1. Dla firmy
  2. Akademia przedsiębiorcy
  3. Zalety wizytówki Google Moja Firma
Profil Google Moja Firma – dłoń trzymająca wirtualną wizytówkę

Wizytówki Google Moja Firma dla Twojego biznesu

4 min czytania

Stosunkowo prostym i tanim sposobem na dotarcie do nowych osób, które mogą być zainteresowane Twoimi usługami, jest zaznaczenie swojej obecności w Mapach Google – to właśnie tam wiele z nich szuka interesujących punktów usługowych czy sklepów. Przeczytaj nasz artykuł, aby dowiedzieć się, jak założyć wizytówkę Google Moja Firma i zaistnieć na mapie Twojej okolicy!

O czym dowiesz się z artykułu:

- Dlaczego warto mieć profil Google Moja Firma?

- Jak założyć Google Moja Firma?

- Jak zmodyfikować wizytówkę?

Czytaj też: Strategia marketingowa online – jak ją zaprojektować?

Profil Google Moja Firma – dlaczego warto go mieć?

Twoje przedsiębiorstwo może być oznaczone na Mapach Google nawet, jeśli nie masz tam profilu i nie uzupełniłeś żadnych informacji. Może je dodać każdy – klient korzystający z Twoich usług, miłośnik okolicy czy właściciel biurowca, w którym wynajmujesz lokal. Skoro tak, to czy warto rejestrować się i tworzyć wizytówkę? Zdecydowanie warto! Profil Google Moja Firma daje Ci dostęp do wielu narzędzi, dzięki którym opis Twojego przedsiębiorstwa będzie atrakcyjniejszy dla klientów i skuteczniej ich przyciągnie.

Dlaczego warto tworzyć wizytówki Google Moja Firma

Jak założyć wizytówkę Google Moja Firma? 

Proces tworzenia wizytówki Google Moja Firma jest bardzo prosty i – co ważne dla wielu małych przedsiębiorców – zupełnie bezpłatny. Na początek potrzebujesz konta usługowego Google utworzonego na firmowym adresie e-mail (niekoniecznie w domenie gmail.com). Może to być oficjalny mail przedsiębiorstwa albo taki stworzony specjalnie dla tego celu. Gdy jesteś już zalogowany do swojego konta, możesz przejść dalej i postępować zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie:

- Wejdź na stronę Google Moja Firma (www.business.google.com) i kliknij przycisk „Zarządzaj”.

- Wprowadź nazwę swojej firmy – to właśnie ona będzie figurować na mapie, warto więc wybrać nazwę umieszczoną na szyldzie czy używaną potocznie, a nie tę formalną, z dokumentów. 

- Wybierz rodzaj działalności. Do wyboru jest sklep lokalny, sklep online oraz usługi (oferowane z dojazdem do klienta). Możesz oznaczyć więcej niż jedną opcję. Jeśli wskażesz „sklep online”, w następnym kroku zostaniesz poproszony o wprowadzenie jego adresu internetowego.

- Wybierz z rozwijanej listy kategorię działalności. Ułatwi to klientom trafienie na Twoją firmę, gdy będą szukać przedsiębiorców z branży. W każdej chwili możesz zmienić tę kategorię. 

- Wpisz adres firmy – to miejsce, w którym na mapie pojawi się pinezka z oznaczeniem. Jeśli pod tym adresem znajduje się już jakiś lokal usługowy, zostaniesz zapytany, czy to o niego Ci chodzi. Jeśli tak – potwierdź. Jeśli nie – zaznacz, że żadna z tych opcji nie pasuje. W następnym kroku potwierdź lokalizację, ustawiając na niej pinezkę.

- Wpisz numer telefonu i adres strony internetowej, które chcesz wyświetlać klientom. Nie jest to obowiązkowe – możesz pozostawić to miejsce puste lub uzupełnić je później.

Wizytówka Twojej firmy jest już gotowa. Pozostaje tylko ją zweryfikować. Możliwe opcje to: 

  • potwierdzenie za pomocą kodu wysłanego na adres fizyczny podany przy rejestracji, 

  • potwierdzenie telefoniczne, 

  • potwierdzenie przez nagranie filmu, na którym pokażesz siedzibę swojej firmy, sprzęt i udowodnisz, że to Ty zarządzasz przedsiębiorstwem,

  • rozmowę na żywo. 

Czytaj też: Budowanie świadomości marki w internecie i nie tylko

Modyfikacja wizytówki Google Moja Firma

Gdy wizytówka jest już utworzona, możesz ją edytować i uzupełnić opisy lub coś w nich poprawić. W panelu głównym znajdziesz wiele opcji, które warto uzupełnić, by opis Twojej firmy był kompletny. Wpływa to na jego pozycję w wyszukiwarce – im więcej jakościowej treści, tym wyżej pojawi się on w wynikach wyszukiwania.

Podstawowe kroanie opisu firmy (bardzo ważny punkt z punktu widzenia pozycjonowania) oraz wgranie zdjęć – estetyczne fotografie przyciągają uwagę i są świetnym wabikiem na klientów!ki w optymalizacji wizytówki to: ustawienie godzin otwarcia, zezwolenie (lub nie) na odbieranie wiadomości od klientów, dod Warto także dodać inne niż główna kategorie działalności (można wybrać ich aż dziewięć). 

Jeśli dopiero planujesz uruchomienie lokalu, zawczasu daj o tym znać sąsiadom, uzupełniając datę otwarcia. Możesz dodać ją także, jeśli firma już działa – według niektórych specjalistów SEO wpływa to na pozycję w wynikach wyszukiwania. Jeżeli prowadzisz działalność z dojazdem do klienta, oznacz też obsługiwany obszar. Dzięki temu osoby szukające Twoich usług szybciej i łatwiej do Ciebie trafią. 

Niezweryfikowany profil Google Moja Firma a wprowadzanie zmian

Widzisz już, że wizytówka Google Moja Firma to skuteczne i przydatne narzędzie w promocji firmy – zwłaszcza wśród lokalnej społeczności. Stworzenie jej to szybki proces, który wymaga jedynie przemyślenia tego, czym chcesz przyciągnąć usługobiorców. Nie warto odkładać tego na później! 

Jesteśmy gotowi,
by dzielić się z Tobą
wszystkim co wiemy!

Zapisz się do darmowego newslettera

Zapisz się do darmowego newslettera w ramach Akademii Przedsiębiorcy