1. Polska bezgotówkowa
  2. Aktualności
  3. Jedna aplikacja, wiele udogodnień – rzecz o mobilnym terminalu w telefonie
Jedna aplikacja, wiele udogodnień – rzecz o mobilnym terminalu w telefonie

Jedna aplikacja, wiele udogodnień – rzecz o mobilnym terminalu w telefonie

3 min czytania

Od stycznia 2022 r., zgodnie z nowymi przepisami, przedsiębiorcy powinni umożliwić swoim klientom przynajmniej jedną, dowolną metodę płatności bezgotówkowej np. za pomocą terminala lub przelewu. Płatności bezgotówkowe można też przyjmować korzystając z własnego smartfona czy tabletu. Jak sprawić, by urządzenie stało się mobilnym terminalem? Wystarczy aplikacja do przyjmowania płatności.

"Trend płatności bezgotówkowych, który jeszcze kilka lat temu obejmował głównie firmy z dużych miast, dziś również rozprzestrzenia się na małe miejscowości i tereny wiejskie. Właściciele biznesów dostrzegają wiele korzyści płynących z obrotu bezgotówkowego: przede wszystkim - nie tracą klientów, którzy odchodzą od lady słysząc „płatność tylko gotówką”, a często - zyskują nowych, skracają czas obsługi, ograniczają wyzwania związane z obsługą gotówki, a co równie ważne – zyskują wizerunkowo w porównaniu do swoich konkurentów." – komentuje Zbigniew Wiśniewski, wiceprezes Fundacji Polska Bezgotówkowa.

Trzy kroki do wdrożenia terminala płatniczego w telefonie

  1. Czym jest terminal płatniczy w telefonie?

Terminal płatniczy w telefonie to aplikacja płatnicza, która umożliwia przyjmowanie płatności zbliżeniowych za pomocą smartfona lub tabletu, na którym zostanie ona zainstalowana. To oznacza, że przedsiębiorcy nie muszą posiadać osobnego terminala, a mimo to wszystkie transakcje elektroniczne będą obsługiwane na takich samych zasadach, zgodnie z obowiązującymi przepisami. – "Korzystanie z aplikacji na smartfonie lub tablecie jest w pełni bezpieczne i nie wiąże się z żadnymi ograniczeniami dla klienta – może on zapłacić za usługi lub zakupy dowolnym instrumentem, np. kartą, zegarkiem czy telefonem. Każda transakcja powyżej kwoty 100 zł, wymaga wpisania kodu PIN. Po zakończeniu operacji klient może otrzymać potwierdzenie w formie elektronicznej na swój adres mailowy, sms-em lub ściągnąć potwierdzenie odczytując kod QR." – dodaje Monika Grabowska, dyrektor obszaru sprzedaży i współpracy z agentami rozliczeniowymi Fundacji Polska Bezgotówkowa.

  1. Jak uruchomić mobilny terminal w firmie?

Jak zamienić swój smartfon lub tablet w mobilny terminal? To bardzo proste. Aplikacja działa na wielu urządzeniach, które posiadają funkcję NFC, czyli standard komunikacji zbliżeniowej (jest dostępny w większości smartfonów), system Android w wersji minimum 8.0 i dostęp do internetu. Teraz wystarczy tylko wybrać najkorzystniejszą ofertę od swojego banku lub agenta rozliczeniowego oraz podpisać umowę. Następnie, pobrać aplikację, aktywować konto i już! Można cieszyć się wygodnymi płatnościami elektronicznymi w każdym miejscu, również u klienta i o każdej porze.

  1. Jak korzystać z oferty terminala płatniczego w telefonie?

Przyjmowanie płatności za pomocą terminala płatniczego w telefonie jest tak samo proste, jak za pomocą tradycyjnego terminala. Wystarczy zalogować się do aplikacji (lub ją otworzyć), wpisać kwotę sprzedaży oraz poprosić klienta o przyłożenie instrumentu płatniczego (karty, zegarka, smartfona) w celu zrealizowania płatności. Jako potwierdzenie transakcji, otrzymuje się elektroniczny rachunek, który później można wysłać klientowi drogą e-mailową lub smsem.

Jedna aplikacja, wiele udogodnień

Korzystanie z terminala płatniczego w telefonie może przynieść przedsiębiorcom wiele korzyści. Aplikacja zastępuje terminal, więc nie trzeba posiadać dodatkowego urządzenia w firmie lub inwestować w kolejne, w przypadku np. rozwijania punktów sprzedaży. Aplikacja pozwala, tak jak terminal przenośny, przyjmować płatności o każdej porze i w każdym miejscu, również poza siedzibą firmy, zatem można zabrać go ze sobą na spotkania biznesowe, targi, konferencje, eventy, a tym samym umożliwić klientom zrealizowanie zakupu „na miejscu”. Urządzenie sprawdzi się szczególnie w „mobilnych” zawodach, które wymagają kontaktu z klientem, np. usługach świadczonych w domu klienta czy wiążących się z dowozem. Terminal płatniczy przyda się każdemu przedsiębiorcy, który sam prowadzi swój biznes, często pracuje poza swoją siedzibą lub dostarcza towar.

Dzięki terminalowi płatniczemu w telefonie przedsiębiorcy zmniejszają koszty obsługi płatności bezgotówkowych, gdyż użytkownicy aplikacji płacą niższą miesięczną kwotę za korzystanie z aplikacji lub nie płacą jej wcale. W ramach Programu Polska Bezgotówkowa terminal płatniczy w telefonie lub tablecie dostępny jest przez 5 miesięcy bez żadnych opłat.

 

Jesteśmy gotowi,
by dzielić się z Tobą
wszystkim co wiemy!

Zapisz się do darmowego newslettera

Zapisz się do darmowego newslettera w ramach Akademii Przedsiębiorcy