1. Dla firmy
  2. Akademia przedsiębiorcy
  3. Trening na siłowni a efekty ćwiczeń w domu
Trening na siłowni a efekty ćwiczeń w domu

Trening na siłowni a efekty ćwiczeń w domu

14 min czytania

Większość siłowni i klubów fitness ponownie otworzyła swoje drzwi dla klientów razem z czwartym etapem znoszenia obostrzeń. Chociaż wszyscy tęsknili za powrotem do aktywności fizycznej, wielu klientów nadal sceptycznie podchodzi do treningu na siłowni z obawy przed zakażeniem. Co możesz zrobić, aby przekonać Twoich klientów do powrotu do klubu? Podpowiadamy.

Z tekstu dowiesz się:

  • jakie obowiązkowe zabezpieczenia musisz wprowadzić w swoim klubie, aby otworzyć go na nowo,
  • jakich argumentów używać w rozmowie z klientami, którzy zastanawiają się, czy warto chodzić na siłownię,
  • jakie działania promocyjne warto prowadzić na fanpage’u swojej siłowni.

Para wykonująca trening na siłowni

Przy zachowaniu choćby podstawowych zabezpieczeń (zachowanie koniecznego dystansu, dezynfekcja sprzętu i rąk, limity osób) treningi na siłowni nie są dla klientów zagrożeniem. Ostatnie badania z Uniwersytetu w Oslo na 3764 osobach wykazały, że w ciągu 2 tygodni uczęszczania na treningi tylko jedna z badanych osób przeszła pozytywnie test na COVID-19, ale okazało się, że wirusem zaraziła się… w miejscu pracy.

Czy zatem klienci siłowni mają się czego obawiać? Do Twoich głównych zadań należy teraz przekonanie ich, że nie. Sprawdź, jakich argumentów używać, aby nakłonić klientów do powrotu do Twojego klubu fitness.

Trening na siłowni – przygotowanie klubu na przyjście klientów

Dla Twoich klientów obecnie liczy się przede wszystkim bezpieczeństwo. Upewnij się, że treningi w prowadzonej przez Ciebie siłowni będą w 100% bezpieczne dla odwiedzających Cię klientów. Zalecenia Ministra Zdrowia mówią o:

  • utrzymaniu 2-metrowej odległości pomiędzy klientami i pracownikami obiektu (warto wyznaczyć na podłodze widoczne strefy),
  • rozstawieniu sprzętów do ćwiczeń w odległości 1,5 m od siebie (sprzęt przytwierdzony na stałe, który nie spełnia wymogów, powinien być wykluczony z użytkowania),
  • ustaleniu przerwy technicznej na dezynfekcję powierzchni i wietrzenie pomieszczeń,
  • limicie osób w pomieszczeniu – 1 osoba na 7 m2,
  • umieszczaniu dozowników z płynem antybakteryjnym przy wejściu, recepcji, przy wyjściu z toalet, przed każdą salą ćwiczeń oraz na sali, w zasięgu wzroku trenujących (aby mogli oni zdezynfekować po sobie sprzęt po ćwiczeniach),
  • dezynfekowaniu szafek na ubrania przed skorzystaniem z nich przez klienta i po nim,
  • dezynfekcja toalety w godzinach szczytu nie rzadziej niż co 2 h.
Siłownia a trening w domu – efekty mówią same za siebie

Ty wiesz, jakie korzyści czerpią osoby uprawiające sport z treningów na siłowni, ale warto, aby poznali je też Twoi klienci. Zebraliśmy je w listę, której poszczególne punkty możesz wykorzystać np. przy tworzeniu postów na firmowy fanpage, ulotek reklamowych czy komunikatów do lokalnych mediów.

  • Dostęp do specjalistycznego sprzętu

    Wiele skutecznych ćwiczeń (przysiady, pompki, brzuszki) nie wymaga korzystania z jakiegokolwiek sprzętu, zwłaszcza na początku. Jeśli jednak ktoś decyduje się na długotrwały trening siłowy w domu, efekty po pewnym czasie mogą nie być zadowalające. Powtarzanie wciąż tych samych ćwiczeń bywa nużące, a brak możliwości zwiększania obciążeń i rozbudowywania treningu wraz z pierwszymi postępami powoduje zastój formy.

    Na siłowni osoba ćwicząca ma dostęp do sprzętu, dzięki któremu może ćwiczyć konkretne partie mięśni na różne sposoby. Z łatwością może też stopniowo zwiększać obciążenie. Ponadto sprzęt sportowy zajmuje sporo miejsca i jest dość kosztowny, więc nie każdy ma możliwość zakupienia go do swojego domu.

