Terminal płatniczy w telefonie – i jak może się przydać w biznesie?
Czy znasz już aplikację, która sprawia, że Twój smartfon lub tablet mogą służyć jako mobilny terminal? Dzięki niej możesz przyjmować płatności dokonywane zbliżeniowo kartą, zegarkiem czy telefonem. To rozwiązanie, które odpowiada na potrzeby małych i średnich przedsiębiorców w świecie, w którym coraz mniej osób nosi przy sobie gotówkę. Jak działa terminal płatniczy w telefonie i na jakich urządzeniach można go zainstalować? Jakie korzyści są z tym związane? Ile to kosztuje? Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej na ten temat!
Czytaj dalej, a dowiesz się:
- Czym jest aplikacja na telefon z terminalem płatniczym i do czego służy?
- Jakie są zalety posiadania terminala płatniczego w telefonie? W jakich branżach najlepiej sprawdzi się takie rozwiązanie?
- Jak wygląda przyjmowanie płatności telefonem lub tabletem w aplikacji?
- Ile kosztuje korzystanie z terminala płatniczego w telefonie?
Zobacz też: Konto firmowe – jak wybrać najlepsze dla siebie?
Aplikacja na telefon z terminalem płatniczym – co to jest i jak działa?
Terminal płatniczy na urządzeniu mobilnym, to nic innego niż zainstalowana aplikacja, która umożliwia przyjmowanie płatności za pomocą telefonu lub tabletu. Po zainstalowaniu jej na urządzeniu zyskujesz możliwość akceptowania transakcji przy użyciu karty, zegarka lub telefonu. Dotyczy to nie tylko płatności do 100 zł, lecz także tych, które wymagają podania PIN-u. Wystarczy, że klient wpisze kod na Twoim urządzeniu lub potwierdzi transakcję na swoim. Rachunek powstaje tylko i wyłącznie w formie elektronicznej i jest przesyłany do kupującego mailem, SMS-em lub kodem QR.
Aplikacja działa na urządzeniach pochodzących od różnych producentów. Oto warunki, które musi posiadać urządzenie:
- system Android (w wersji minimum 8.0),
- moduł NFC,
- dostęp do internetu.
Terminal płatniczy w telefonie – co zyskuje przedsiębiorca?
Dla przedsiębiorców z wielu branż posiadanie terminala w telefonie czy na tablecie to rozwiązanie idealne. Klasyczny terminal z kasą fiskalną wymaga odpowiedniej ilości miejsca, którego w małych lokalach często brakuje. Zazwyczaj użytkowanie go wiąże się też z niewielkimi opłatami za urządzenie. W przypadku terminala w telefonie oba te problemy odpadają. Jeśli prowadzisz osiedlowy warzywniak, salon manicure czy zakład szewski, takie rozwiązanie wydaje się skrojone dokładnie pod Twój biznes!
Terminal w telefonie to również propozycja dla osób, które świadczą usługi u klienta albo podczas różnego rodzaju wydarzeń (targów, festiwali, kiermaszów itp.). Tradycyjny terminal wymaga podłączenia do prądu, o których w wielu miejscach trudno, zajmuje też sporo miejsca. Istnieją oczywiście mobilne terminale, ale telefon przystosowany do przyjmowania płatności to dużo wygodniejsze rozwiązanie, gdy jesteś makijażystką na eventach, rękodzielnikiem czy agentem ubezpieczeniowym. Coraz mniej klientów korzysta z gotówki na co dzień, posiadanie terminala staje się więc niezbędne. Tym bardziej, że od stycznia 2022 roku wszyscy przedsiębiorcy zobowiązani są do udostępnienia klientom możliwości płatności bezgotówkowych.
Czytaj też: Obowiązek posiadania kasy fiskalnej – kogo dotyczy?
Do największych zalet aplikacji z perspektywy przedsiębiorcy należą:
- mobilność – możliwość przyjmowania płatności w każdym miejscu i o każdej porze,
- większe otwarcie na potrzeby klienta, który może dokonać płatności bezgotówkowej w miejscach, gdzie jeszcze niedawno nie było to możliwe,
- gwarancja niezawodności i bezpieczeństwa, potwierdzona certyfikatami uzyskanymi od Mastercard i Visy (m.in. wdrożone procedury zapobiegające cyberatakom, atesty, asymetryczne klucze, kody PIN),
- prosta obsługa,
- ekologiczna obsługa tego rozwiązania (ograniczenie do jednego urządzenia, które i tak posiadasz, brak papierowych rachunków, aktualizacje dokonywane online),
- budowanie wizerunku innowacyjnej, nowoczesnej firmy,
- niższe koszty obsługi.
Jak przyjąć płatność na telefonie lub tablecie?
Jeżeli masz aplikację na swoim telefonie lub tablecie, przyjmowanie płatności nie powinno sprawiać Ci problemu. Dokonasz tego w trzech prostych krokach:
Terminal płatniczy w telefonie – czy to się opłaca?
Jako jedną z zalet korzystania z aplikacji jej dostawcy wyróżniają niskie koszty użytkowania. Co to dokładnie znaczy? W ofercie dla klienta ustalana jest minimalna miesięczna opłata za korzystanie z aplikacji. Nie ma natomiast konieczności dzierżawienia dodatkowego urządzenia, a więc całkowity koszt jest znacznie niższy niż w przypadku zwykłego terminala – stacjonarnego czy mobilnego.
Jeśli zdecydujesz się na przystąpienie do Programu Polska Bezgotówkowa, z góry wiesz, że zyskujesz możliwość korzystania z aplikacji za darmo przez 12 miesięcy. Musisz jednak spełniać następujące warunki:
- przez 12 miesięcy poprzedzających przystąpienie do Programu Polska Bezgotówkowa nie miałeś podpisanej umowy na akceptację transakcji bezgotówkowych,
- korzystasz z Programu po raz pierwszy.
Zapytaj o aplikację w swoim banku lub wejdź na stronę po więcej informacji.
Czytaj też: Dotacje dla firm – skąd i jak je pozyskiwać?