Promocja restauracji – pomysły
Dobry marketing restauracji, zwłaszcza w tym trudnym dla restauratorów roku, chroni Twoją restaurację przed upadłością. Aby przyciągnąć nowych klientów, czasami nie potrzeba wiele – wystarczy pamiętać o działaniach wspomagających promocję restauracji. Dowiedz się, jak wypromować restaurację tanio, pomysłowo i przede wszystkim – skutecznie!
Myślisz nad skuteczną reklamą restauracji wśród przyjezdnych lub mieszkańców Twojego miasta? Promocja restauracji wcale nie musi wymagać olbrzymich nakładów finansowych czy zatrudniania specjalistów od marketingu restauracji. Zobacz naszych 5 przykładów reklamy restauracji, dzięki którym zyskasz nowych klientów i zachęcisz dotychczasowych do częstszych odwiedzin.
1. Reklama restauracji – przykład promocji typu all-you-can-eat
Promocja restauracji typu „płać jedną cenę i jedz, ile chcesz” nadal jest rzadko spotykana na polskim rynku. Jeśli jednak już jakaś marka się na nią decyduje, odnosi spore sukcesy. Polacy uwielbiają jeść dużo i do syta za niewielką cenę – a przynajmniej lubią mieć poczucie, że mogą to zrobić. Żaden klient nie jest jednak nienasycony i w ostatecznym rozrachunku to, co stracisz na jednym kliencie, zyskasz na innym, o mniejszym żołądku.
Oszacuj, jak dużo jest w stanie zjeść jedna dorosła osoba o sporym apetycie, i wylicz koszt tej porcji. Jeśli wyjdzie Ci suma większa niż 30-50 zł (w zależności od tego, czy chodzi o menu śniadaniowe, czy obiadowe), ten sposób promocji restauracji może być ryzykowny. Ale jeśli zmieścisz się w tym przedziale, spróbuj!
Zobacz także: Restauracja w czasie epidemii – 7 wskazówek, jak działać w nowych realiach
2. Happy hours – skuteczna metoda na reklamę restauracji
Chcesz zachęcić klientów do odwiedzania Twojego lokalu w godzinach, w których obserwujesz mniejszy ruch? Zaproponuj promocję happy hours. W okolicach południa może to być promocja na lunch za atrakcyjną cenę. Wieczorami – np. drugi drink gratis. Weź pod uwagę specyfikę Twojego lokalu i zapotrzebowanie Twoich gości i wybierz jedną z promocji:
- rabat procentowy, np. -20% na całe menu w godzinach 12:00-15:00,
- stała niska cena w określonych godzinach, np. lunch za 15 zł do godz. 13:00,
- rabat na konkretne zestawy, np. za zestaw obiadowy po godz. 15:00 zapłacisz 5 zł mniej,
- gratis do zamówienia, np. do południa ciastko do kawy w prezencie.
Pamiętaj, aby zasady promocji były dla klientów jasne i czytelne. Takie pomysły promocji restauracji to idealny temat posta na Facebooku lub wydarzenia.
Profil swojej marki załóż też na popularnych portalach z katalogami firm – tutaj także wiele osób szuka informacji oraz opinii o sklepach i lokalach usługowych w najbliższej okolicy. Odwiedź na przykład:
3. Wizytówka Google i konto na Trip Advisor
To rozwiązanie nie kosztuje Cię ani złotówki! Zadbaj o to, aby klienci mogli Cię odnaleźć na mapach Google i w aplikacjach dla podróżujących. Klienci często spontanicznie decydują się na odwiedzenie miejsca, które jest najbliżej ich lokalizacji, zwłaszcza gdy przebywają w mieście, którego nie znają.
Nieważne, że prowadzisz mały lokal w niewielkim mieście. Wielu przyjezdnych poluje na kulinarne niespodzianki, a opinie na Google’u lub Trip Advisorze są dla nich reklamą restauracji i głównym kryterium do podjęcia decyzji.
Pamiętaj jednak, że gdy decydujesz się na promocję restauracji w internecie, musisz zmierzyć się też z ostrzem krytyki niezadowolonych klientów. Po założeniu profilu na Trip Advisor lub wizytówki Google jeszcze staranniej dbaj więc o jakość posiłków i obsługi, a jeśli pojawią się negatywne opinie – reaguj. Odpisz klientowi uprzejmie i zaproponuj, że przy następnej wizycie otrzyma on rabat w ramach rekompensaty.
4. Pieczątki
Prowadzisz kawiarnię, cukiernię lub lodziarnię? W takim razie koniecznie wprowadź system pieczątek. Za każdą zakupioną kawę (lub wydane 10 zł) klient może otrzymać pieczątkę na karcie. Jeśli uzbiera ich określoną liczbę (np. 6 lub 8), dostaje kawę gratis. Ta metoda, chociaż nie wiąże się z dużymi kosztami, zachęci dotychczasowych klientów do wybrania właśnie Twojego lokalu. Karta z pieczątkami będzie Twoją reklamą, którą zobaczą za każdym razem, gdy zajrzą do portfela. To również zachęta dla klientów, którzy odwiedzili Cię po raz pierwszy, do ponownej wizyty!
5. Możliwość wejścia do lokalu z psem
Coraz więcej osób decyduje się na adopcję lub kupno psa, który często towarzyszy im w najróżniejszych sytuacjach życiowych – wyjściu do urzędu, sklepu, a nawet do muzeum. Wiele lokali gastronomicznych nadal nie zgadza się jednak na wejście klienta z czworonogiem albo nie ma jasno ustalonych zasad w tej kwestii. Jeśli nie widzisz przeciwwskazań, poinformuj klientów już na wejściu, że ich czworonożni przyjaciele również są mile widziani.
Właściciele psów z pewnością będą wdzięczni, że nie muszą długo szukać miejsca przyjaznego zwierzętom, i zapamiętają Twój lokal na długo!
To tylko część pomysłów na promocję restauracji wśród dotychczasowych i nowych klientów. Zainspiruj się nimi, wykorzystaj je, a może wpadniesz na własny pomysł, który zadziała na gości jak magnes? Powodzenia!