Twoja marka i promowanie na Instagramie – sprawdź jak to działa, ile kosztuje i czy się opłaca

05.06.2020

Czy wiesz, że przeciętny użytkownik Instagrama spędza w aplikacji od 40 minut do nawet 3 godzin dziennie? W Polsce jest obecnie ponad 6 mln aktywnych kont (i ta liczba ciągle rośnie), a 80% ich właścicieli loguje się na swój profil każdego dnia. Te dane pokazują, jak wielki potencjał ma promowanie na Instagramie. Dowiedz się, co zrobić, aby skorzystała na tym Twoja firma!

Z tekstu dowiesz się:

  • dlaczego warto promować markę na Instagramie,
  • jakie bezpłatne działania zwiększą skuteczność Twoich postów
  • jak promować post w aktualnościach na Instagramie,
  • z jakiego narzędzia skorzystać, aby ustawić reklamę płatną na IG,
  • jak ustawić reklamę na InstaStory,
  • ile kosztuje reklama na Instagramie.
Promocja na Instagramie – marka odzieżowa

„Insta” stawia przede wszystkim na obraz – filtry, ciekawe scenerie, ujmujące fotografie. Jeśli one przyciągną widza, to w następnej kolejności zainteresuje się on również opisem. A stąd już tylko krok do tego, aby obserwator kliknął w Twoją reklamę, a potem kupił produkt lub zarezerwował usługę.

Młodzi użytkownicy i nastawienie na grafikę – odkryj potencjał promocji na Instagramie

Instagram to portal zdominowany przez młodych odbiorców – nastolatków i tzw. młodych dorosłych (wiek: 15-34). Portal wykorzystuje formaty, które mocno ich przyciągają: estetyczne zdjęcia, emotikony, gify i krótkie materiały wideo. Instagram już na pierwszy rzut oka wygląda prościej i bardziej estetycznie niż Facebook, na którym jest obecnie mnóstwo treści.

Główne zalety obecności marki i promowania postów na Instagramie to:

  • niskie koszty reklam,
  • reklama w miejscu, którym ludzie spędzają każdą wolną chwilę,
  • fakt, że użytkownicy na Instagramie szukają inspiracji i pomysłu na siebie (swój styl, swoje wnętrze itd.),
  • fakt, że użytkownicy Instagrama chętniej reagują na publikowane treści (w porównaniu do użytkowników Facebooka).
Promocja Instagram – sporo zdziałasz bez płacenia!

Masz już swoje konto firmowe na Instagramie? Świetnie! Żeby dobrze rozpocząć szeroko pojęte działania promocyjne, na początek mamy dla Ciebie kilka propozycji tego, co zrobisz dla swojej marki bez płacenia ani grosza. Pamiętaj o tych drobnych ulepszeniach, a Twoje posty zobaczy znacznie więcej potencjalnych klientów!

  • Korzystaj z hasztagów – popularne hasła z poprzedzającym je znakiem # działają na zasadzie tagów na blogu, tematycznie kategoryzując zdjęcia. Dzięki takiemu zabiegowi trafisz z postami Twojej marki do grupy osób zainteresowanych danym tematem. Pamiętaj, aby hasztagi były powiązane z tym, co jest na zdjęciu – inaczej mogą być mylące. Przy poście o nowej kolekcji butów letnich w Twoim sklepie internetowym użyj na przykład: #modnapolka, #nowosc, #obcasy, #perełki, #butydamskie, #modnie, #butynalato, #sandaly, itd.
  • Zachęcaj do dialogu, „zaczepiaj”, zadawaj pytania dostosowane do Twoich produktów i potencjalnych odbiorców – na przykład: „Które z nowości na zdjęciu chciałabyś mieć w swojej szafie?”.
  • Korzystaj z algorytmu Instagrama – sprawdź statystyki swojego konta i publikuj posty w takich dniach i godzinach, w których zauważasz największą aktywność obserwatorów.
  • Informuj o swoim profilu na IG na innych portalach społecznościowych – na przykład na Facebooku.
Przykładowy post na Instagramie
Jak promować post na Instagramie? Reklama w aktualnościach

Reklama na Instagramie w aktualnościach wyświetla się tak, jak zwykły post osoby, którą obserwujesz. Na pierwszy rzut oka można nawet nie zauważyć, że to reklama – więc internauta z dużym prawdopodobieństwem skupi na niej swoją uwagę tak samo jak na postach opublikowanych przez znajomych.

Jak uruchomić reklamę na Instagramie? Nie musisz nawet korzystać z komputera. Zrobisz to wygodnie w aplikacji Instagram.

