Zarząd Fundacji Polska Bezgotówkowa powołany na kolejną kadencję
Fundacja Polska Bezgotówkowa informuje, że w dniu 26 czerwca 2025 r. Rada Fundacji podjęła decyzję o kontynuacji prac Zarządu na kolejną kadencję. Decyzja Rady Fundacji jest wyrazem zaufania do obecnego Zarządu, ale także zapewnia ciągłość strategiczną i operacyjną, pozwalając Fundacji na realizację wypracowanej wcześniej strategii na lata 2025-2028, odpowiadającej na nowe wyzwania i potrzeby rynku oraz interesariuszy.
– Od blisko 8 lat Fundacja Polska Bezgotówkowa konsekwentnie wspiera transformację cyfrową w Polsce. Dziś obserwujemy jej namacalne efekty: płatności elektroniczne stały się standardem nie tylko w handlu detalicznym, ale również w sektorze publicznym, transporcie czy handlu samoobsługowym. Zmiana ta przynosi korzyści nie tylko przedsiębiorcom, ale również konsumentom i ułatwia codzienne życie i rozwój biznesu. Przed Fundacją stoją kolejne wyzwania, z których głównym jest dotarcie do wszystkich przedsiębiorców z obszarów tzw. „białych plam” branżowych i geograficznych. Powołanie Zarządu w obecnym składzie na kolejną kadencję gwarantuje kontynuację skutecznych działań i sprawną realizację nowej strategii na lata 2025-28” – komentuje Jakub Kiwior, Przewodniczący Rady Fundacji.
„Jesteśmy niezmiernie wdzięczni za zaufanie okazane przez naszych interesariuszy oraz partnerów biznesowych. Naszym priorytetem pozostaje rozwój bezpiecznych i nowoczesnych płatności bezgotówkowych w Polsce oraz dalszy rozwój infrastruktury, dopasowanej do zmieniających się potrzeb rynku, nie tylko w obszarze płatności naziemnych, ale również płatności online” – dodaje Joanna Erdman, prezeska zarządu Fundacji Polska Bezgotówkowa.
Zarząd Fundacji Polska Bezgotówkowa będzie kontynuował pracę w składzie:
Joanna Erdman, Prezeska Zarządu
Zbigniew Wiśniewski, Wiceprezes Zarządu odpowiedzialny za obszar sprzedaży, operacji oraz kontaktów z agentami rozliczeniowymi
Tomasz Misiak, Wiceprezes Zarządu odpowiedzialny za obszar współpracy z sektorem publicznym
Fundacja Polska Bezgotówkowa w ciągu blisko 8 lat działalności, wsparła cyfryzację ponad pół miliona przedsiębiorców i ponad trzech tysięcy urzędów dostarczając na polski rynek blisko 690 tys. urządzeń płatniczych. Ekosystem terminali płatniczych w Polsce powiększył się ponad dwukrotnie i należy do najnowocześniejszych w Europie, a udział płatności bezgotówkowych w sklepach i punktach usługowych sięgnął w 2024 roku niemal 70%. Celem Fundacji jest wspieranie najmniejszych polskich przedsiębiorców poprzez ułatwianie im dostępu do narzędzi finansowych, działanie na rzecz rozwoju innowacji płatniczych oraz cyfryzacji polskiej gospodarki. Nowa strategia Fundacji koncentruje się na czterech kluczowych obszarach, które mają na celu przyspieszenie cyfryzacji i innowacji w sektorze płatniczym:
Cyfryzacja MŚP: wsparcie dla małych i średnich przedsiębiorstw, szczególnie tych zlokalizowanych w małych miastach oraz branżach usługowych, poprzez wdrażanie nowoczesnych rozwiązań płatniczych, takich jak terminale płatnicze czy terminale w telefonie.
Cyfrowy Urząd: wdrażanie płatności online w samorządach i administracji centralnej, wspierając rozwój inicjatyw takich jak mObywatel, eUrząd oraz projekty Smart City, czy innowacyjne rozwiązania w transporcie miejskim.
Płatności online: inicjowanie pilotażowych programów dla przedsiębiorców, którzy planują uruchomienie swoich pierwszych sklepów internetowych w 2025 roku, oraz doskonalenie doświadczeń użytkowników i bezpieczeństwa transakcji poprzez wdrażanie nowoczesnych usług, takich jak Click to Pay czy płatności za eFaktury.
Projekty infrastrukturalne: wdrażanie nowych rodzajów urządzeń płatniczych, dopasowanych do zmian na rynku handlu detalicznego, takich jak ładowarki EV, opłatomaty, recyklomaty i urządzenia samoobsługowe, a także dostosowanie się do nowych regulacji płatniczych w obszarze płatności..