1. Dla firmy
  2. Akademia przedsiębiorcy
  3. Kwiaciarnia internetowa – jak ją otworzyć?
Kwiaciarnia internetowa – jak ją otworzyć?

Kwiaciarnia internetowa – jak ją otworzyć?

9 min czytania

Prowadzisz kwiaciarnię stacjonarną, która w obecnej sytuacji rynkowej nie radzi sobie tak dobrze, jak przed wprowadzeniem obostrzeń? Nie jesteś jedynym przedsiębiorcą, który stanął przed koniecznością wprowadzenia zmian w swoim biznesie. Pamiętaj jednak, że kwiaty to produkt, który możesz sprzedawać także online. Klientom znane są już takie modele zakupu roślin jak kwiaciarnia internetowa. Sprzedaż kwiatów online rozwijała się jeszcze przed rozpoczęciem epidemii, a teraz może być źródłem dochodu również dla Ciebie!

Z tekstu dowiesz się:

  • jak zacząć sprzedaż kwiatów z dowozem,
  • jak rozwinąć swoją kwiaciarnię internetową dzięki współpracy z klientami i innymi przedsiębiorcami,
  • co zrobić, by na stałe generować przychody ze sprzedaży kwiatów online.

Kobieta prowadząca kwiaciarnię

Kwiaty z dowozem – pierwsze kroki

Prowadzisz profil swojej kwiaciarni w mediach społecznościowych? To idealne miejsce, żeby rozpocząć działania sprzedażowe w internecie. Jeśli masz już tam zgromadzoną grupę stałych klientów i zamieścisz informację o możliwości zamówienia u Ciebie kwiatów z dowozem, mogą się oni zdecydować na taką formę realizacji zamówienia. Pamiętaj o dobrej jakości zdjęciach Twoich bukietów – to na pewno zachęci klientów do kontaktu z Tobą. Pomyśl też o dedykowanym rabacie, na przykład w formie darmowej dostawy.

Masz samochód lub współpracujesz z osobą, która może Cię wesprzeć w transportowaniu zamówień? Działaj szeroko, na skalę swojego miasta i okolicznych miejscowości. Jeśli Twoje możliwości transportowe są jednak ograniczone – nie rezygnuj. Pamiętaj, że do tej pory Twoimi klientami byli prawdopodobnie okoliczni mieszkańcy. Kluczowe jest więc dotarcie do nich z informacją o nowych możliwościach zakupu kwiatów online u Ciebie. Już same ich zamówienia mogą znacząco wesprzeć Twój biznes w obecnej sytuacji.

Jak promować lokalnie swoją kwiaciarnię internetową?

Nie masz profilu swojej kwiaciarni w social mediach? A może chciałbyś promować biznes lokalnie, poza gronem swoich internetowych fanów? Podziel się informacją o opcji zakupu kwiatów z dowozem na lokalnych grupach na Facebooku. Takie grupy często prowadzą mieszkańcy osiedli budynków wielorodzinnych. Zamówienia od klientów z okolicznych osiedli wygenerują najniższe koszty logistyczne, więc będą dla Ciebie najbardziej dochodowe. Lokalne grupy prowadzone są również często dla dzielnic czy miast. Wykorzystaj więc tradycyjne formy komunikacji reklamowej – plakaty rozwieszone na okolicznych tablicach informacyjnych czy ulotki.

Pamiętaj o dogodnych formach płatności dla Twoich klientów. W czasach, kiedy rekomendowane są opcje płatności bezgotówkowej, zaoferuj opcję przelewów przed wykonaniem zamówienia albo najszybszą i najwygodniejszą formę – płatność kartą przy dostawie. Jeśli nie masz jeszcze terminala płatniczego, skorzystaj z Programu Polska Bezgotówkowa i odbierz darmowy terminal na 12 miesięcy. Działaj #ZdrowoBezgotówkowo

Siła poleceń – jak generować opinie i rozwijać biznes dzięki innym?

Każde zrealizowane zamówienie to potencjalnie zadowolony klient, a każda dobra opinia i polecenie to szansa na pozyskanie nowego zamówienia. Zadbaj więc o wysoką jakość realizacji zleceń: od momentu komunikacji przez internet aż po dostawę pod drzwi. Pytaj swoich klientów o opinie i proś o zostawienie pozytywnej informacji zwrotnej w internecie –komentarza na Twoim profilu na Facebooku albo oceny na Twojej wizytówce w Google.

Teraz jest idealny moment, żeby poprosić o polecenie również Twoich stałych klientów. A skoro już mowa o wizytówce w Google – upewnij się, czy Twoja kwiaciarnia wysyłkowa na pewno jest widoczna na mapach Google i czy podane tam dane są prawidłowe. Zadbaj też o aktualne zdjęcia nie tylko twojej kwiaciarni, ale również Twoich prac.

Co dwie głowy, to nie jedna! Poznaj innych przedsiębiorców w Twoim regionie

Specyficzne okoliczności zmuszają do zmian nie tylko Ciebie. Mówi się, że w grupie siła, i to nie jest tylko frazes. Sprawdź, ilu przedsiębiorców znajduje się w Twoim sąsiedztwie, i zastanów, czy i jak moglibyście połączyć swoje siły. Cukiernia sprzedająca torty z dowozem? Jej grupa docelowa może być bardzo zbliżona do Twojej. Przygotujcie wspólną ofertę sprzedaży ciast i kwiatów w dobrej cenie. Sklep z wyposażeniem wnętrz, który właśnie przeniósł swoją ofertę do internetu? Przy zakupie wazonów może oferować rabat na Twoje bukiety. Opcji jest wiele. W trakcie rozmów z właścicielami okolicznych przedsiębiorstw na pewno wpadniesz na nietuzinkowe rozwiązania biznesowe.

Rozszerzaj swoją działalność i zadbaj o dochody w przyszłości

Obecna sytuacja rynkowa pokazała, że tylko ciągłe rozwijanie naszej działalności i dywersyfikacja źródeł przychodów może zabezpieczyć Twoje dochody niezależnie od okoliczności. Jeśli działasz lokalnie i zarabiasz dzięki komunikacji tradycyjnej i w mediach społecznościowych, jesteś w idealnej sytuacji, by pójść o krok dalej i rozwinąć swój kwiatowy biznes. Jak to zrobić?

  • Dopracuj swoje kanały social media – zadbaj o jakość udostępnianych zdjęć, wrzucaj je częściej i twórz jakościowe opisy. Załóż profil na Instagramie, jeśli jeszcze go nie masz (kwiaty to produkt idealny do budowania zasięgów w tym kanale), i wchodź w interakcje ze swoimi odbiorcami – rozmawiaj z nimi, odpowiadaj na pytania, komentuj ich zdjęcia.
  • Załóż kwiaciarnię internetową – to wcale nie takie trudne. O tym, jak założyć sklep internetowy, przeczytasz tutaj: Jak założyć sklep internetowy w 72 godziny?
  • Promuj swój biznes w internecie – nawet z niewielkim budżetem reklamowym możesz znacząco podnieść rozpoznawalność Twojej firmy i wygenerować dodatkową sprzedaż.
  • Pomyśl, jak rozszerzyć swoją działalność, i zrób biznes plan – możesz oferować swoje usługi jako dekorator ślubny albo rozszerzyć asortyment o rośliny ogrodowe czy doniczkowe. Opcji jest znacznie więcej!

Jesteśmy gotowi,
by dzielić się z Tobą
wszystkim co wiemy!

Zapisz się do darmowego newslettera

Zapisz się do darmowego newslettera w ramach Akademii Przedsiębiorcy