1. Dla firmy
  2. Akademia przedsiębiorcy
  3. Jak zapakować paczkę?
Jak zapakować paczkę?

Jak zapakować paczkę?

10 min czytania

W przeciwieństwie do wielu innych sektorów usługi pocztowe i kurierskie działają płynnie. To znakomita wiadomość nie tylko dla konsumentów, ale też dla przedsiębiorców, którzy dzięki temu mogą pomyśleć o przeniesieniu swojego biznesu do sieci. Pamiętaj jednak, że także w sprzedaży wysyłkowej obowiązują pewne obostrzenia. Jak zapakować paczkę i jak dostarczyć ją w bezpieczny sposób?

Z tekstu dowiesz się:

  • czy koronawirus może przetrwać na paczce,
  • jak właściwie przygotować i nadać paczkę,
  • jak bezpiecznie odebrać przesyłkę w czasie pandemii,
  • jakie środki ostrożności podjęli dostawcy, aby zapewnić swoim klientom maksimum bezpieczeństwa.

Jak pakować paczki - bezpieczna dostawa

Globalna pandemia koronawirusa spowodowała znaczny wzrost zainteresowania zakupami online, a co za tym idzie – zwiększyła liczbę dostaw paczek do domów, biur i paczkomatów. Jak zapakować paczkę do wysyłki, aby zrobić to zgodnie z procedurami? Z jakich usług możesz skorzystać jako nadawca i odbiorca? Dowiedz się więcej o wysyłce i odbiorze paczek w czasie pandemii.

Czy koronawirus może przetrwać na paczce?

To pytanie zadawano sobie jeszcze przed wybuchem epidemii w Europie. Wszystko ze względu na dużą liczbę zamówień z serwisu Aliexpress, umożliwiającego chińskim firmom bezpośrednią sprzedaż wysyłkową swoich produktów na rynki całego świata. Chiny, które na przełomie 2019 i 2020 roku stały się światowym epicentrum pandemii, zapewniały o bezpieczeństwie wysyłanych produktów. Co na to naukowcy?

Profesor Euan Tovey z Research Fellow in Medicine na Uniwersytecie w Sydney przyznaje, że wciąż nie ma pewności, jak długo wirus potrafi się utrzymać na różnych powierzchniach. Według wiedzy, którą naukowcy dysponują obecnie, ten czas wynosi od kilku godzin do kilku dni, w zależności od wielu zmiennych. Wszelkie badania mogą być jednak niedoszacowane, ponieważ odbywają się głównie w laboratoriach. W przypadku wirusa sporo zależy bowiem od warunków zewnętrznych, takich jak temperatura, wilgotność czy wentylacja.

Największe i najpewniejsze badania dowodzą, że koronawirus może przetrwać na plastiku nawet przez 72 godziny. Jego żywotność jest o wiele niższa w przypadku tektury – jak podaje „New England Journal of Medicine”, jest to około jednej doby. Przy zachowaniu pewnych środków ostrożności ryzyko zakażenia jest jednak niemal zerowe.

Jak zapakować paczkę, aby zachować bezpieczeństwo?

Zasady pakowania paczek do wysyłki nie uległy znaczącym zmianom. Przytoczone wyżej badania dotyczące żywotności koronawirusa sugerują, że kartony do pakowania są bezpieczniejsze bez plastikowych osłon, jednak te z kolei można łatwiej zdezynfekować.
Pamiętaj, aby dostosować przesyłki do wymagań przewoźnika – zarówno jej zawartość, jak i opakowanie. Informacje o wymogach znajdziesz na stronie internetowej dostawcy lub w jego mediach społecznościowych . Masz tam także możliwość zasięgnięcia fachowej opinii poprzez dostępne dla klientów formularze, czaty czy infolinie. Nie zapominaj, że ze względu na zwiększone zainteresowanie tego typu usługami czas oczekiwania na odpowiedź może się wydłużyć.

Informuj klientów o bezpieczeństwie dostawy Twoich produktów

W dobie koronawirusa specjaliści rekomendują, aby za wszelkie produkty i usługi płacić kartą lub online. Dlatego jako przedsiębiorca powinieneś umożliwić to swoim klientom i uświadamiać ich w tym zakresie.

  • Unikaj płacenia gotówką. Dowiedz się więcej o zaleceniach dla konsumentów i sprzedawców oraz o akcji #ZdrowoBezgotówkowo.
  • Dotrzyj do klientów różnymi kanałami (takimi jak strona internetowa, social media czy newsletter) i zapewnij ich, że odbieranie przesyłek jest bezpieczne, a firmy kurierskie należycie zadbały o bezpieczeństwo użytkowników. To ważne, aby Twoi klienci mieli poczucie, że po drugiej stronie stoi kompetentny i odpowiedzialny sprzedawca, który dba o ich komfort i zdrowie.
  • Pokaż, że wiesz, jak bezpiecznie nadawać produkty, oraz poinstruuj odbiorców, co mogą zrobić, aby zminimalizować ryzyko zakażenia, kupując online.
  • Możliwości sprzedaży internetowej jest wiele, dlatego warto z nich korzystać i prowadzić swoją działalność na szeroką skalę.

Przeczytaj także: Jak sprzedawać produkty, kiedy zamknięto lokale i odwołano targi? Sklep na Allegro, Etsy i inne

Bezpieczna dostawa kurierem – jakie zmiany wprowadzili dostawcy?

Jakie działania w celu zapewnienia bezpieczeństwa wprowadziły firmy dostawcze? Kurierzy starają się przekazywać przesyłki bezkontaktowo, noszą maski oraz rękawiczki, nie wymagają również podpisu na skanerze. Dla własnego bezpieczeństwa po odebraniu paczki możesz przetrzeć opakowanie ściereczką dezynfekującą, a po wyrzuceniu opakowania dokładnie umyć ręce.

Aby jeszcze bardziej zminimalizować ryzyko zakażenia koronawirusem, RUCH S.A. jako pierwsza w Polsce firma świadcząca usługi kurierskie wprowadziła obowiązkowy proces odkażania ozonem przesyłek obsługiwanych w ramach usługi „Paczka w RUCH-u”.

Jedną z bezpieczniejszych form nadawania i odbierania paczek jest korzystanie z paczkomatów. InPost, mający ponad 6000 punktów w całej Polsce, wydał dla swoich klientów następujące rekomendacje:

  • jeśli masz wybór pomiędzy dostawą przez kuriera i do paczkomatu, wybierz tę drugą opcję; to pozwala ograniczyć kontakt z innymi osobami,
  • odbierając paczkę z paczkomatu, nie dotykaj panelu sterującego – otwórz skrytkę za pomocą aplikacji InPost z poziomu smartfona (aplikacja do pobrania w sklepach App Store i Google Play).

W dostawie krajowej nie wprowadzono znaczących zmian, jednak w przypadku przesyłek międzynarodowych sytuacja jest bardzo dynamiczna. Dlatego przed wysłaniem lub zamówieniem paczki zapoznaj się z aktualnościami na stronie danego dostawcy. Aktualizacje są także dostępne na stronie: https://furgonetka.pl/blog/koronawirus-aktualnosci-z-firm-kurierskich/

Upewnij się, że Twoi klienci mogą zamawiać produkty różnymi kanałami. Daj im możliwość wyboru dostawcy i pozwól im poczuć się bezpieczniej.

Jesteśmy gotowi,
by dzielić się z Tobą
wszystkim co wiemy!

Zapisz się do darmowego newslettera

Zapisz się do darmowego newslettera w ramach Akademii Przedsiębiorcy