05.09.2018

Program Polska Bezgotówkowa rusza od września z kolejną falą kampanii reklamowej

Fundacja Polska Bezgotówkowa rozpoczyna drugą odsłonę ogólnopolskiej kampanii reklamowej Programu Polska Bezgotówkowa. Działania mają na celu dalsze informowanie opinii publicznej o korzyściach płynących z Programu Polska Bezgotówkowa oraz zachęcanie przedsiębiorców, a także instytucji sektora publicznego do przyjmowania płatności bezgotówkowych. Kampania będzie realizowana w szerokozasięgowych mediach i obejmować będzie telewizję, radio, prasę, działania w Internecie oraz OOH.

Wyniki badań po pierwszej fali kampanii promującej Program Polska Bezgotówkowa pokazały, że jest ona bardzo dobrze odbierana przez grupę docelową, czyli przedsiębiorców. Pamiętajmy – to pierwsza tego typu kampania w Polsce. Wyzwaniem jest więc nie tylko osiągnięcie dobrych wskaźników mediowych, ale przede wszystkim dotarcie do świadomości odbiorców i uzyskanie pozytywnego odbioru. I to nam się udało. W drugiej fali kampanii stawiamy na sprawdzone modele działań. Dodajemy również nowe formaty i kanały dotarcia, m.in. z uwagi na fakt, że od września 2018 roku Program Polska Bezgotówkowa, który początkowo skierowany był tylko do przedsiębiorców, zostanie rozszerzony o urzędy i inne instytucje sektora publicznego, – mówi Paweł Widawski Wiceprezes z Fundacji Polska Bezgotówkowa.

Głównym bohaterem spotów telewizyjnych i radiowych jest pan Adam z rodziną. W pierwszej odsłonie reklam pan Adam korzystał z płatności bezgotówkowych podczas zakupów w piekarni oraz wizyty u dentysty. Tym razem będziemy mogli zobaczyć trzecią opowieść, której akcja rozgrywa się w salonie fryzjerskim (film dostępny jest na kanale YouTube https://youtu.be/y6Rie65ApWQ )

Wszystkie trzy spoty telewizyjne (w formatach 30 sekund i 15 sekund) można zobaczyć w następujących stacjach: TVP 1, TVP2, TVN, Polsat oraz stacjach tematycznych, a radiowe usłyszeć od października, m.in. w następujących rozgłośniach: RMF, RMF Classic, Radio Pogoda, Złote Przeboje, Tok FM, Meloradio, Rock Radio i Polskie Radio Pr 3.

Równolegle Program będzie promowany w Internecie. Celem tych działań jest skierowanie jak największej liczby przedsiębiorców na strony internetowe agentów rozliczeniowych oraz banków, którzy biorą udział w Programie. To właśnie na stronach tych podmiotów można wypełnić formularz, zostawić swoje dane a nawet zawrzeć umowę na darmowy terminal płatniczy. Działania w Internecie będą wzbogacane o atrakcyjne kreacje oraz nowo uruchomiony profil Programu Polska Bezgotówkowa na Facebooku, który jest skierowany zarówno do konsumentów, jak i drobnych przedsiębiorców. W kampanii internetowej zostaną wykorzystane zarówno formaty wideo (emisja na FB, YT i platformach VOD) jak i formaty typu display (przy użyciu targetowania do przedsiębiorców).

W prasie ogólnopolskiej, regionalnej i lokalnej będą pojawiać się publikacje i artykuły dedykowane konkretnym branżom.

Od początku września startuje również nowa odsłona strony internetowej www.polskabezgotowkowa.pl. w nowej szacie graficznej, poszerzona o sekcję skierowaną do instytucji sektora publicznego.

Kampania reklamowa Programu Polska Bezgotówkowa rozpoczyna się 3 września i potrwa do końca listopada.

< Powrót do aktualności

Przeczytaj inne artykuły: