1. Polska bezgotówkowa
  2. Aktualności
  3. 75% respondentów: Płatności bezgotówkowe ułatwiają podróżowanie po świecie!
75% respondentów: Płatności bezgotówkowe ułatwiają podróżowanie po świecie!

75% respondentów: Płatności bezgotówkowe ułatwiają podróżowanie po świecie!

2 min czytania

Aż 75% Polaków uważa, że dzięki kartom płatniczym może wygodnie podróżować po świecie – wynika z badania Fundacji Polska Bezgotówkowa. Z kolei ponad 80% respondentów przyznaje, że karta oraz aplikacje mobilne pozwalają na swobodny dostęp do pieniędzy zawsze wtedy, gdy jest taka potrzeba.

Najwięcej zwolenników płatności kartą za granicą jest wśród najmłodszych respondentów - 82% wśród osób między 18 a 24 r.ż. i 80% między 25 a 39 r.ż. Co ciekawe do płatności bezgotówkowych przekonują się również seniorzy – aż 63% badanych w wieku 55+ uważa, że dzięki kartom płatniczym mogą wygodnie podróżować po świecie.

- Atutem płatności bezgotówkowych oraz mobilnych jest szybkość i łatwość oraz bezpieczeństwo transakcji. Jest to szczególnie ważne np. podczas planowania podróży, rezerwacji hoteli i lotów – dzięki płatnościom kartą możemy liczyć np. na szybszy zwrot wpłaconych środków w przypadku anulowania rezerwacji czy ewentualnego niewywiązania się sprzedającego z usług (użytkownicy kart mogą skorzystać z reklamacji, tzw. chargeback). Będąc już na miejscu w podróży, dzięki instrumentom bezgotówkowym nie musimy myśleć o gotówce i nosić jej w portfelu, co zapewnia większy spokój i komfort podróżowania. Karty płatnicze i aplikacje mobilne oferują również wiele dodatkowych funkcji - pozwalają np. wypożyczyć samochód, czy wykupić zdalnie ubezpieczenie na podróże zagraniczne. Ważną kwestią jest również możliwość przejrzystego planowania i kontrolowania naszego wakacyjnego budżetu – dzięki płatnościom elektronicznym mamy wgląd we wszystkie nasze transakcje, co pozwala lepiej prognozować budżet i wydatki - komentuje Zbigniew Wiśniewski, wiceprezes zarządu Fundacji Polska Bezgotówkowa.

„Zwyczaje płatnicze a rozwój sieci akceptacji kart w Polsce: badanie konsumenckie 2022” to część pięcioletniego panelu badawczego zaprojektowanego przez POLASIK Research, a realizowanego przez Minds & Roses oraz KANTAR Polska. Wywiady przeprowadzono metodą CATI (Computer Assisted Telephone Interview) w I kwartale 2023 r. Badania ankietowe zostały zrealizowane na reprezentatywnej, ogólnopolskiej próbie kwotowo-losowej. Respondentami badania były osoby w wieku od 18 do 75 lat zamieszkałe w Polsce.

Jesteśmy gotowi,
by dzielić się z Tobą
wszystkim co wiemy!

Zapisz się do darmowego newslettera

Zapisz się do darmowego newslettera w ramach Akademii Przedsiębiorcy