz z kluczami/kartą wejściową do pokoju.
Jak pomóc gościom stosować się do regulaminu hotelowego w czasie pandemii?
To oczywiste, że nie będziesz chodzić za każdym z gości z pytaniem, przez ile sekund mył ręce. Trudno też byłoby za każdym razem zwracać uwagę na brak maseczki – w końcu nie ma już konieczności noszenia jej na świeżym powietrzu czy w hotelowej restauracji, a jednocześnie trudno w takich miejscach zachować bezpieczny odstęp od innych.
Nie znaczy to jednak, że nie możesz zrobić nic dla lepszego egzekwowania nowych przepisów. Postaw na dyskretne zachęcanie!
- Zadbaj o dostępność płynu odkażającego wszędzie tam, gdzie przebywają goście – nie tylko w łazienkach. Umieść dozowniki przy drzwiach do pokojów oraz części wspólnych pensjonatu, w recepcji, przy wejściu do restauracji czy ogólnodostępnej kuchni. Nic tak nie zachęca gości do dezynfekowania rąk, jak to, że… mają czym to zrobić, i to na każdym kroku!
- Sugeruj gościom wybór płatności bezgotówkowych, czyli z użyciem karty płatniczej. Więcej na temat bezpiecznych płatności w czasie pandemii przeczytasz na #ZdrowoBezgotówkowo.
- W częściach obiektu wspólnych dla wszystkich gości umieść odpowiednie karty/plakaty z informacjami o limicie osób w pomieszczeniu, sugerowanym odstępie między osobami, itp.
- Jeśli w Twoim hotelu czy pensjonacie znajduje się restauracja, wprowadź zasadę oczekiwania na wolny stolik, nim nie zostanie on zdezynfekowany. Jeśli nie chcesz lub nie masz możliwości oddelegować pracownika do pilnowania tej zasady, zastosuj prostą metodę zostawiania na wyczyszczonych blatach karteczki z informacją, że ten stolik można już bezpiecznie zająć.
Jeśli prowadzisz przyhotelową restaurację, zobacz także: 5 pomysłów na promocje w restauracjach, które przyciągną nowych klientów
Regulamin hotelu – kontroluj swoich pracowników
Zasady bhp w hotelu zna z pewnością każdy Twój pracownik. Postaraj się, aby tak samo dobrze czuli się oni w temacie nowych rozwiązań związanych z bezpieczeństwem podczas pandemii koronawirusa. Jeśli widzisz, że niektóre zasady są przez nich źle rozumiane lub bagatelizowane, zorganizuj spotkanie ze szkoleniem. Postaraj się spokojnie wytłumaczyć wszystko jeszcze raz – w końcu dla wszystkich to nietypowa sytuacja, do której trzeba się przystosować.
Pamiętaj, że aby zachować dobrą renomę wśród gości, nie powinieneś luzować wprowadzonych restrykcji co najmniej do czasu, aż nie zostaną one oficjalnie zniesione. Uczulaj też pracowników, aby swoją postawą dawali dobry przykład odwiedzającym.
Regulacje związane z higieną podczas pandemii traktuj jak dodatkowe zasady bhp w hotelu. Postaraj się, aby dla wspólnego bezpieczeństwa przestrzegali ich wszyscy Twoi pracownicy i goście. Jeśli Ci się to uda, pozostanie tylko ze spokojem czekać, aż wszystko wróci do normy.