Zastanawiasz się, jak wypromować sklep internetowy? Wyróżnij się na tle konkurencji! Poznaj najnowsze trendy e-commerce, za którymi warto podążać.
Prowadzenie biznesu, który opiera się na sprzedaży produktów lub usług w sieci, wymaga od przedsiębiorców dobrej znajomości branży i działań konkurencji, a przede wszystkim trendów e-commerce. Dzięki nim można lepiej poznać zachowania zakupowe klientów i spełnić ich oczekiwania. Zastanawiasz się, jak rozreklamować sklep internetowy i zrobić pozytywny szum wokół swojej marki? W artykule przygotowaliśmy dla Ciebie kilka wskazówek. Dzięki nim stworzysz nowoczesną strategię sprzedażową, zwiększysz rozpoznawalność swojej firmy i jej zyski.
Czytaj dalej, a dowiesz się:
- Jak reklamować się w sieci z pomocą SEO, content marketingu i Google Ads?
- W jaki sposób promować sklep internetowy w social mediach?
- Jakie są najnowsze trendy e-commerce, które pomogą rozreklamować firmę?
Przeczytaj również: Jak budować trwałe relacje z klientem? Poznaj kilka sprawdzonych sposobów!
Jak reklamować sklep internetowy? Poznaj trzy ważne obszary e-commerce
Skuteczna promocja firmy wymaga od przedsiębiorców zastosowania nowoczesnych strategii marketingowych dostosowanych do dynamicznie zmieniających się trendów. W świecie e-commerce konkurencja jest ogromna, dlatego reklamowanie sklepu internetowego powinno opierać się na synergii różnych działań. Na co powinieneś zwrócić szczególną uwagę?
Bardzo ważnymi elementami, które pomogą Ci lepiej rozreklamować sklep internetowy, są SEO (ang. Search Engine Optimization), czyli optymalizacja Twojej strony internetowej pod wyszukiwarki, oraz content marketing (strategiczne podejście polegające na tworzeniu i dystrybucji wartościowych, istotnych i spójnych treści w celu przyciągnięcia i zaangażowania określonej grupy odbiorców, co pomaga osiągnąć korzyści biznesowe). Stworzenie strony www firmy, przygotowywanie opisu produktów i artykułów blogowych opartych na słowach kluczowych, których najczęściej szukają kupujący, da Ci szansę na wysoką pozycję w Google i dotarcie do potencjalnych klientów.
Warto wziąć pod uwagę to, że działania SEO będą widoczne dopiero po upływie kilku miesięcy. Jeżeli chcesz na bieżąco informować klientów o nowościach czy aktualnych promocjach w Twoim sklepie online, warto rozważyć skorzystanie z reklam internetowych w Google Ads. To platforma reklamowa online firmy Google, która umożliwia firmom tworzenie płatnych kampanii promocyjnych wyświetlanych w wynikach wyszukiwania, na stronach partnerów oraz w innych usługach Google.
W działaniach Google Ads kluczowe jest precyzyjne targetowanie, aby dotrzeć do użytkowników na różnych etapach ścieżki zakupowej. Także w tym przypadku analiza wyników kampanii oraz ich regularna optymalizacja pozwalają maksymalizować zwrot z inwestycji i skutecznie rozreklamować sklep internetowy.
Przeczytaj również: Budowanie świadomości marki w internecie i nie tylko
Jak promować sklep internetowy, korzystając z mediów społecznościowych (tzw. social mediów)?
Dzisiaj każda firma powinna promować swój sklep internetowy w mediach społecznościowych. Najpierw jednak trzeba założyć konto lub profil na platformach takich jak Facebook, Instagram czy TikTok. Najlepiej wymyśl dla nich nazwę zgodną z marką sklepu, która będzie prosta i łatwa do zapamiętania.
Platformy takie jak Facebook, Instagram czy TikTok stały się nieodłącznym elementem strategii marketingowych w e-commerce. Aby efektywnie reklamować swoje produkty w mediach społecznościowych, zbudować zasięgi na swoim koncie firmowym i zdobyć zaangażowanie użytkowników, musisz zadbać o regularne publikowanie atrakcyjnych i angażujących treści. Możesz wzbogacić je formatami wideo, relacjami na żywo i krótkimi stories. Spróbuj także zaangażować się w dialog z obserwującymi, odpowiadając na ich komentarze i wiadomości.
Inną opcją jest przygotowanie płatnych reklam w mediach społecznościowych, które pozwolą Ci na precyzyjne targetowanie odbiorców (np. względem płci, wieku, miejsca zamieszkania i zainteresowań), co zwiększy skuteczność kampanii i pozwoli na wypromowanie Twojego sklepu. To jednak nie wszystko…
Współpraca z influencerami może być kolejnym istotnym elementem skutecznej reklamy. Dzięki rekomendacjom twórców internetowych, marka może zyskać większą wiarygodność i dotrzeć do precyzyjnie określonej grupy odbiorców. Wybór odpowiedniego influencera powinien być dobrze przemyślany. Ważne jest, aby jego wizerunek był zgodny z wartościami Twojej firmy, a treści, które publikuje, miały autentyczny przekaz. Kampanie reklamowe (np. na Instagramie albo TikToku) mogą obejmować np.:
recenzje produktów,
kody rabatowe,
współpracę przy tworzeniu unikalnych kolekcji.
Czytaj też: Finansowanie start-upu – gdzie szukać pieniędzy na inwestycję?
Reklamowanie sklepu internetowego za pomocą najnowszych trendów e-commerce
Powyższe działania e-commerce (opierające się na SEO, content marketingu, Google Ads oraz social mediach) to dzisiaj absolutna podstawa. A jakie są trendy na nadchodzące miesiące? W jakim kierunki iść, aby reklamowanie sklepu internetowego przyniosło Twojej firmie wymierne korzyści i pozwoliło Ci wyprzedzić konkurencję? Oto kilka pomysłów!