  1. Opublikuj na swoim profilu post, który chcesz promować, lub wybierz jeden z tych, które już masz. Wciśnij przycisk „Promuj”.
  2. Wybierz swój cel reklamowy (gdzie chcesz przekierować użytkownika, który kliknie w reklamę).
    Promowanie na Instagramie – ustawianie lokalizacji docelowej kampanii
  3. Ustaw CTA (call to action, czyli hasło zachęcające do kliknięcia) oraz grupę odbiorców. Jeśli decydujesz się na ręczną konfigurację, wybierz lokalizację, zainteresowania oraz wiek i płeć potencjalnych odbiorców. To wszystko pomoże reklamie trafić do tych osób, które mogą być realnie zainteresowane Twoimi produktami lub usługami.
    Promowanie na Instagramie – ustawianie grupy odbirców kampanii
  4. Wybierz czas trwania kampanii oraz budżet, który chcesz przeznaczyć na reklamę. Aby była skuteczna, polecamy Ci zacząć promowanie na Instagramie od minimum 10-20 zł dziennie. Po tym kroku uruchom promocję.
    Promowanie na Instagramie – ustawianie budżetu i czasu trwania kampanii
Promowanie postów na Instagramie za pomocą menadżera reklam

Inne narzędzie do tworzenia reklam na Instagramie to menadżer reklam, który prawdopodobnie już znasz, jeśli masz doświadczenie z ustawianiem reklam na Facebooku. FB i IG to dwa produkty tej samej firmy – więc wspólny panel znacznie ułatwia sprawę ustawiania promocji. Wystarczy, że będziesz podążać za wskazówkami menadżera jak przy reklamie FB, a w sekcji „Umiejscowienia” wybierzesz miejsce, w którym Twoja reklama ma się wyświetlać.

Co ciekawe, promowanie na Instagramie za pośrednictwem menadżera FB nie wymaga, aby Twoja firma miała konto na IG. Niezależnie od tego warto jednak je mieć ze względu na inne korzyści, o których piszemy w tym artykule.

Więcej na temat ustawiania reklamy za pomocą menadżera FB znajdziesz w sekcji pomocy Facebooka oraz w naszym artykule na temat taniej reklamy w internecie.

Promowanie na Instagramie z użyciem menadżera zadań

Promowanie Instagrama firmowego na InstaStory

Kolejna możliwość płatnego promowania konta na Instagramie to reklamy w InstaStory, czyli w miejscu, gdzie użytkownicy przeglądają relacje swoich znajomych, dostępne tylko przez 24 godziny od momentu opublikowania. Dużą zaletą tego sposobu jest to, że reklamy w InstaStory da się pominąć, ale nie da się ich przeoczyć. Więc każdy, komu na podstawie targetowania (wybierania grupy odbiorców) zostanie wyświetlona Twoja reklama, będzie miał okazję na szybkie zapoznanie się z jej treścią. Ważne, żeby story było na tyle interesujące, aby zatrzymać internautę na chwilę i zachęcić go do kliknięcia – inaczej szybko zniknie. Po raz kolejny potwierdza się prawda, że Instagram to medium, w którym liczy się przede wszystkim atrakcyjny obraz!

Aby ustawić promowanie na InstaStory, wykonaj poniższe kroki.

  1. Przejdź do menedżera reklam i wybierz opcję „Utwórz”.
  2. Wybierz cel swojej reklamy.
  3. Uzupełnij szczegóły. Na poziomie „Umiejscowienia” wybierz pole „Stories”.
  4. Ustaw swój budżet i harmonogram. Potem postępuj zgodnie ze wskazówkami.
  5. Jako format reklamy wybierz pojedynczy obraz, pojedynczy film lub karuzelę.
  6. Dodaj do reklamy wybrane obrazy, filmy, ankiety oraz pozostałe informacje. Jeśli chcesz, użyj szablonów relacji – bezpłatnego narzędzia do projektowania, które umożliwia przekształcenie dowolnego materiału w pionową animację na potrzeby relacji InstaStories.
  7. Gotowe! Twoja reklama już zaczyna pojawiać się w relacjach wybranych użytkowników Instagrama.
Promowanie na Instagramie – cena reklam

Zastanawiasz się, ile kosztuje reklama na Instagramie? Na szczęście nie jest droga (znacznie tańsza niż na Facebooku), a dodatkowo jej cena zależy od liczby kliknięć – czyli od tego, jak wielu użytkowników zainteresuje Twoja promocja. Jest to zatem koszt, który ma realną szansę, aby zwrócić się z nawiązką w postaci sprzedanego produktu z Twojego sklepu lub umówionej wizyty w Twoim salonie fryzjerskim czy kosmetycznym.

Jak już wspomnieliśmy, Instagram to portal mocno ukierunkowany na aspekty wizualne, więc sukces Twojej reklamy mocno zależy od dobrego pomysłu i udanego projektu grafiki. Z tego też powodu niektóre branże na IG sprzedają się lepiej (np. moda, uroda, wnętrza), niektóre nieco gorzej (np. biznes), ale i tak ceny wahają się od 20 do jedynie 50 groszy za kliknięcie w daną reklamę.

Sprawdź przykładowe wyniki promowania Instagrama firmy z branży wnętrzarskiej. Poniższe statystyki dotyczą reklamy kierowanej do odbiorców zainteresowanych kategoriami Architecture & Design, Architektura wnętrz, Remonty, Dom lub Architektura. Kliknięcie za mniej niż 10 groszy to bardzo niski koszt!

Koszty promowania na Instagramie

Promocja na Instagramie to duża szansa na zwiększenie popularności Twojej firmy w sieci, a także na większe zyski. Podążaj za naszymi wskazówkami i daj szansę portalowi, na którym wielu młodych ludzi spędza nawet kilka godzin dziennie! Sprawdź także, jak założyć sklep na Instagramie.