1. Polska bezgotówkowa
  2. Projekty
  3. Click to Pay – globalny standard płatniczy już wkrótce w Polsce
Click to Pay – globalny standard płatniczy już wkrótce w Polsce

Click to Pay – globalny standard płatniczy już wkrótce w Polsce

2 min czytania

Click to Pay to globalny standard płatniczy, już niedługo dostępny także w Polsce. Fundacja Polska Bezgotówkowa – przy wsparciu Mastercarda i Visy – prowadzi działania, które mają na celu rozpropagowanie w naszym kraju tej wygodnej i bezpiecznej metody płatności kartą w internecie.

Do zapłacenia za pomocą Click to Pay potrzeba tylko urządzenia z dostępem do internetu: komputera, laptopa czy smartfona. Największą zaletą tego rozwiązania jest to, że eliminuje konieczność wpisywania każdorazowo podczas płacenia numeru karty, kodu CVV i podawania innych informacji. 

Click to Pay jako standard płatności w internecie można porównać do terminali płatniczych, które akceptują w ten sam sposób wszystkie płatności zbliżeniowe dokonywane kartą – bez względu na organizację, która ją wydała. Rozwiązanie to ma na celu umożliwienie konsumentom dokonywania płatności za zakupy online w dowolnym środowisku lub sieci, w jednolity i bardzo intuicyjny sposób. Wypracowanie optymalnego doświadczenia klienta pozwoli zwiększyć jego satysfakcję zakupową oraz poczucie bezpieczeństwa, jednocześnie umożliwi podłączenie wielu kart do jednego wirtualnego portfela, co wpłynie na znacznie szybszą obsługę płatności – wyjaśnia Joanna Erdman, prezes zarządu Fundacji Polska Bezgotówkowa.

Metoda oparta jest na globalnym standardzie SRC opracowanym przez EMVCo. Zostanie on jednak dopasowany do potrzeb lokalnych klientów i tego, jak Polacy robią zakupy w internecie i za nie płacą. Aby rozwiązanie jak najlepiej odpowiadało potrzebom, specjaliści przyglądają się najlepszym praktykom rynkowym oraz konsultują się z dostawcami usług płatniczych, agentami rozliczeniowymi czy bankami. 

Bazujemy na doświadczeniach międzynarodowych wdrożeń oraz jednolitym standardzie EMV, ale chcemy, aby standard wdrożenia był dopasowany do potrzeb lokalnych klientów. Polski rynek ma swoją specyfikę płatności w internecie i zależy nam na tym, by wykorzystać najlepsze praktyki w projekcie Click to Pay. Widzimy także, że to rozwiązanie ma olbrzymi potencjał i pozwala budować nowe produkty i usługi – dodaje Adrian Kurowski, Dyrektor Visa w Polsce.

Click to Pay to także nadzieja na dalszy rozwój tego obszaru w Polsce, powstawanie nowych produktów i usług.

To już kolejny projekt Fundacji Polska Bezgotówkowa, który konsoliduje środowisko płatnicze w celu wypracowania wspólnego rozwiązania dla rynku płatniczego. Clik to Pay będzie zapewniał intuicyjny i szybki proces dla kupującego oraz bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa płatności – podsumowuje Bartosz Ciołkowski, Dyrektor Generalny na Europę Południowo-Wschodnią Mastercard Europe.

– Bazujemy na doświadczeniach międzynarodowych wdrożeń oraz jednolitym standardzie EMV, ale chcemy, aby standard wdrożenia był dopasowany do potrzeb lokalnych klientów. Polski rynek ma swoją specyfikę płatności w internecie i zależy nam na tym, by wykorzystać najlepsze praktyki w projekcie Click to Pay. Widzimy także, że to rozwiązanie ma olbrzymi potencjał i pozwala budować nowe produkty i usługi – dodaje Adrian Kurowski, Dyrektor Visa w Polsce.

Jesteśmy gotowi,
by dzielić się z Tobą
wszystkim co wiemy!

Zapisz się do darmowego newslettera

Zapisz się do darmowego newslettera w ramach Akademii Przedsiębiorcy