1. Dla firmy
  2. Akademia przedsiębiorcy
  3. Instagram reels – jak zrobić tzw. rolkę?
Instagram reels – jak zrobić tzw. rolkę?

Instagram reels – jak zrobić tzw. rolkę?

3 min czytania

Masz firmowe konto na Instagramie? Wykorzystaj je do zwiększenia popularności Twojej marki i sprzedaży oferowanych produktów lub usług. Zrób to z pomocą dostępnej dla wszystkich opcji nagrywania krótkich filmików. Przekonaj się, że tworzenie rolki na Instagramie jest naprawdę łatwe. Jeśli sam prowadzisz swoje social media, z pewnością sobie poradzisz. Wystarczy, że wcześniej przeczytasz naszą pomocną instrukcję!
 

Czytaj dalej, a dowiesz się:

 

  • Co to są rolki na Instagramie?
  • Jak nagrywać rolki na Instagramie w kilku prostych krokach?
  • Jak kręcić rolki na Instagramie z ciekawymi efektami?

Zobacz także: InstaStories, czyli relacje na Instagramie – przełam się i zacznij mówić!

 

IG reels – co to jest?

 

W Polsce od końca października 2021 roku dostępna jest opcja tworzenia tzw. reels na IG. To inaczej rolki, czyli format wideo, który szturmem podbiły serca użytkowników social media. Krótkie instagramowe klipy okazały się ciekawsze nawet od dostępnych do tej pory funkcji – zdjęć i filtrów. Nagrania tworzy się bezpośrednio w aplikacji, co jest niezwykle wygodne i naprawdę proste. Nie potrzebujesz do tego aparatu ani komputera – wystarczy smartfon albo tablet! Rolkę zrobisz na urządzeniu z Androidem oraz z systemem iOS.

 

Krótkie nagrania można dowolnie przycinać i łączyć ze zdjęciami. Oprócz tego IG reels wzbogacisz także np. o ulubiony podkład muzyczny czy nietypowe efekty specjalne. Jeśli chcesz dodać swój własny dźwięk, pamiętaj, że po opublikowaniu rolki każdy użytkownik Instagrama będzie mógł go wykorzystać do swoich nagrań, klikając w opcję „Użyj dźwięku”. Czasami to właśnie w ten sposób w sieci pojawiają się śmieszne filmiki, które użytkownicy przesyłają potem do swoich znajomych.

 

Dziewczyna nagrywająca reels na Instagramie

 

Chcesz spróbować swoich sił w tworzeniu rolek? Pamiętaj, że im bardziej intrygujący i nietuzinkowy content, tym lepiej, a Twój film ma szansę na większe grono odbiorców, wśród których mogą być Twoi potencjalni klienci. Warto też dodać, że Instagram reels to doskonałe narzędzie, aby użytkownikom, którzy obserwują Twój profil, pokazać krótkie porady, tutoriale, instrukcje czy nawet reklamy.

 

Możesz np. zrobić nagranie promocyjne, w którym przedstawisz siebie i ofertę Twojej marki. Pokaż, jak tworzysz swoje produkty, aby potwierdzić jakość i zaangażowanie w pracę albo odpowiedz za pomocą rolki na najczęściej zadawane pytania przez klientów. Pomysłów na wykorzystanie IG reels jest naprawdę wiele!

 

Czytaj też: Zdjęcia na Instagramie – jak je robić, by przyciągały wzrok?

 

Jak zrobić rolkę na Instagramie?

 

Aby opublikować rolkę na Instagramie, wystarczy nagrać nowy film albo wykorzystać materiał, który masz zapisany w pamięci telefonu. Gotową rolkę można opublikować jako InstaStory, a także na własnym profilu. Zatem od czego zacząć?

 

Jak zrobić rolki na Instagramie – instrukcja

 

Przeczytaj także: Jak prowadzić grupy na Facebooku?

 

Rolki na IG – ciekawe funkcje, z których warto skorzystać

 

Twórcy Instagrama bardzo chcieli, aby aplikacja była tak samo atrakcyjna jak TikTok. Dlatego na Instagramie udostępniono tzw. efekty AR (augmented reality). Oprócz tego można rozpocząć nagrywanie z kilkusekundowym opóźnieniem (funkcja stopera). Jest to szczególnie pomocne dla tych, którzy sami nagrywają rolki.

 

Rolki na IG i funkcja crossowania wideo

 

Tworząc filmy wideo, użytkownicy mają do dyspozycji opcję pozwalającą na wyrównanie obiektów na klipie składającym się z wielu ujęć. Przez to przejścia między rolkami są bardziej płynne i naturalne. Reelsy można także przyspieszać i zwalniać, a nawet retuszować niedoskonałości za pomocą dostępnych filtrów. Jeśli chcesz, do dyspozycji masz także opcję zoom. Na filmy i kolaże zdjęć można nakładać naklejki i dodawać do nich opisy.

 

Sprawdź również: Kiedy warto organizować wyzwania w mediach społecznościowych i jak robić to dobrze?

 

 

Jesteśmy gotowi,
by dzielić się z Tobą
wszystkim co wiemy!

Zapisz się do darmowego newslettera

Zapisz się do darmowego newslettera w ramach Akademii Przedsiębiorcy