  • Miejsce do ćwiczeń

    Wbrew pozorom tak prozaiczna przyczyna jak brak wolnego kawałka podłogi do swobodnych ćwiczeń powstrzymuje wiele osób przed aktywnością fizyczną w domu. Trudno jest też skupić się na treningu, gdy w mieszkaniu przebywają inni domownicy (a zwłaszcza dzieci). Przykładowo – trening jogi wymaga skupienia, ciszy i relaksu, więc najlepiej wykonywać go w odosobnionym, przestronnym miejscu.

    W klubach fitness klienci dysponują wolną przestrzenią (zwłaszcza teraz, w wyniku ograniczeń liczby osób w danym pomieszczeniu) i możliwością skupienia się wyłącznie na aktywności fizycznej, bez przeszkadzających im domowników. To idealne rozwiązanie treningowe nie tylko dla rodziców małych dzieci czy posiadaczy niewielkich mieszkań. Z powodu kwarantanny wiele osób zaczęło mieć problemy z rozdzieleniem życia zawodowego od prywatnego – ich dom stał się równocześnie ich miejscem pracy. Warto, aby chociaż miejsce treningów znajdowało się poza domem – to da osobie ćwiczącej komfort psychiczny i pomoże lepiej zarządzać wolnym czasem.

  • Kontakt z trenerem

    Nawet jeśli w domu przeprowadzamy takie same sekwencje treningowe jak na siłowni, nie możemy mieć pewności, że dane ćwiczenie wykonujemy poprawnie. Jeśli popełniamy błędy, ćwiczenia nie przyniosą spodziewanego rezultatu, mało tego: mogą nawet doprowadzić do poważnych kontuzji.

    Trener nie tylko zwróci uwagę na błędy w wykonywaniu danego ruchu, ale także ułoży indywidualny plan ćwiczeń (a nawet odpowiednią dietę!) i zmotywuje klienta do wytrwania w swoim fitnessowym postanowieniu.

  • Możliwość poznania osób o podobnych zainteresowaniach

    Trening na siłowni to dobry pretekst, aby po prostu wyjść z domu i poznać nowych ludzi w bezpiecznym, higienicznym środowisku. Po okresie izolacji dla wielu osób to szczególnie cenna zaleta. Rozmowy na siłowni sprzyjają wymianie doświadczeń i działają motywująco.

Komunikuj klientom, że Twój klub działa i jest bezpieczny

Czy pamiętasz o regularnej komunikacji w social mediach? Jeśli dotychczas, z uwagi na kwarantannę, nie zamieszczałeś regularnie postów na firmowym fanpage’u, być może spadły Ci zasięgi i do Twoich klientów nie dotrze informacja, że Twój klub wrócił do gry. Sprawdź statystyki na Facebooku, przeanalizuj je i zastanów się, czy nie warto podbić zasięgów posta płatną promocją.

Aby przypomnieć o sobie jak największej liczbie fanów, przemyśl posty i zapewnij odbiorcom regularny content. Mogą to być porady, jak wrócić do formy po wielu tygodniach niećwiczenia, co daje siłownia, czy ćwiczenia w domu dają efekty takie, jak w klubie fitness itp.

Post siłowni o powrocie do ćwiczeń

Zawsze warto co jakiś czas publikować aktualny regulamin Twojego klubu, aby klienci byli dobrze przygotowani na pierwszą wizytę po epidemii.

post z regulaminem siłowni

Wiele osób nadal nie otrząsnęło się po ciężkim czasie kwarantanny, dlatego ci, którzy mimo wszystko zdecydowali się zadbać o siebie i odważyć się wyjść z domu, zasługują na specjalne docenienie. Podkreślaj w swoich postach dumę z każdego nowego uczestnika zajęć. Dziękując im za wsparcie klubu, budujesz rodzinną atmosferę – pokazujesz, że prowadzisz lokalny biznes, za którym stoją ludzie z krwi i kości, i warto go wspierać.

Post siłowni z podziękowaniem dla klientów

Nawiąż do aktualnych problemów, z którymi muszą się mierzyć Twoi klienci, np. dodatkowe kilogramy po kwarantannie czy konsekwencje powrotu do siedzącego trybu życia. Nie skupiaj się na nich jednak zbyt mocno, postaw na pozytywny przekaz – że rozwiązanie jest na wyciągnięcie ręki, bo przecież wystarczy wrócić do Twojego klubu.

Dlaczego warto ćwiczyć na siłowni

To tylko przykłady różnych sposobów na zachęcenie klientów do powrotu na siłownię. Zastanów się, jakie argumenty mogą zadziałać na Twoich klientów, prześledź działania konkurencji i wyciągnij wnioski. Dzięki temu Twój biznes niebawem będzie działał jak dawniej!

Jesteśmy gotowi,
by dzielić się z Tobą
wszystkim co wiemy!

Zapisz się do darmowego newslettera

Zapisz się do darmowego newslettera w ramach Akademii Przedsiębiorcy