1. Cross-border
Cross-border, czyli sprzedaż międzynarodowa, to trend, który otwiera przed firmami nowe możliwości. Dzięki niemu możesz dotrzeć do klientów z innych krajów, zwiększając tym samym sprzedaż i rozpoznawalność marki. Aby skutecznie wejść na rynki zagraniczne, dostosuj ofertę do lokalnych preferencji i potrzeb klientów, zapewnij obsługę klienta w języku danego kraju, do którego kierujesz ofertę, i zadbaj o logistykę towarów oraz procesy płatności dostosowane do międzynarodowych standardów.
2. TikTok
Według zapowiedzi w najbliższym czasie TikTok urośnie w siłę. Już teraz eksperci widzą w nim ogromny potencjał. Jest to jedna z największych platform sprzedażowych. Szacuje się, że w jej dalszym rozwoju ogromną rolę odegra generacja Z. Warto więc już dziś pomyśleć, jak można wykorzystać to medium do promowania swojej firmy.
3. AI
Znaczenie sztucznej inteligencji (ang. Artificial Intelligence – AI) stale rośnie, a personalizacja obsługi klienta staje się standardem w e-commerce. Konsumenci będą oczekiwać kolejnych nowinek związanych z AI oraz dopasowanych ofert i rekomendacji opartych na ich preferencjach czy historii zakupowej. Jeśli jeszcze nie wdrożyłeś narzędzi AI do swojego sklepu, jak najszybciej warto to zmienić, aby skorzystać np. z automatyzacji procesu sprzedażowego w firmie, który może poprawić klientom komfort zakupów i skrócić czas potrzebny na znalezienie odpowiedniego produktu.
4. Omnichannel
W rozwoju e-commerce kluczowa stanie się strategia omnichannel, która zapewnia klientom płynne doświadczenia zakupowe we wszystkich kanałach – online, offline, mobilnie i w mediach społecznościowych. Dzięki niej kupujący mogą np. rozpocząć zakupy w aplikacji mobilnej, kontynuować je na stronie internetowej, a zakończyć w sklepie stacjonarnym bez utraty ciągłości interakcji z Twoją marką. Klienci coraz częściej oczekują bowiem integracji sklepów internetowych z fizycznymi punktami sprzedaży oraz spersonalizowanej obsługi na każdym etapie ścieżki zakupowej. Jeśli pójdziesz w tym kierunku, możesz zwiększyć lojalność wobec swojej marki i firmowe dochody. Wskazówką na przyszłość może być zainwestowanie w technologie umożliwiające szybkie i wygodne zakupy – np. kasy samoobsługowe, aplikacje mobilne czy chatboty.
5. Marketplaces
Marketplaces, czyli platformy handlowe łączące sprzedawców i kupujących, będą w nadchodzących latach nadal dynamicznie się rozwijać. Konsumenci wciąż bardzo chętnie wybierają te serwisy ze względu na szeroką ofertę, atrakcyjne ceny i wygodne metody dostawy. Jeżeli jeszcze nie sprzedajesz na nich swoich produktów, warto się nad tym zastanowić. Z zapowiedzi ekspertów e-commerce wynika, że w szczególny sposób wzrośnie znaczenie marketplace’ów niszowych, specjalizujących się w określonych kategoriach – np. ekologia, produkty premium czy lokalne rzemiosło. Może to pomysł, z którego warto skorzystać?
6. Re-commerce
Re-commerce, czyli sprzedaż używanych produktów, ma być kolejnym trendem w e-commerce w nadchodzących latach. Konsumenci będą zwracać uwagę na zrównoważony rozwój i chętniej wybierać produkty z drugiej ręki, szczególnie w kategoriach mody, elektroniki i mebli. Jeżeli masz taką szansę, pomyśl np. o wdrożeniu opcji regeneracji produktów, umożliwiając klientom wygodne odsprzedawanie rzeczy bezpośrednio na platformach zakupowych. Wzrost popularności re-commerce to dla Ciebie szansa na zbudowanie ekologicznego wizerunku marki i przyciągnięcie świadomych klientów.
7. Buy now, pay later (BNPL)
Model „Kup teraz, zapłać później” to kolejny standard w e-commerce. Jeżeli nie masz tej opcji w swoim sklepie internetowym, pomyśl o jej wdrożeniu, oferując klientom większą elastyczność finansową. Dzięki BNPL konsumenci mogą dokonywać zakupów bez konieczności natychmiastowego płacenia, co zwiększa wartość koszyka zakupowego i poprawia współczynnik konwersji.
8. Model subskrypcyjny
Dobrze już znane wszystkim subskrypcje będą w e-commerce cieszyć się rosnącą popularnością, oferując klientom wygodę i oszczędność czasu. Już teraz możesz zastanowić się, jak wdrożyć to rozwiązanie do swojego sklepu, aby w ramach abonamentu zapewnić kupującym np. regularne dostawy swoich produktów. Przenalizuj także możliwość stworzenia programów lojalnościowych i ekskluzywnych ofert dla subskrybentów.
Jak widzisz, aby skutecznie reklamować sklep internetowy i zwiększyć sprzedaż, warto łączyć różne strategie marketingowe i dostosowywać je do potrzeb firmy. Optymalizacja SEO, content marketing, kampanie Google Ads i działania w mediach społecznościowych to kluczowe elementy skutecznej promocji. Warto także obserwować zapowiedzi nowych kierunków rozwoju w branży e-commerce i starać się je systematycznie wdrażać, aby wyróżnić się na rynku. Powodzenia!
Sprawdź także: Customer journey map – sposób na skuteczny lejek sprzedażowy