1. Dla Ciebie
  2. Artykuły
  3. Zakupy online – dlaczego warto kupować przez internet?
Zakupy online – dlaczego warto kupować przez internet?

Zakupy online – dlaczego warto kupować przez internet?

4 min czytania

Zakupy online biją rekordy popularności – a jeszcze większego rozpędu nabrały od wybuchu pandemii. Dzięki szerokiemu asortymentowi sklepów internetowych jesteś w stanie szybko, komfortowo, a przede wszystkim tanio wybrać interesującą Cię ofertę, bez obaw o stanie w kolejkach czy brak danego egzemplarza. Jeszcze masz wątpliwości co do regularnego korzystania z platform e-commerce? Sprawdź, dlaczego warto kupować przez internet!

Czytaj dalej, a dowiesz się:

  • Ilu Polaków wybiera zakupy online?
  • Jakie cechy e-commerce szczególnie cenią sobie krajowi klienci?
  • Jakie formy dostawy najbardziej motywują do zakupów online?

Czytaj również: Zakupy w sieci - wady i zalety. 

Dlaczego zakupy online są aż tak popularne?

 Pandemia koronawirusa pokrzyżowała plany wielu miłośnikom zakupów stacjonarnych, a silny już wcześniej e-commerce (czyli mówiąc ogólnie: sprzedaż przez internet) nabrał jeszcze większego wiatru w żagle. Dobrze obrazują to coroczne badania zespołu Gemius i Izby Gospodarki Elektronicznej „E-commerce w Polsce”. W 2019 roku pokazywały one, że robienie zakupów w sieci deklaruje 62% internautów. W trakcie pandemii – kiedy to większość Polaków przeniosła dużą część życia do sieci – ich liczba gwałtownie wzrosła. W badaniu z 2020 roku już aż 73% badanych internautów wskazywało, że regularnie dokonuje zakupów online*.

Dlaczego tak duże grono Polaków decyduje się na zakupy online? Według tegorocznych badań firmy kurierskiej UPS** wśród krajowych klientów dominują trzy powody, które przemawiają na korzyść platform e-commerce.

Dlaczego Polacy kupują przez internet – infografikaŹródło: UPS Smart E-commerce

Ulubione e-sklepy Polaków

W jakich sklepach internetowych Polacy najchętniej robią zakupy? Krajowi klienci cenią sobie przede wszystkim bezpieczeństwo, komfort użytkowania, a także konkurencyjne ceny. Ciepło przyjmowane są m.in. oferty z darmowymi dostawami czy innymi akcjami promocyjnymi. Wiele osób chętnie kupuje w tych sklepach, które mają nie tylko swoją stronę WWW, lecz także poręczną aplikację mobilną. Dotyczy to jednak w przeważającej mierze najsilniejszych rynkowych graczy – platform sprzedażowych o największej popularności.

Zobacz też: Sposoby płatności przez internet

Niemniej ogromne zaufanie pokładane w dużych platformach e-commerce nie oznacza, że musisz omijać szerokim łukiem mniejsze sklepy internetowe. Wystarczy poznać podstawowe zasady, o których należy pamiętać podczas zakupów w sieci, aby ocenić, czy dany sklep jest bezpieczny i wiarygodny. Według wcześniej wspomnianych badań UPS aż 42% e-klientów wybiera niezależne markety online, aby wesprzeć niewielkie biznesy.

Zakupy online odpowiedzią na potrzeby planety

Sprzedawcy online – co jeszcze nas motywuje do tej wygodnej formy zakupów?

Jeśli się zastanawiasz, czy zakupy online to gra warta świeczki, weź również pod uwagę szerokie spektrum możliwości dostawy zamówionych produktów. Może ona być dostosowana do wybranej przez Ciebie godziny, lokalizacji czy nawet do poziomu wrażliwości na potrzeby planety. Jaki sposób dostarczenia towaru najbardziej motywuje Polaków do zakupów online?

Jaki rodzaj dostawy dla zakupów online – infografikaŹródło: raport Gemius E-commerce w Polsce 2020

Wybierając zakupy online, nie tylko przyczyniasz się do przeciwdziałania zmianom klimatycznym, lecz także popularyzujesz alternatywne (i często niskokosztowe) innowacje. Jak podają analitycy UPS, aż 75% polskich klientów stwierdza, że istotna jest dla nich dbałość sprzedawców internetowych o środowisko i zrównoważony rozwój. Ponadto Polacy chętnie wybierają e-commerce z uwagi na to, że coraz więcej marek proponuje m.in. ekologiczne opakowania – unika nadmiaru plastiku, stawia na materiały biodegradowalne etc.

Zakupy online – kobieta skanująca kod z paczkiW kwestii dostawy aż 74% respondentów chce przyjaznego dla klimatu transportu swoich zakupów, a motywacją 55% e-klientów są alternatywne (a przy tym ekologiczne) formy dostawy – np. do punktu odbioru lub paczkomatów. Do dystrybucji w takiej formie Polacy zachęcają zarówno dużych sprzedawców, jak i małych detalistów.

Jeśli jeszcze wstrzymujesz się przed regularnymi zakupami e-commerce, nie ma w tym oczywiście nic złego – każdy w swoim tempie poznaje nowe technologie. Warto jednak wiedzieć, że większość Polaków już zaufała sprzedawcom internetowym, a ogrom plusów, które przemawiają za zakupami online, coraz bardziej zmniejsza liczbę klientów stacjonarnych. Zakupy przez internet to nie tylko tania, wygodna i szybka forma transakcji, lecz także porządne wsparcie dla krajowego biznesu (także tego mniejszego) oraz ogromna ulga dla całej planety. Ponadto możesz bez trudu za nie zapłacić także w formie online – a płatności bezgotówkowe również należą do bezpiecznych, wygodnych i ekologicznych rozwiązań!

Czytaj również: Prawo do zwrotu w sklepie internetowym 


* Dane za: E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska. Patrz raport za 2019 rok: https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/raport-e-commerce.html; raport za 2020 rok: https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/e-commerce-w-polsce-2020.html (dostęp z 2.06.2021 r.).

** Dane za: UPS Smart E-commerce: https://solutions.ups.com/pl-smart-ecommerce.html (dostęp z 2.06.2021 r.).

Jesteśmy gotowi,
by dzielić się z Tobą
wszystkim co wiemy!

Zapisz się do darmowego newslettera

Zapisz się do darmowego newslettera w ramach Akademii Przedsiębiorcy