1. Dla firmy
  2. Akademia przedsiębiorcy
  3. Zdjęcia na Instagramie – jak robić je dobrze?
Zdjęcia na Instagramie – jak robić je dobrze?

Zdjęcia na Instagramie – jak robić je dobrze?

4 min czytania

Zdjęcia na Instagramie muszą być estetyczne i przyciągać wzrok obserwujących. W natłoku fotografii, ikonografik i rysunków wypełniających tę platformę nie jest łatwo wybić się i zbudować zaangażowaną społeczność. Warto więc wiedzieć, jak robić dobre zdjęcia telefonem na Instagram. W artykule znajdziesz garść porad, których zastosowanie pomoże CI wypromować Twoje konto.

 

Czytaj dalej, a dowiesz się:

 

  • Zdjęcie na Instagram – jak wykonać?
  • Ładne zdjęcia na Instagram, czyli jakie?
  • Zdjęcia na Instagramie – porady.

Zdjęcie na Instagram – jak je wykonać?

 

Podstawowym pytaniem, na jakie musisz sobie odpowiedzieć, jest to, czy Twój telefon ma techniczne możliwości wykonania dobrego zdjęcia. Bez dobrego aparatu nie zrobisz fotografii w pożądanej rozdzielczości. Sam sprzęt to jednak nie wszystko. Przede wszystkim pamiętaj o kilku zasadach, do jakich warto się stosować, by zdjęcia na Instagram dobrze się klikały:

 

  • Posprzątaj przestrzeń – w tle nie może być za dużo szczegółów, panować chaos ani bałagan. Zwróć uwagę, czy masz za plecami fragment nieba, piękną architekturę lub – jeśli będziesz wykonywać zdjęcie w domu – po prostu schludne tło. Dotyczy to również zdjęć przedmiotów: nie umieszczaj zbyt wielu detali w kadrze, bo odwrócą one uwagę odbiorcy.
  • Szukaj inspiracji – bądź na bieżąco ze stronami z grafikami i zdjęciami, oglądaj profile innych, sprawdzaj (choćby po hasztagach), co teraz najchętniej oglądają i lajkują użytkownicy.
  • Śledź trendy – mówi się, że zdjęcia na Instagramie zwykle przedstawiają wakacje, podróże i jedzenie oraz selfie. Sprawdź, czy to na pewno prawda. Dla wielu osób Instagram to miejsce opowiadania o sztuce, książkach, architekturze czy przyrodzie.
  • Zrób kilka ujęć – idealne ujęcie nie powstaje zwykle od razu, a jest sumą prób i błędów, dlatego wykonaj przynajmniej kilka, by wybrać to odpowiednie.
  • Czerp z codzienności – chociaż Instagram słynie z tego, że pokazuje wyidealizowaną wizję życia, użytkownicy lubią czuć, że mogą identyfikować się z twórcą. Pokaż siebie takim, jaki jesteś, nie stroń od opisywania porażek. Dla wielu osób kulisy powstawania biznesu czy produktów są najciekawsze, dlatego warto zaprosić widzów do swojego świata.
  • Pozbądź się wstydu – aby zrobić dobre zdjęcie, czasem trzeba zapozować w tłumie, wejść tam, gdzie nie wszedł do tej pory nikt inny, zrobić dziwną pozę, zabawną minę... nie przejmuj się opiniami otoczenia – dzisiaj na nikim już nie robi wrażenia influencerka pozująca na środku ulicy.
Ramka – Zdjęcie na Instagram a możliwości techniczne telefonu
 

Czytaj też: Content marketing, czyli jak tworzyć treści, które pokocha internet

 

Ładne zdjęcia na Instagram, czyli jakie?

 

O ile do profesjonalnych sesji zdjęciowych warto zatrudnić zawodowego fotografa, o tyle wiele profili – szczególnie małych marek – z powodzeniem można prowadzić samemu, wykorzystując własne fotografie. Nie oznacza to oczywiście, że zdjęcia na Instagram nie powinny być dopracowane czy obrobione w odpowiednim programie. Dobry aparat w telefonie, podstawowa wiedza o obróbce i znajomość technicznych wymagań Instagrama na dobry początek jednak wystarczą.

 

Ramka – Zdjęcia na Insta – mały, ale istotny szczegół

 

Czytaj też: Twoja marka i promowanie na Instagramie – sprawdź, jak to działa, ile kosztuje i czy się opłaca

 

Zasad, do jakich powinno się stosować, jest co najmniej kilka. Pamiętaj, że aplikacja wymaga kwadratowego formatu zdjęcia. Musisz mieć to na uwadze podczas kadrowania, by nie okazało się, że piękna fotografia zostanie przycięta w nieodpowiednim miejscu. Do zdjęć produktowych najlepiej sprawdza się perspektywa „z góry”, czyli tzw. flat lay – przetestuj ten sposób fotografowania, jeśli planujesz na swoim profilu reklamować fizyczne przedmioty.

 

Zdjęcia na Instagramie powinny być dobrze naświetlone. Rób je raczej w dzień niż w nocy, korzystaj ze światła słonecznego i staraj się wykorzystać czas, gdy słońce wpada do pomieszczenia, w którym pracujesz. Sztuczne światło często daje dużo gorszy efekt, chociaż oczywiście warto zaopatrzyć się w profesjonalną lampę, która przyda się także do prowadzenia live’ów czy webinarów.

 

Znajdź swój filtr. Zarówno Instagram, jak i aplikacja aparatu mają wbudowane różne rodzaje ustawień, za pomocą których podrasujesz swoje zdjęcia. Możesz też zakupić gotowe presety (czyli ustawienia w Lightroomie – programie do obróbki zdjęć). Zobacz, jaki styl najbardziej Ci odpowiada, wybierz kilka spójnych kolorystycznie i twórz spójny feed.

 

Pamiętaj też o hasztagach. Sprawdź, które są najpopularniejsze i użyj ich do opisu swojego zdjęcia na Instagramie – oczywiście, jeśli pasują. Jest duża szansa, że miłośnicy danego tematu, którzy obserwują wybrany hasztag, trafią dzięki temu na Twój profil.

 

Zdjęcia na Insta – telefon czy lustrzanka?

 

Jesteśmy gotowi,
by dzielić się z Tobą
wszystkim co wiemy!

Zapisz się do darmowego newslettera

Zapisz się do darmowego newslettera w ramach Akademii Przedsiębiorcy