1. Dla firmy
  2. Akademia przedsiębiorcy
  3. Opis produktu – jak go napisać?
Opis produktu – jak go napisać?

Opis produktu – jak go napisać?

5 min czytania

Mogłoby się wydawać, że opis produktu to najprostszy element do przygotowania na stronie internetowej sklepu. Jest jednak odwrotnie. Od dobrze skonstruowanego opisu często zależy, czy dany klient zdecyduje się na zakup bądź proponowaną mu usługę. Z czego to wynika? Jak pisać opisy produktów, aby działały skutecznie? Jakich błędów należy unikać? Przeczytaj artykuł, by zdobyć odpowiedzi na te pytania!

 

Czytaj dalej, a dowiesz się:

  • Opis produktu – jakie pełni funkcje?
  • Opis produktu – jak napisać go ciekawie i zgodnie z zasadami SEO?
  • Jakich błędów należy unikać przy konstruowaniu opisu produktu?

Przeczytaj również: Co to jest lejek sprzedażowy i jak projektować działania online z jego pomocą?

 

Opis produktu – czym jest i po co go pisać?

 

Kreatywny opis produktu to kluczowy element wpływający na konwersję, a więc realizację celów osób prowadzących sklepy internetowe. Zazwyczaj takim celem jest sprzedaż towarów i właśnie ich adekwatne opisy są jednym z czynników, które o tym decydują. Z badań wynika, że aż 90 proc. konsumentów bierze pod uwagę informacje zawarte w opisie produktu przed podjęciem decyzji o jego zakupie. Profesjonalne opisy produktów pełnią zatem dwie podstawowe funkcje:

 

  • wyjaśniają, czym jest sprzedawany przez Ciebie produkt i jakie są jego cechy,
  • zachęcają klienta do wybrania właśnie tego przedmiotu (tłumaczą, dlaczego warto go kupić).

Opis produktu a SEO – checklista

 

Przeczytaj również: One time offer (OTO) – jak działa oferta limitowana?

 

Tworzenie opisów produktów – podstawowe zasady

 

Jak tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym? Do ich przygotowania możesz zatrudnić copywritera. Jeżeli wolisz zrobić to sam, trzymaj się kilku ważnych zasadach.

 

  1. Pamiętaj, kto jest Twoim klientem (koniecznie przygotuj jego charakterystykę) i dostosuj język opisu do tego, jakich słów używa dana grupa odbiorców (np. jeśli sprzedajesz ubrania dla młodzieży, musisz postawić na luźniejszy, zabawniejszy styl pisania, zrozumiały dla młodych ludzi).
  2. Niezależnie od zakładanej grupy odbiorców staraj się pisać jak najprostszym językiem, który będzie zrozumiały dla każdego.
  3. Zadbaj o to, by Twój przekaz miał zabarwienie emocjonalne – powinien przekonać kupującego, że produkt spełni jego potrzeby na tym polu lub przyniesie mu jakąś korzyść (istnieje słownik wyrazów, które budzą silne reakcje emocjonalne konsumentów – postaraj się wpleść je do opisu).
  4. Uwzględnij w opisie parametry techniczne, informacje o produkcji oraz o zasadach gwarancji, ostrzeżenia i zasady działania, dane o materiałach, z jakich wykonano produkt itd. Pamiętaj jednak, by napisać to jak najprościej.
  5. Unikaj powtarzanych przez wszystkich identycznych sformułowań, słów-wydmuszek i banałów (np. to świetny produkt, który spełni wszystkie Twoje potrzeby).
  6. Wykorzystaj wiedzę dotyczącą marketingu sensorycznego i używaj chwytów, które odwołują się do wielu zmysłów (najlepiej wszystkich pięciu). Opisz wrażenia związane ze stosowaniem produktu tak, by uwzględnić doznania smakowe, słuchowe, dotykowe, wzrokowe i zapachowe, używając trafnych przymiotników i obrazowych porównań.
  7. Zamiast formułować suchy opis, opowiedz swoją historię (storytelling). Zbudujesz w ten sposób autentyczność, zbliżysz się do odbiorcy i stworzysz ciekawą opowieść.
  8. Unikaj zdań wielokrotnie złożonych i zbyt długich akapitów. Zdania powinny być krótkie i tworzyć zwięzły oraz ciekawy opis produktu.
  9. Nie używaj trudnych słów, których znaczenie niekoniecznie jest znane wszystkim.
  10. Uzasadniaj – jeżeli piszesz, że Twój produkt jest „najlepszy” czy „doskonale działa”, wytłumacz dlaczego tak jest (potwierdza to np. zastosowana technologia lub przeprowadzone badania itd.).
  11. Chwal się – dołącz do opisu fragmenty recenzji, zarówno klientów, jak i influencerów, jeśli takie udało Ci się zdobyć. Wspomnij, że produkt zdobył nagrodę branżową lub pisano o nim w mediach.

