1. Dla firmy
  2. Akademia przedsiębiorcy
  3. Dieta online – dopasuj ofertę do potrzeb swoich klientów
Dieta online – dopasuj ofertę do potrzeb swoich klientów

Dieta online – dopasuj ofertę do potrzeb swoich klientów

11 min czytania

Siłownie od jakiegoś czasu są już ponownie otwarte, a ładna pogoda zachęca do aktywności na świeżym powietrzu. Wiele osób podejmuje więc próbę zrzucenia zbędnych kilogramów, które nagromadziły im się podczas izolacji domowej. Świat instruktorów fitness, trenerów personalnych i dietetyków powoli wraca więc do normy. Niektóre rzeczy zmieniły się w tym czasie na dobre – na przykład przyzwyczajenia ludzi, którzy dla własnego bezpieczeństwa i wygody wolą teraz ćwiczyć i gotować samodzielnie w domu. Rozwiązaniem są treningi internetowe, a także dieta online, czyli jadłospis dopasowany do potrzeb danego klienta. Jest on konsultowany i przekazywany zdalnie. Dowiedz się, jak wprowadzić taką usługę do swojej oferty!

Z tekstu dowiesz się:

  • jakie zalety posiada układanie diet online,
  • jak powinna przebiegać usługa układania diety online,
  • jak skutecznie zachęcić klientów do zamawiania diety online.

Szukanie diety online

Ułożenie diety online to wygoda zarówno dla Ciebie, jak i Twoich klientów. Wprowadź tę możliwość w swojej działalności na stałe, nie tylko na czas pandemii – jako opcję lub główny sposób współpracy ze swoimi podopiecznymi. Poznaj zalety tego rozwiązania i dowiedz się, jak działalność związana ze zdalnym układaniem jadłospisów może wyglądać w praktyce.

Ułożenie diety online

Na układanie diety online decyduje się coraz więcej dietetyków czy trenerów personalnych. Konkurencja jest spora, ale jednocześnie przybywa także chętnych na zamawianie jadłospisów bez wychodzenia z domu. Taka forma współpracy ma wiele zalet, z których skorzystają i Twoi klienci, i Ty jako przedsiębiorca:

  • Oszczędność czasu – nie poświęcasz cennych minut na dojazd na siłownię czy do poradni, więc z łatwością wykorzystasz je, aby szybciej ułożyć dietę swojemu podopiecznemu. Klient zyska szybką obsługę, a Ty możliwość obsłużenia większej liczby osób.
  • Elastyczne godziny pracy z domu – to jednocześnie wyjście naprzeciw oczekiwaniom klienta, który umawia się na wizytę w dogodnej dla niego porze dnia.
  • Dowolne miejsce pracy – do teleporad i kontaktu mailowego potrzebujesz wyłącznie komputera z dostępem do internetu, więc pracujesz z dowolnego miejsca na świecie.
  • Bezpieczeństwo Twoje i klientów – to argument istotny w obliczu pandemii i jej ewentualnych kolejnych fal.
Układanie diety online krok po kroku

Pamiętaj, że ułożenie diety online to usługa, która powinna przebiegać tak samo, jak w przypadku osobistego kontaktu z podopiecznym. Dlatego solidnie się do tego przygotuj. Zaplanuj kolejne etapy pracy z klientem, a najlepiej rozpisz je i zamieść w ogólnodostępnym miejscu (np. na stronie internetowej). W ten sposób pokażesz, że Twoja działalność online jest w pełni profesjonalna i w niczym nie ustępuje swojej tradycyjnej formie. Poniżej znajdziesz przykładowy plan układania diety online.

  1. Konsultacja online
    Zorganizuj spotkanie online, podczas którego omówisz z potencjalnym klientem jego stan zdrowia, tryb życia oraz oczekiwania. Wspólnie ustalcie realne cele i uzgodnijcie sposoby ich realizacji. Podczas tej rozmowy przedstaw swój sposób działania, opowiedz, jak krok po kroku będzie przebiegać wasza współpraca – nawet jeśli wszystkie te informacje są też na Twojej stronie www.
    Zastanów się nad tym, aby nie pobierać opłaty za to pierwsze spotkanie – w ten sposób zachęcisz do kontaktu osoby niezdecydowane.
  2. Wypełnienie ankiety
    Jeszcze podczas spotkania poproś klienta o wypełnienie ankiety na temat upodobań żywieniowych, celów i ewentualnych nietolerancji czy przyjmowanych leków. Dzięki temu nie będziesz się przejmować, że zapomnisz o którejś z ważnych kwestii.
  3. Ułożenie diety w danym terminie
    Na podstawie przesłanej przez klienta ankiety ułóż plan żywieniowy. Pamiętaj, aby poinformować go, kiedy dostanie swoje zamówienie, i ściśle trzymać się tego terminu – to buduje zaufanie ważne przy dalszej współpracy.
  4. Prześlij dietę i dodatkowe materiały
    Wraz z rozpisaną dietą postaraj się przesłać klientowi coś ekstra – na przykład listę zamienników wskazanych w diecie produktów czy tabelę do wpisywania pomiarów kontrolnych. Postaraj się, aby klient poczuł, że jest pod dobrą opieką – mimo że kontaktujecie się na odległość.
  5. Pozostań w gotowości
    Zapewnij klienta, że podczas korzystania z rozpisanej przez Ciebie diety, a także po jej zakończeniu pozostajesz do jego dyspozycji. Podkreśl, że klient może w każdej chwili rozwiać swoje wątpliwości bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów.

Oczywiście to tylko ramowy plan układania diet online. Jako ekspert z pewnością najlepiej wiesz, co jeszcze możesz zaoferować swoim klientom, aby czuli się zaopiekowani.

Dodatkowo, jeśli na co dzień pracujesz na siłowni, dowiedz się także, jak zorganizować trening online.

Dieta online za darmo – dobra reklama dźwignią handlu!

Jak zdobyć klientów zainteresowanych dietami online? Oczywiście za pomocą reklamy w internecie! Jeśli Twoja firma nie jest jeszcze obecna na Facebooku, koniecznie stwórz profil i regularnie komunikuj swoim odbiorcom, że planujesz nowości i promocje. W przypadku branży dietetycznej szczególnie ważna jest też dobra, przejrzysta strona internetowa – tutaj rozpiszesz krok po kroku, jak przebiega Twoja współpraca online z klientami i udowodnisz, że jest to forma co najmniej równie wartościowa, co spotkanie osobiste.

układanie diety online za darmo

Dobrym pomysłem na przyciągnięcie nowych klientów będzie też układanie diety online za darmo – oczywiście w ograniczonym zakresie, np. jadłospisu na pierwsze 3 dni .

Wielu klientów, którzy skorzystają z darmowej diety online przygotowanej przez Ciebie, z pewnością zamówi potem pełnopłatną kontynuację. Jeśli jednak zauważysz, że tak nie jest i większość z nich nie wraca po więcej jadłospisów – potraktuj to jako sygnał, że powinieneś coś poprawić, np. w sposobie komunikacji, terminowości czy formie przekazywania rozpisanej diety. Dobrym pomysłem będzie wysłanie do klientów newslettera z prośbą o wypełnienie krótkiego badania satysfakcji z usługi.

Dieta online to szybka i wygodna forma współpracy, którą pokochali Polacy. Wprowadź tę usługę do swojej oferty i prowadź swój biznes zgodnie z duchem czasu!

Jesteśmy gotowi,
by dzielić się z Tobą
wszystkim co wiemy!

Zapisz się do darmowego newslettera

Zapisz się do darmowego newslettera w ramach Akademii Przedsiębiorcy