 

Opis produktu – jak napisać go zgodnie z zasadami?

 

Warto pamiętać, że obecnie ludzie coraz mniej czasu chcą poświęcać na czytanie długich tekstów i dość szybko przeskakują z jednej treści na drugą. Aby połączyć to z wymogiem wyszukiwarki do tworzenia unikalnych opisów produktów, musisz skupić się na tym, by tekst był atrakcyjny:

 

  • pod względem stylu (jeśli brakuje Ci umiejętności, poproś o pomoc kogoś, kto ma lekkie pióro),
  • wizualnie (wzbogać opis o infografiki i zdjęcia, nie twórz też zbitego bloku tekstu, lecz postaraj się, by rozbijać treść, np. nie wyliczając cech produktu po dwukropku w zdaniu, lecz przy użyciu punktorów (bullet-pointów), co ułatwi klientom skanowanie tekstu wzrokiem).

Przeczytaj również: Poznaj 5 sprawdzonych sposobów na poprawienie widoczności Twojej strony w wyszukiwarce Google

 

Opis produktu – kobieta prowadząca sklep internetowy przygotowuje towary do wysyłki

 

Opis produktu – najczęstsze błędy

 

Warto uczyć się na cudzych pomyłkach. W sieci możesz znaleźć wiele witryn, na których pojawiają się opisy produktów, które często działają na niekorzyść sprzedającego. Jako twórca tego typu treści musisz pamiętać o tym, co należy do najczęściej popełnianych błędów przy pisaniu opisów produktów. Poniżej znajdziesz najczęściej popełniane błędy.

 

  • Kopiowanie opisów produktów z innych stron internetowych lub od producentów.
  • Nieumiejętne tłumaczenie z języków obcych, stosowanie kalek językowych, które nie mają sensu w języku polskim.
  • Brak spójności – opisy na stronie są niejednorodne pod względem stylu, jakby tworzyło je kilka osób, całość sprawia wrażenie ogromnego chaosu.
  • Brak konsekwencji w budowaniu marki – styl opisów produktów musi być dostosowany przede wszystkim do docelowej grupy odbiorców, a także do charakteru towarów, które sprzedajesz (jeśli masz do czynienia z produktami premium, musisz pilnować, by podkreślać również w języku luksusowy wymiar danej rzeczy).
  • Budowanie dystansu pomiędzy sprzedawcą a klientem (zrezygnuj z form grzecznościowych i zwracaj się do konsumenta „Ty”, a nie „Pan/Pani”).
  • Błędy językowe – klient może łatwo odnieść wrażenie, że ma do czynienia z kimś nieuporządkowanym, niechlujnym.
  • Brak precyzji i używanie słów, które nic nie znaczą, np. fajny.
  • Podawanie nieprawdziwych informacji lub przesadne zachwalanie produktu.

Przeczytaj również: Jak zadbać o wizerunek firmy w trakcie epidemii i po niej?

 

Jesteśmy gotowi,
by dzielić się z Tobą
wszystkim co wiemy!

Zapisz się do darmowego newslettera

Zapisz się do darmowego newslettera w ramach Akademii Przedsiębiorcy